Beyond Good & Evil

| 24 septembrie

"Beyond Good & Evil" este un joc de tip action-adventure creat si publicat de catre firma Ubisoft, aceiasi firma care a creat seria Prince of Persia sau Assassin’s Creed.
Jocul a aparut in anul 2003 , la putin timp inaintea primului joc din seria POP si original a fost lansat pentru GameCube, Mircrosoft Windows (PC), PlayStation 2 si platformele Xbox.

"Beyond Good & Evil" are loc in anul 2435 pe o planeta miniere pasnica numita Hillys, intr-un loc in care exista un amestec de uman si antropomorfe, unde co-exista specii de animale salbatice, cu domestice. Arhitectura planetei si tehnologia este constituita din elemente rustice si futuriste.
Planeta se afla sub asediu de insecte-ca strailnele fortele ale DomZ. Domzii rapesc oamenii de pe Hillys, si le scurg forta lor de viata pentru propria lor dorinta de a o implanta cu sporii prin care ii transforma in creaturi care lucreaza pentru DomZ. O dictatura militara, denumita "Alpha" apare cu scopul apararii populatiei.
Cu toate acestea, sectiunile Alpha par a fi in imposibilitatea de a opri atacurile DomZ in ciuda afirmatiilor lor publice. Un grup subteran al jurnalistilor, Reteaua IRIS, incearca sa descopere secretele DomZ si sectiunile Alpha si sa expuna adevarul populatiei de pe Hillys.

Jocul se dezvolta in jurul personajului principat Jade, o reporterita instruita in artele martiale al carei scop este de a deconspira un plan care ar duce la sfarsitul planetei sale. Ajutata de alte personaje cum ar fi Pey’J , un porc umanoid sau de Double H, un agent secret al "IRIS Network" , organizatia care are ca scop aflarea adevarului, Jade reuseste sa se infiltreze in sediul DomZ , unde alfa planurile secrete ale acestora.

Din punctul de vedere al Gameplay-ului, Jade poate sa omoare numerosi inamici pe parculsul jocului dar cu cat avansezi cu atat devine mai greu si ai nevoie de ajutorul lui Double H sau Pey’J . Jocul dispune de numeroase puzzle-uri care trebuiesc completat nu numai cu ajutorul lui Jade, dar si a lui Pey’J sau a lui Double H. Astfel de trasaturi fac acest joc interesant si alimenteaza dorinta de a juca in continuare.
Fiind o reporterita, Jade detine un aparat de fotografiat. Acest aparat foto este folosit in principal pentru a face fotografii speciilor de animale in schimbul unor credite pe care poti sa le transofrmi in upgrade-uri importante si de a obtine dovezi incriminatoare impotriva DomZ-ilor. Fotografii personale pot fi, de asemenea, luate si depozitate intr-un album foto.
Aparatul de fotografiat este capabil sa scaneze obiecte, sa creeze harti, si sa primeasca e-mailuri. Un upgrade "Gyrodisk Glove" permite sa atace tinte la distanta sau pentru a activa dispozitive de la distanta utilizand interfata aparatul de fotografiat.

Calatoriile in jurul lumii se realizeaza prin intermediul unui hovercraft upgradat – de asemenea utilizat pentru curse si alte minijocuri – si mai tarziu o nava spatiala, Beluga, care poate stoca hovercraftul la bord. Principalul oras serveşte ca un hub, care sa permita accesul jucatorului la diferitele domenii in care trebuie sa analizeze locatia , in scopul de a expune conspiratia.

Beyond Good & Evil a fost dezvoltat de Michel Ancel, creatorul Rayman, de la studiourilor Ubisoft din Montpellier, in Franta. Un grup de 30 de angajati a fost "de baza" pentru proiect. Ancel a declarat ca scopul sau a fost de a "suripinde jucatorii prin faptul ca de multe ori se plictisesc cu un gameplay repetitiv", invocand experienta schimbarii ca "o parte din placerea unui joc sau a unui film." Ancel a ales sa faca caracterul "Jade" un reporter de investigatie in scopul de a "crea un amestec interesant al diferitelor stiluri de joc", inclusiv fotografie, aventura, si interactiunea cu cetatenii de pe Hillys . Mediu de joc a fost creat într-un stil de lume deschisa pentru a creste dimensiunea si sa pastreze jucator in suspans cu privire la destinatia lor viitoare. Motorul JADE a fost proiectat pentru a fi flexibil, capabil sa afiseze suprafete mari, precum si cinematica si un gameplay-ul grafic extrem de bine detaliat .
Ancel, de asemenea, a declarat ca regreta ca nu a adaugat un mod de multiplayer la joc.
Inca din 2007 s-a anuntat ca cei de la Ubisoft au inceput sa lucreze la o continuare , si anume "Beyond Good & Evil 2"; pana acum au aparut doar franturi si nimic nu e sigur , dar asteptam cu nerabdare urmatorul joc din aceasta serie.

review INSCRIS IN CONCURSUL 2 GAMES 4 FUN, EDITIA A II-A