„Ho Ho Ho”, zambete si aventuri de sarbatori la mall

| 17 noiembrie

Ho Ho Ho, a venit Craciunul! Cel putin in cinematografe…cu o comedie romaneasca pentru copii, care poate sa starneasca emotii si chiar lacrimi din partea mamelor. E ceva nou, nu-i asa? Film romanesc pentru copii, in atmosfera sarbatorilor de iarna? Nimeni nu s-a mai gandit la asta pana acum…
Ei bine, s-a gandit si regizorul spaniol Jesus del Cerro, care a venit special in Romania pentru a aduce Craciunul, in luna iunie, cand s-au desfasurat filmarile la acest film. Si a venit cu o reteta de success a filmelor de comedie americane, pe care a adaptat-o pe tipologia romaneasca. Astfel, in miez de vara, au fost nevoie de 100 de saci cu zapada artificiala, 30 de kg de globuri , 50 m de beteala, 5 Mosi Craciuni, un Mall, un Fiat 500 din 1960 cu numarul B 01 Kur, o Dacie din ’80, un brad de 6 m, 30 de actori si o echipa de filmare formata din 85 de personae.
Si ce-a iesit? O poveste plina de aventuri, cu umor de situatie, care lucreaza putin si la partea afectiva.
Ion (Stefan Banica Jr.) este un inginer somer, foarte destoinic intr-ale calculatoarelor, care se imbraca in Mos Craciun pentru a avea intrare in toate zonele publice, unde isi pune in practica gainariile. Cand nu fura bani de pe carduri, principala sa ocupatie este halba de bere sau sticla de bautura de la Non-Stop. E un Mos Craciun care injura, tipa la copii si ii fugareste din preajma sa. Un fel de Billy Bob Thornton in Bad Santa (2003).
Implicat intr-o spargere in stil mare, el il intalneste pe Horatiu (Bogdan Iancu), un copil de numai 8 ani, foarte inteligent si dezghetat, care s-a pierdut in Mall de mama sa – Carmen (Alina Chivulescu). El ii cere ajutorul Mosului, iar acesta isi da seama ca Horatiu ii poate fi de folos intr-ale spargerii. Cei doi devin cei mai buni prieteni si, mai mult, Ion descopera magia Craciunului si invata de la pusti ca nu e bine sa furi si ca trebuie sa-si gaseasca fiul, plecat cu mama sa in Italia.
Povestea se complica, iar umorul se amplifica: cazaturi haioase si dureroase, un cor de copii care canta colinde in continuu – indiferent daca, de exemplu, un Mos Craciun pica de la etaj, 4 hoti natangi – deghizati in Mos Craciun, urmariri cu carucioarele de cumparaturi, o Craciunita in flacari – care se arunca intr-un acvariu plin cu pesti… Dar totul se termina cu bine si, la fel ca in multe comedii americane, toti au cate ceva de invatat, mesajul filmului indemnand la prietenie si armonie familiala.
Regizorul Jesus del Cerro nu este la prima aventura in Romania, el a mai realizat si Cu un pas inainte, Contra timp 1 si Contra timp 2. Pentru filmul Ho Ho Ho a avut nevoie numai de 3 saptamani, in care s-a lucrat intens. Marea lui descoperire a fost pustiul Bogdan Iancu, care, desi a aparut in numeroase reclame inca de la varsta de 3 ani, a jucat primul sau rol principal.
Stefan Banica Jr., care ne-a obisnuit cu roluri negative si in serialul Baieti buni, in Ho Ho Ho este un Ciupanezu deghizat in Mos Craciun, care are puterea sa se schimbe, in cele din urma. Alina Chivulescu este cea care aduce sentiment filmului. Ea, care l-a crescut singura pe Horatiu, trebuie sa-i spuna acestuia ca Mosul nu poate sa ajunga anul acesta. Femeia este napadita de probleme si nu poate sa le rezolve singura. Cand plange insa, il gaseste pe paznicul Marin (Pavel Bartos) care, desi de multe ori este un clovn care a vazut prea multe filme americane, se demonstreaza a fi prietenul de nadejde si un posibil tata pentru Horatiu.
Si sa nu uit! Tocilara ochelarista care coordoneaza corul de copii din Mall este Laura Cosoi, in primul sau rol de urata. Pot sa pariez ca nu o veti recunoaste… cu sprancenele groase si unite, ochelari cat toata fata, dar mai ales cu o burta impunatoare.
Si daca sunteti amatori de Craciun, o anumita secventa din film va va trezi cu certitudine emotiile sarbatorilor de iarna. Filmata la depoul Victoria, intr-o noapte de iunie, scena are in prim-plan un tramvai special aranjat pentru filmare, cu un Mos Craciun imprimat. Zapada artificiala este peste tot si se aude din cand in cand clopotul tramvaiului, usor de confundat cu clopotelul Mosului. Stiati ca de fiecare data cand auziti clinchetul clopotelului Mosului, vi se va indeplini o dorinta?
Asa ca, daca aveti copii – mergeti neaparat cu ei la acest film! O sa le placa la nebunie si o sa traiasca aventurile cu sufletul la gura. Voi o sa radeti, pe alocuri, si, daca aveti o parte mai sensibila, cu siguranta veti scapa macar o lacrima. Nu-mi ramane decat sa va spun Craciun fericit!