Filmul Knight and Day – misiune disponibila: comedie romantica de actiune

| 22 iulie

Knight and Day a fost una dintre cele mai placute surprize din ultima vreme. Un film care parea a fi un nou thriller stil Misiunea Imposibila, se dovedeste a fi o comedie excelenta, plina de poante originale si de faze super simpatice. Tom Cruise nu a fost niciodata mai amuzant si mai bine dispus, iar Cameron Diaz revine in forma ei obisnuita de comedie de care mie una mi-era dor dupa atatea roluri de drama dubioasa. Knight and Day este un film excelent pentru a va distra intr-o seara de vara alaturi de pereche sau prieteni.

Intalnire exploziva… cu comedia

Roy Miller (interpretat de Tom Cruise) este un agent sub acoperire, aflat in plina misiune si fiind urmarit de o intreaga trupa de raufacatori care icearca sa il insceneze. June Havens (interpretata de Cameron Diaz) este o femeie care duce o viata perfect obisnuita… pana in momentul in care il intalneste pe Roy intr-un aeroport. Mai departe, June va fi prinsa intre Roy si cel care il urmaresc. Aceasta se urca intr-un avion in Wichita, Kansas, fara a realiza ca in avion nu se afla decat Roy si urmaritorii sai. June si Roy intra in vorba, iar fluturii dragostei vor aparea foarte curand in stomacul acesteia.

Ceea ce urmeaza va fi o aventura exploziva plina de suspans, rasturnari de situatie ingenioase si foarte mult umor.Avionul se va prabusi intr-un lan de porumb, la bord neramanand niciun pasager sau membru de echipaj in viata. Nu musai datorita prabusirii, ci mai mult datorita lui Roy. Fara sa aiba timp sa inteleaga prea bine ceea ce i s-a intamplat, June se va trezi alaturi de Roy intr-o goana nebuna prin intreaga lume, avand pe urme raufacatori periculosi.

Comedie romantica de actiune, destul de departe de clisee

Nu este de neasteptat faptul ca intre cei 2 se va naste o poveste de dragoste, dar modul in care lucrurile se intampla si in care cei doi ajung sa afle adevarul unul despre celalalt este plin de actiune si faze incredibil de haioase. Vom avea parte de inselatorii, identitati false, inscenari, scapari ca prin urechile acului, lupte desfasurate pe fast forward si multe alte momente pline de suspans.

Intalnirea celor 2 in circumstante complet neasteptate, stilul copilaresc al lui Diaz si stilul nonsalant si mereu sigur pe el al lui Cruise sunt ingrediente care fac din Knight and Day o comedie care se detaseaza din peisajul comediilor romantice. Nu vreau sa va stric surpriza, chiar este genul de film pe care va sfatuiesc sa mergeti sa il vedeti voi insiva.

Regizorul Knight and Day este James Mangold, cel care a regizat si Walk the Line, Girl, Interrupted, Kate & Leopold si 3:10 To Yuma. Probabil tocmai de aceasta nu este de mirare faptul ca filmul este excelent ritmat si are acel gen de tempo specific lui Mangold, care reuseste sa surprinda fiecare clipa in exact portiunea potrivita din desfasurarea actiunii.

Tom Cruise reuseste sa iasa din rolul Mission Impossible si sa joace plin de umor si deosebit de relaxat rolul din Knight and Day. Pot spune cu mana pe inima ca nu l-am mai vazut de multa vreme pe Cruise atat de plin de viata ca in acest rol. Din pacate, urmeaza in curand Mission Impossible IV si vom avea din nou parte de foarte afectatul Tom.

Cameron Diaz a revenit si ea la comedie dupa rolurile foarte serioase din The Box si My Sister’s Keeper. Iar eu una cred ca acest gen de roluri sunt cele care o prind cel mai bine pe Diaz. Este din nou Cameron din The Holiday sau What Happens in Vegas. Cea care face gafe, are umor, rade din toata inima si se ia mai in serios decat ar trebui.

In afara de Cameron Diaz si Tom Cruise, Knight and Day ii are in distributie si pe Viola Davis, Peter Sarsgaard si Jordi Moila.

Ce spun criticii despre Knight and Day?

Criticii nu s-au aratat deosebit de incantati de Knight and Day, iar parerile in general au fost impartite la extreme. Pe MetaCritic, Knight and Day a obtinut un metascore de 46/100, iar pe RottenTomatoes.com tomatometer-ul a aratat 54% fresh pentru Knight and Day.

Roger Ebert de la Chicago Sun-Times caracterizeaza Knight and Day ca fiind genul de comedie romantica de actiune stil Romancing the Stone cum nu se mai facusera de multa vreme. Ebert spune ca Knight and Day este un film reusit, dar in opinia sa ar fi putut fi mai reusit.

Claudia Puig de la Chicago Sun-Times spune despre Knight and Day ca este o modalitate foarte amuzanta de a petrece cateva ore de buna dispozitie intr-o seara de vara fierbinte.

Knight and Day nu este vreo capodopera, nu este nici macar una dintre cele mai reusite comedii romantice ale ultimilor ani. Dar este genul de film care imbina foarte ingenios umorul, actiunea si romantismul. Un film de buna dispozitie, in care Cameron Diaz si Tom Cruise se completeaza perfect pentru a ne asigura cantitatile perfecte de distractie si suspans de care am avea nevoie de la un astfel de film. Eu chiar zic ca este un film nice-to-see.
Vezi si tu Trailerul:

CoolRank: 7.5/10
– atmosfera & entertainment: 8/10