Evenimente : Teatru

MOBILĂ ȘI DURERE

MOBILĂ ȘI DURERE, joi, 26 mai 2016, de la ora 19:00, la Centrul Cultural European pentru UNESCO Nicolae Balcescu.

De Teodor Mazilu.
CENTRUL CULTURAL EUROPEAN pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu” va invita pe 27 ianuarie , ora 19:00 la spectacolul “MOBILA SI DURERE” de Teodor Mazilu.

Distribuția: George Costin, Adrian Nicolae, Andrei Huțuleac/Alexandru Pavel, Sorin Miron, Nicoleta Hâncu, Alexandra Fasolă/Irina Bucescu/Mihaela Velicu.

Într-un peisaj teatral schilodit de tăieturi bugetare și nivelare estetică, trupa de elită coagulată de directorul de scenă Victor Ioan Frunză se încăpățânează să facă “prin foc, prin șpăngi, prin glonți, prin fum” teatru de calitate. Începutul de an aduce la Centrul Cultural pentru UNESCO “Nicolae Bălcescu” premiera spectacolului “Mobilă și durere”, de Teodor Mazilu. Continuând colaborarea cu Adriana Grand, scenograf de o inepuizabilă inventivitate și cu o echipă omogenă de tineri actori aleși pe sprânceană, Victor Ioan Frunză își reafirmă prin această punere în scenă inițiativa de restaurare a valorilor de breaslă începută cu “Furtuna” de Shakespeare și continuată cu “Familia Tot” de Orkeny Istvan și “Scene din viața insectelor” (toate la Centrul Cultural “Nicolae Bălcescu”), cu “Îngeri în America” de Tony Kushner și “Tartuffe” de Moliere la Teatrul Metropolis, cu “Dom Juan” la ArCub. Șase spectacole, așadar, în 4 ani, îl cereau firesc pe al șaptelea.

După o perioadă de studiu de câteva luni, timp în care s-au lecturat și dezbătut câteva zeci de texte, echipa (care nu are încă un nume, în ciuda faptului că și-a configurat o identitate artistică) s-a oprit asupra comediei “Mobilă și durere”, de Teodor Mazilu. “Râsul comediilor lui Mazilu poate face să se încreţească pielea şi să se zburlească părul.” scria poetul Marius Robescu, și pe bună dreptate. În spectacol, diversele spații sunt ilustrate prin intermediul unui “mobilier magic”, care sub aparența austeră a unei garnituri de sufragerie, se transformă după necesități, sugerând când un interior de birou de cooperativă, când o garsonieră sărăcăcioasă, când apartamentul unor parveniți, când braseria de unde se vede crucea de pe Caraiman. Autorul, prin excelența ludică, își întâlnește în Adriana Grand un partener de joacă pe măsura sa.

De asemenea, în această montare se remarcă o altă întâlnire fericită – aceea între meticulozitatea caracteristică echipei lui Frunză (manifestată în integralitatea expresiei artistice – abordare a rolurilor, execuție, rostire, etc) și aceea a autorului, ambele părți având, fără îndoială, un cult explicabil al cuvântului. De altfel, Mazilu afirmă despre sine “Gândul că undeva e o frază superficială nu mă lasă să dorm”. Actorii, pe numele lor Nicoleta Hâncu, Sorin Miron, George Costin, Adrian Nicolae, Alexandra Fasolă, Irina Bucescu, Mihaela Velicu și Andrei Huțuleac, reulesc să impună personaje puternice, animate de o scânteie vitală care, în momentele celei mai joase abjecții dublează banalitatea mărunțimii omenești de o candoare și impetuozitate care le conferă un suflu dramatic shakespearian. Un teatru viguros, fără a fi lipsit de subtilitate. O oglindă în fața lumii românești de ieri și de azi.

Victor Ioan Frunză iși dovedește măiestria articulând un spectacol care “curge” atât de lin și de natural, încât finalul aduce, odată cu descătușarea aplauzelor, și senzația că “nu putea fi altfel”, că povestea acestor personaje a fost trăită și nu “spusă”, nu “lecturată într-o cheie regizorală”.

Spectacolul durează 2 ore și 30 de minute cu o pauză.

 Centrul Cultural European pentru UNESCO Nicolae Balcescu Str. 11 Iunie nr.41, sector 4, Bucuresti Telefon 021.336.43.40.

Biletele pot fi gasite in format electronic pe www.iabilet.ro si in format fizic in reteaua iabilet (www.iabilet.ro/retea)

Reteaua fizica iabilet: Magazinul Muzica, IQBOX, Magazinele Uman,Agentiile Perfect Tour, stand-ul de bilete de ma Metrou Unirii 1 (langa casa de bilelete Metrorex)reteaua de magazine Say – partener Orange dar si pe terminalele self service ZebraPay din toata tara.