În ciuda campaniei electorale, a crizei şi a faptului că se apropie sărbătorile, teatrele din Bucureşti şi din ţară scot pe bandă rulantă noi spectacole.
La Teatrul Odeon a avut loc de curând premiera spectacolului „În container“, care aduce două nume proaspete în faţa publicului bucureştean, pe cel al regizorului Cristian Ban şi pe cel al dramaturgului basarabean Constantin Cheianu. Piesa publicată pentru prima oară în 2007, la Editura Cartier, tratează o temă socială ce a fost cândva fierbinte în România şi care continuă să existe şi chiar să înflorească în Basarabia: migraţia ilegală spre ţările occidentale. De unde şi-a luat subiectul a povestit chiar autorul: „Despre fenomenul migraţiei ştim din presă şi de la televiziune, acestea, în mod paradoxal, nefăcând altceva decât să-l situeze într-un fel de spaţiu al virtualităţii“, spunea Constantin Cheianu.
„Ai impresia că totul se întâmplă «undeva» «altcuiva», nu «aici» şi nu «nouă». Apoi, «metodele» prin care oamenii noştri ajung ilegal în ţările occidentale par atât de neverosimile încât ajungi să-i suspectezi pe jurnalişti de goană după senzaţional. Când s-a întâmplat să aud astfel de întâmplări «neverosimile» chiar din gura oamenilor care au participat la ele, am fost de-a dreptul şocat. În faţa mea stătea un tânăr consătean, care «călătorise» din Belgia până în Irlanda într-un container. Fiindcă era vorba despre un container etanş, el şi alţi trei inşi – doi bărbaţi şi o femeie – au trebuit să fie băgaţi într-o pungă de folie şi să respire printr-un furtun, al cărui capăt ieşea printr-o gaură făcută cu burghiul de către traficantul care îi trimisese în Irlanda. Şocul meu a fost dublat de acel bine cunoscut sentiment pervers al scriitorului care îşi spune că din chestia asta ar putea ieşi o piesă bună.“
Teatrul Naţional din Bucureşti a scos recent pe piaţă nu una, ci două premiere: „Tectonica sentimentelor“, de Eric-Emmanuel Schmitt, în regia lui Nicolae Scarlat, şi „Ivan Turbincă“ după Ion Creangă, în direcţia de scenă a lui Ion Sapdaru. „«Tectonica sentimentelor» ne dezvăluie un joc al orgoliilor, în care un bărbat devine miza pentru patru femei însetate de dragoste. (…) Povestea pătrunde în viaţa intimă a Parisului zilelor noastre, cel sofisticat, al băuturilor fine şi al hainelor scumpe, dar şi cel al străzii, al luptei dure pentru supravieţuire. Celebrul dramaturg şi scriitor francez Eric-Emmanuel Schmitt imaginează în această piesă şi două personaje provenind chiar din România, ţara atâtor prejudecăţi, ţara pentru care speranţa e întotdeauna în altă parte“, se arată în comunicatul remis de TNB.
CITESTE MAI DEPARTE PE COTIDIANUL.RO.