Evenimente : Teatru

Pyramus & Thisbe 4 You

Pyramus & Thisbe 4 You, după William Shakespeare, miercuri, 13 aprilie 2016, de la ora 19:00, la Teatrul Odeon, Sala Majestic.

Regia Alexandru Dabija.

1.

Gutuie: Dorina Lazăr;

Nicoleta Fundoianu – Pyramus: Oana Ştefănescu;

Francesca Pițigoi – Thisbe: Antoaneta Zaharia / Ada Simionică;

Scoabă: Ana Maria Moldovan;

Nanău – Zidul: Paula Niculiţă;

Foamete – Luna: Rodica Mandache;

Theseus: Mihai Smarandache;

Hippolyta: Marius Damian;

Egeus: Pavel Bartoş.

2.

Gutman; Ionel Mihăilescu;

Nicu Fundoianu – Pyramus: Marius Damian;

Francisc Cucu – Thisbe: Mihai Smarandache;

Scoabă – Leul: Rodica Mandache;

Toma Nanău – Zidul: Ana Maria Moldovan;

Robert Foamete – Luna: Gabriel Pintilei;

Theseus: Mircea Constantinescu;

Egeus: Oana Ştefănescu;

Hippolyta: Paula Niculiţă;

Îndrăgostiți: Antoaneta Zaharia / Ada Simionică / Pavel Bartoş.

3.

Gutuie: Marius Damian;

Fennek – Pyramus: Pavel Bartoş;

Piţigoi – Thisbe: Rodica Mandache;

Scoabă – Leul: Gabriel Pintilei;

Nanău – Zidul: Mihai Smarandache;

Theseus: Mircea Constantinescu;

Egeus: Oana Ştefănescu;

Hippolyta: Paula Niculiţă.

4.

Gutuie: Cristian Dunăreanu (recuziter);

Pyramus: Victor Cociorbă (mașinist);

Thisbe: Dan Iosif (regizor tehnic);

Leul: Nicu Coman (mașinist);

Zidul: Constantin Neagu (mașinist);

Luna: Dumitru Neagu (recuziter);

Prolog: Ion Iosif (mașinist).

Scenografia: Cosmin Ardeleanu.

Visuals: Casa Gontz.

Traducerea: Andrei Marinescu.

Spectacolul beneficiază de traducere în limba engleză, la cerere.
Dacă sunteţi interesaţi, vă rugăm să ne anunţaţi la casa de bilete sau pe mail, cel mai târziu cu două zile înainte de data spectacolului.

Turnee și festivaluri:
Zilele Elvirei Godeanu, Târgu-Jiu, 19 mai 2014.
Turneu La Sofia, Bulgaria, 25 martie 2014.
Festivalul Comediei, Braşov, 8 mai 2013.
Festivalul Umorului “Constantin Tănase“, Vaslui, 10 octombrie 2012.
Festivalul de Teatru Contemporan draMA, Odorheiu Secuiesc, 28 octombrie 2012.
Festivalul Internaţional de Teatru de la Ruse, Bulgaria, 14 iunie 2012.
Festivalul de Teatru de la Caracal, 3 mai 2012.
Festivalul Internaţional de Teatru pentru Copii şi Tineret, Iaşi, 11 octombrie 2011.
Festivalul de Teatru Scurt, Oradea, 27 septembrie 2011.
Festivalul Internațional Shakespeare, București, 9 mai 2010.
Festivalul Internațional de Teatru Interferențe de la Cluj, 7 decembrie 2010.
Festivalul de Teatru EuroThalia de la Timișoara, 16 noiembrie 2010.
Festivalul de Teatru de la Piatra Neamț, 24 octombrie 2010.
Festivalul Național de Comedie de la Galați, 9 octombrie 2010.
Festivalul Internațional de Teatru de la Alba Iulia, 29 septembrie 2010.
Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, 4 iunie 2010.
Festivalul BITEI de la Chișinău, 23 mai 2010.
Festivalul de Teatru de la Satu Mare, 19 mai 2010.
Festivalul VedeTeatru de la Buzău, 16 mai 2010.
Festivalul Internațional Shakespeare, București, 9 mai 2010.
Turneu la Brașov, 25 februarie 2010.
Festivalul de Teatru Clasic de la Arad, 13 octombrie 2009.

Premii:
Alexandru Dabija – Premiul Uniter pentru cea mai bună regie, 2010.

În această nouă producţie a Teatrului Odeon din Bucureşti, Alexandru Dabija, unul dintre cei mai dinamici regizori ai momentului, multiplică de patru ori clasica scenă de teatru în teatru din „Visul unei nopţi de vară”, celebra scenă a meşterilor. Fiecare versiune citeşte scena într-un registru diferit, parodiind mai multe tendinţe din teatrul contemporan din România. Prima dintre ele este jucată numai de femei. A doua intră în mediul artiştilor experimentali bigoţi. Cea de-a treia este o confruntare între un actor maghiar şi o mână de moldoveni plictisiţi, în timp ce ultima aduce pentru prima dată pe scenă, chiar tehnicienii teatrului. În traducerea/ adaptarea nouă şi originală a lui Andrei Marinescu, spectacolul este fabulos de amuzant, incapabil de a se lua în serios, vorbind despre deficienţele teatrului şi ale practicanţilor săi. Deşi Dabija, perfect urmat de actori, foloseşte în mod deschis tehnici de teatru şi chiar le supraexploatează, aluziile la anumite practici artistice nu fac spectacolul inaccesibil publicului obişnuit. Limbajul este folosit foarte simplu, construcţia dramatică se ocupă de toate detaliile, evitându-se pericolul repetiţiei. Dabija este binecunoscut pentru felul lui subtil de a evita clişeele şi de a-şi surprinde publicul. Spectacolul de la Odeon este inteligent şi plin de ironie înţepătoare.