WAR!

| 20 iulie

Call of Duty World At War nu doar un alt joc al celor de la Treyarch, ci readuce jucatorilor scena celui de al II-lea Razboi Mondial cu tot ceea ce inseamna lupta corp la corp, la distanta, razboi al blindatelor, razboi aerian. Cred ca asta au vrut sa reaminteasca jucatorilor creatorii jocului, diversitatea razboiului si armelor care se folosesc in acesta. [picture 1]

Desigur cei care au mai jucat seriile Call of Duty sunt deja obisnuiti cu cateva dintre elementele ce constituie jocul. In primul rand, cel mai important element dupa parerea mea, este ACTIUNEA jocului ! Daca in Call of Duty 2, producatorii s-au axat mai mult pe obtinerea victoriei de catre jucator si pe glasurile soldatilor din joc dupa obtinerea acesteia, in World At War, producatorii au adus ceva nou, si anume scenele si povestea de la inceputul fiecarei misiuni. Asa ca in prima misiune jucatorul este cel ranit, un soldat american aflat undeva pe o plaja si inconjurat de japonezi. Jucatorul nu poate decat sa observe cum unul din compatriotii sai este interogat de soldatii japonezi si apoi omorat cu brutalitate de acestia. Desigur soldatii americani sosesc in ajutor si il salveaza pe jucatorul nostru, urmand sa duca misiunea la indeplinire, si anumea curatarea plajei de japonezi. Ceva nou, atacul bonsai al japonezilor, necrutatori de altfel, acestia atacand cu baioneta orice soldat aflat in apropiere chiar daca asta ar insemna sinucidere. Sa nu credeti ca vor fi tinte usoare, acestia fiind de obicei bine camuflati si numarul de atacatori destul de mare.
Jucatorul va trece si prin rolul soldatului de nationalitate rusa, care va lupta pentru a-si elibera tara de ocupatia nazista. Misiunile le voi evita tocmai pentru a nu strica surpriza jocului. [picture 2,3]

Al doilea element este grafica jocului, la acest capitol Treyarch atingand aproape maximul. DA mai bine nu se poate, asta daca ai un PC care sa-ti redea jocul la HIGH performance asta implicand o rezolutie de cel putin 1024×768. In WORLD AT WAR camarazii tai par mai reali, exploziile intrec asteptarile, pana si focalizarea in timpul ochirii se observa la fel ca in realitate. Adica atunci cand vei apasa pe click (dreapta) iar intre tine si tinta ta va aparea un alt soldat ochiul va juca feste la fel ca in realitate, pierzand astfel focalizarea pe tinta dorita. Asta m-a impresionat cel mai mult :), incercati sa urmariti efectul in cazul in care nu l-ati observat.
Altceva mai frumos este jocul de lumini [picture 4], aducand oarecum aminte de Splinter Cell, desigur intr-un altfel de mediu si anume cel exterior dar si interior. Exploziile, soarele printre palmierii din jungla, rachetele de semnalizare noaptea, lumina becului dintr-o incapere, toate acestea impresionand inca de la inceput jucatorul.

Al treilea element ARMELE. Jucatorul va dispune de un numar mare de arme si de un numar mare de moduri de strategii ce se pot aplica pentru a pune in valoare armele disponibile. Si loviturile cauzate de arme vor fi impresionante. Nu sa insirui toate armele, dar va asigur ca nu prea lipsesc din arsenalul cunoscut ce face parte din Al II-lea Razboi Mondial.

Acestea fiind spuse, sper ca am reusit sa va conving ca acest joc merita jucat, desi review-ul meu contine doar o mica parte din joc. Restul ramane sa-l descoperiti dumneavoastra.