De Citit : Editoriale

Cristian Raduta

| 17 iunie

Galeria 418

Pe Cristian Raduta, tanar absolvent al Universitatii de Arte din Bucuresti (in 2005) si unul dintre cei mai buni sculptori ce se impun in arta romaneasca recenta, l-am retinut inca din 2003, pe cand isi instala la Galeria UNA insectele lui stranii, minutios realizate si totusi diafane. Un simt ludic, dezinhibat si inventiv l-a condus in timp nu doar catre intensificarea registrului unor figurine imaginare (unele desprinse chiar din desenele animate), ci si la subtile principii combinatorii in ordinea materialelor de care se serveste sculptura. Prezenta relativ discreta, Raduta pare sa fi preferat in toti acesti ani izolarea si lucrul in atelier, departe de zgomotul exhibitionist al colegilor sai de generatie, foarte selective fiind iesirile lui la rampa.

„Rinocerii“ sai nu au trecut insa neobservati, iar asta nu doar din pricina dimensiunilor, ci mai ales pentru naravasa idee de a-i aglutina in serii ample, monumentale, drept familie instrainata si absurda, ale carei radacini trimit – desigur – si la textul lui Eugen Ionescu. „Alb de corn“, cea de-a doua expozitie personala a artistului, este deschisa zilele acestea la proaspat infiintata Galerie 418 din Bucuresti, un spatiu patronat de Fundatia Joana Grevers si al carei scop priveste sprijinirea artistilor contemporani si promovarea lor pe plan international. Instalatia „Alb de corn“ contine trei episoade, trei scrieri despre fragilitatea acestei lumi, despre zadarnicie si tentatie utopica. Nu ratati momentul, n-o sa va para rau!