Evenimente : Teatru

Ziua în care nu se cumpără nimic

Ziua în care nu se cumpără nimic, de Kim Atle Hansen, marti, 7 iunie 2016, de la ora 20:00, la Teatrul National I. L. Caragiale, Sala Mica.

Bilete: 30 lei 16 lei elevi, studenti, pensionari.

Coproducție: Spectacol creat de ProDrama în parteneriat cu Programul 9G al Teatrului Național București, realizat cu sprijinul ArCuB

Producător delegat: Ionuț Corpaci-Teodorescu.

Coordonator CCCT Ion Sava: Cristiana Gavrilă.

Spectacolul nu este recomandat persoanelor sub 16 ani!

“Ziua în care nu se cumpără nimic” e povestea unor tineri care luptă pentru o lume mai bună. Au nevoie să fie ascultați. Actorii sunt atât personajele cât și naratorii vieții personajelor. Spectacolul explorează limitele și motivațiile implicării tinerilor, văzuți într-un univers mereu proiectat, schematizat, redus la esență, o materializare a distanței pe care personajele par s-o simtă față de acțiunile lor.

Petra (Ilinca Hărnuț) și Andrei (Rolando Matsangos) vor să atragă atenţia asupra consumerismului şi a exploatării muncitorilor din lumea a treia. Kati (Cristina Găvruș) și Irina (Olivia Alexandra Niță) vor să devină vedete cântând la un eveniment de salvare a planetei. Toma (Andrei Morariu) și Petru (Emil Măndănac) vor să protesteze pentru a îmbunătății condițiile din azilul de bătrâni în care lucrează. Ana (Simona Cuciurianu) vrea să fie mai mult decât o simplă vânzătoare într-un magazin de haine. Drumurile lor îi duc la mall. Această vizită le va schimba viețile.

Un spectacol despre tineri, despre implicarea politică şi socială, despre naivitate şi principii. Ce fel de consecinţe ar putea avea o astfel de implicare şi ce riscuri suntem dispuşi să ne asumăm?

Kim Atle Hansen este un dramaturg, actor și activist norvegian, autor al mai multor piese de teatru tratând probleme ale societăţii actuale. Este angajat al Norske Theater, Oslo. „Ziua în care nu se cumpără nimic” este piesa lui cea mai cunoscută, fiind montată până acum în Anglia, Brazilia, Italia, America și Rusia. „Acest text este gândit mai degrabă pentru o convenție performativă decât pentru un tip de joc motivat emoțional”.