2010: Cele mai asteptate concerte

| 28 decembrie

AC/DC, Eric Clapton, Air, Metallica si Elton John ne fac deja cu ochiul de pe afisele lipite in centrul Bucurestiului. Si acesta este doar aperitivul, pentru ca inca n-au fost anuntate numele care vor poposi la B’Estfest si la Bucharest Masters of Jazz.

1. AC/DC
In 2009, a fost doar o pacaleala. In 2010, vor veni la noi de-adevaratelea. Si nu la 20 de kilometri de Bucuresti, asa cum ni se promisese in anul ce-a trecut, ci chiar in miezul Capitalei. Asa ne asigura promoterul Marcel Avram, care colaboreaza de trei decenii cu AC/DC. Pe 16 mai, la Piata Constitutiei, fanii legendarei trupe australiene vor putea asculta un rock’n’roll de cristal.

2. Eric Clapton
Tot multumita promoterului Marcel Avram, la vara vom avea parte de doua vizite de seama, dintre legendele blues-rockului: Steve Winwood si Maria Sa Eric Clapton. Showul lor de pe 11 iunie (Stadionul Tineretului) face parte dintr-un turneu in care muzicienii vor sa reinvie epoca de glorie a rockului. Asa ca pregatiti-va bine: pe langa compozitiile proprii, Clapton si Winwood ne vor rasfata si cu coveruri, precum Voodoo Chile sau How Long, How Long.

3. Chris Rea
Nu mai e prea mult pana la sosirea irlandezo-italianului Chris Rea. Asa ca, daca vreti sa ascultati live, de la sursa, hiturile Auberge, Road to Hell si Julia, notati-va urgent in agenda data si locul: 6 februarie, Sala Palatului. Acum trei luni, muzicianul tocmai a lansat un Best of, adaugand inca o piesa la cele 22 de albume de studio si opt compilatii.

4. Air
Presa i-a botezat „Kraftwerkul francez”. Daca vreti sa aflati motivul, rezervati-va seara de 11 februarie pentru duo-ul parizian J.B. Dunckel si Nicolas Godin, una dintre cele mai bune colaborari a ultimei decade, potrivit The Times. Influentata de Jean Michel Jarre, Vangelis si Serge Gainsbourg, trupa electro Air a devenit celebra inca de la albumul de debut Moon Safari din 1998. Ultimul disc, Love 2, a fost lansat in toamna acestui an.

5. Jean-Luc Ponty
Undeva, mai spre primavara, soseste pionierul viorii jazz-rock, „maestrul viorii in arena de jazz si rock”, cum il numeste site-ul allaboutjazz.com. Dupa ce anii trecuti a concertat la Timisoara si la Vama Veche, Jean-Luc Ponty ajunge pe 11 martie la Sala Palatului din Bucuresti. Nu-l pierdeti pe artistul care a reusit sa transforme vioara electrica intr-un sintetizator de care s-au indragostit Frank Zappa si John McLaughlin!

6. Bobby McFerrin
Tot despre jazz va fi vorba si pe 30 ianuarie la Sala Palatului. Castigator a zece premii Grammy si creator al imnului optimistilor, Don’t Worry Be Happy!, Bobby McFerrin va demonstra ca stie sa cante si altceva decat glumite pop. Ambasador al jazzului, muzicianul a colaborat cu Herbie Hancock si Chick Corea, dar nu trebuie uitat ca vorbim despre un cantaret cu o educatie muzicala clasica, artist care a dirijat, printre altele, Filarmonica din Viena.

7. Metallica
In vara lui 2008, Lars Ulrich, liderul trupei, promitea ca Metallica sa va intoarce cat poate de repede. Oamenii s-au tinut de cuvant, asa ca la vara ii vom asculta iarasi in cadrul Festivalului Sonisphere (25-27 iunie), alaturi de Slayer si Anthrax. In urmatoarele saptamani, urmeaza sa fie oferite detalii privitoare la ziua exacta si la locul de desfasurare a concertelor.

8. Elton John
Acum un an si mai bine, Lily Allen se certa cu veteranul britanic explicandu-i ca a ajuns un bunicut lipsit de viitor. Ei bine, pianistul de 62 de ani o duce inca foarte bine, face fata unor turnee solicitante si, in cele din urma, va ajunge si la Bucuresti. Pe 5 iunie, la Piata Constitutiei, Elton John va avea ocazia sa ne arate ca inca se tine foarte bine, daca e sa citam din melodia sa I’m Still Standing.

9. Duke Ellington Orchestra
Despre istoria swingului, despre vremurile miraculoase ale jazzului vor povesti membrii orchestrei infiintate de Duke Ellington pe vremea strabunicilor. In prezent, big band-ul este condus chiar de nepotul lui „ducelui” jazzului, Paul Mercer Ellington. Daca vreti sa va reconectati la epoca interbelica a jazzului nu pierdeti concertul orchestrei americane din 25 aprilie de la Sala Palatului.

10. Ten Years After
Nu la zece, ci la patruzeci de ani dupa Woodstock, trupa britanica de blues rock va canta la Bucuresti piesa care a facut-o celebra la festivalul celor trei zile de pace si dragoste – I’m Going Home. Chiar daca solistul carismatic Alvin Lee a fost schimbat la inceputul anilor 2000 cu un pusti, ceilalti membri ai trupei sunt aceeasi ca la Woodstockul din ’69. Va veti putea convinge ca asa stau lucrurile pe 22 februarie la Sala Palatului.