În luna noiembrie CNDB prezintă online 9 producții video care acompaniază spectacolele rezultate din munca ultimului an a primei generații de studenți din Academia de Dans și Performance, create de zece coregrafi invitați în cadrul programului Dance me to the End of…(exerciții, distanțe, apropieri).
Jan Burkhardt (DE) și Sigal Zouk (ISR), Mădălina Dan, Simona Deaconescu, Farid Fairuz, Eduard Gabia, Andreea Novac, Manuel Pelmuș, Willy Prager (BG) și Vava Ștefănescu – au fost invitați de CNDB să reviziteze lucrări care i-au consacrat și care, la vremea lor, au scris istorie în dansul contemporan românesc.
Coregrafii au lucrat alături de studenții Academiei de Dans și Performance a CNDB pentru a readuce în scenă vechile lucrări, dar și pentru a propune altele noi. După un an de cursuri și ateliere, echipele formate au trecut printr-un proces intensiv de practică și prezentare de spectacol.
Întregul proces a fost documentat de Bogdana Pascal, artistă video și producătoare TVR. Pe tot parcursul lunii noiembrie, CNDB va difuza aceste producții video prin live-streaming pe Facebook.
Cele nouă producții video surprind Dance me to the End of… (exerciții, distanțe, apropieri) în esența sa: o revizitare a istoriei recente a dansului contemporan românesc, ca exercițiu în formarea noii generații de dansatori și performeri.
Prin interviuri cu artiștii, filmări de la repetiții și fragmente din cele nouă spectacole, documentarele prezentate de CNDB invită la descoperirea eforturilor colective și personale care stau în spatele ”Dance me to the End of… (exerciții, distanțe, apropieri)” – programul prin care o nouă generație de artiști debutează chiar în mijlocul unei pandemii.
𝗖𝗢𝗥𝗘𝗢𝗠𝗔𝗡𝗜𝗔𝗖𝗜𝗜 – 𝗗𝗘 𝗦𝗜𝗠𝗢𝗡𝗔 𝗗𝗘𝗔𝗖𝗢𝗡𝗘𝗦𝗖𝗨
𝗖𝗼𝗻𝗰𝗲𝗽𝘁 𝘀̦𝗶 𝗰𝗼𝗿𝗲𝗴𝗿𝗮𝗳𝗶𝗲: 𝗦𝗶𝗺𝗼𝗻𝗮 𝗗𝗲𝗮𝗰𝗼𝗻𝗲𝘀𝗰𝘂
𝗠𝘂𝘇𝗶𝗰𝗮: 𝗩𝗹𝗮𝗶𝗰𝘂 𝗚𝗼𝗹𝗰𝗲𝗮
𝗣𝗿𝗼𝗱𝘂𝗰𝘁̦𝗶𝗮: 𝗟𝗮𝘂𝗿𝗮 𝗧𝗿𝗼𝗰𝗮𝗻
𝗖𝘂: 𝗩𝗲𝗿𝗮 𝗖𝗶𝗿𝗹𝘂𝗴𝗲𝗮, 𝗗𝗶𝗮𝗻𝗮 𝗠𝗮𝗿𝗶𝗮 𝗗𝗿𝗮𝗴𝘂, 𝗟𝗮𝘂𝗿𝗮 𝗠𝘂𝗿𝗮𝗿𝗶𝘂, 𝗡𝗶𝗰𝗼𝗹𝗮𝗲-𝗥𝗼𝗯𝗲𝗿𝘁 𝗣𝗼𝗽𝗮, 𝗔𝗱𝗿𝗶𝗮𝗻 𝗣𝗼𝗽𝗶𝘁̦𝗮
Coreomaniacii este un docufiction performativ, care urmărește cronologic evenimentele care au marcat Epidemia de Dans din vara anului 1518, în Strasbourg. Denumită de-a lungul timpului „Dansul Sfântului Vitus”, „Chorea Lasciva”, „mania dansului” sau „coreomanie”, documentația acestui fenomen este infuzată puternic de ideile Bisericii Creștine ale sfârșitului de Ev Mediu.
Puținii cercetători contemporani care au studiat-o au încadrat-o la categoria isterie în masă, iar câțiva teoreticieni ai dansului au numit-o chiar o manifestare timpurie de coreopolitică.
În absența oricărei mărturii din partea unui coreomaniac, apariția acestei epidemii – care a afectat câteva sute de oameni – rămâne o speculație transformată în adevăr istoric, prin prisma celor care aveau o voce în comunitatea de atunci: cler, autorități locale, teologi, cronicari.
Spectacolul recontextualizează prin mișcări contemporane felul în care alegem să ne uităm la dans, pornind de la o serie de mărturii ale învățaților vremii, un amestec de pseudoștiință, teologie și science-fiction medieval. Accentul cade pe felul în care s-a documentat răspândirea epidemiei, evenimentele fiind povestite din perspectiva celui care le privește, niciodată din perspectiva celui care le trăiește.
De văzut marți, 17 noiembrie, pe pagina de Facebook CNDB.