De Citit : Reviews

Sting vs. romanul contemporan

| 24 februarie

Romanii nu sunt compatibili cu muzica elisabetana. Nu stiam treaba asta, dar am inteles-o, din pacate, chiar in timpul concertului sustinut de Sting la Sala Palatului. Spectacolul s-a tinut cu casa inchisa, pentru ca elita stie ca Sting i se adreseaza ei. Partea neplacuta a fost ca cei mai multi dintre cei prezenti nu citisera pliantul.
Sting si-a dorit sa promoveze ultimul lui album aparut pe piata, “Songs from the Labyrinth”, un omagiu adus lui John Dowland, cel mai mare compozitor elisabetan. In mintea spectatorilor romani, ideile fostului solist The Police au fost un fel de “no-no”.

Sting a venit pe scena alaturi de marele maestru al lautei, Edin Karamazov, elev al lui Sergiu Celibidache, a dat “Buna seara” in romaneste, a cantat la laute facute de Cezar Mateescu, roman, dar stabilit la New Jersey si si-a facut o prezentare semi-ironica: “In spatele acestei barbi sunt eu, Sting”, motivand ca si-ar fi pierdut aparatul de ras.

Apoi a inceput concertul celor doi: lin, melodios, frumos pur si simplu, cu acompaniamentul corului Stile Antico din Londra. Intre piese, Sting a dat lectii de istorie si umor, asigurandu-se ca publicul intelege ca el canta partile cele mai dificile ale pieselor. Poate ca publicul ar fi inteles daca ar fi tacut din gura. Pentru ca, in momentul in care spectacolul nu-ti atrage atentia, ai tendinta sa vorbesti.

“Calvarul” a durat vreo cincizeci de minute si a luat sfarsit cu primele acorduri din “Fields of Gold”. Si publicul a izbucnit in urlete si aplauze frenetice: “Bravo baaaa!”, “In sfarsit!”. Sting s-a bucurat si el ca publicul ii apreciaza slagarele, iar la finalul melodiei a spus pe un ton condescendent: “Si acum, melodii ale altor compozitori britanici. Din 1800…”, iar din sala s-a auzit un murmur de nemultumire: “Hai bai Sting, da-o dreacu’ de treaba!”

Pe final de spectacol, artistul a revenit, totusi la gusturile publicului “contemporan” si a cantat, tot in acompaniamentul aparte al lautei, cateva dintre piesele lui cele mai cunoscute: "Roxanne", "Every Breath You Take", "Message In a Bottle", "Roxanne" si "Fragile". Inca o data, publicul s-a aratat recunoscator, a aplaudat si a strigat cat a putut el de tare…

citeste in continuare acest articol pe www.tabu.ro .
credit foto: Gabriel Olteanu