Top ZECE filme cu Gerard Butler

| 03 iunie

Gerard Butler este unul dintre cei mai pe val actori la ora actuala. Si unul dintre cei mai activi, judecand dupa faptul ca a aparut in 2009 in nu mai putin de 3 filme si avand anuntate alte 4 pentru 2010. Chiar glumeam de curand ca Gerry a devenit o adevarata industrie, nu doar un actor. Mai departe de atat, Gerard Butler este sexy. Ba chiar mai mult, a stabilit un nou standard pentru sexy.

Fiind fana convinsa si declarata a actorului si sperand sa vad cat mai multe filme bune cu el pe viitor si stiind ca sunt si alte fane ale sale printre cititoare (imi cer scuze fanilor existenti, dar cred ca in acest caz sunteti minoritari), ii dedic actorului un post si imi propun sa trec in revista 10 motive si 10 filme pentru care se inscrie pe lista actorilor care imi plac. Si datorita carora ajung intotdeauna la avanpremiera filmelor pe afisul carora se afla.

Aproape 10 motive pentru care ne place Gerard Butler

Daca nu stiati, Gerry este scotian. Prin urmare, cariera sa confirma acelasi parcurs pe care l-au cunoscut destinele tuturor actorilor de origine europeana. Desi actorul scotian joaca de 12 ani, a devenit cunoscut publicului larg abia in 2006 odata cu rolul din blockbuster-ul 300.

De ce ne place Gerard Butler? In primul rand, pentru rolurile originale si variate la care se incumeta. Da, nu este un actor genial. Dar are o atitudine originala si curajul de a ne aduce pe ecran personaje foarte diferite si care ridica probleme. In al doilea rand, Butler are atitudine. Acea atitudine devenita deja marca Gerard Butler. Plina de forta si incredere in sine, magnetica, dar in acelasi timp joviala si de buna dispozitie. In al treilea rand, ne place pentru ca este vesel si emana bucurie si pofta de viata. Ba mai mult decat atat, pare intotdeauna degajat, el insusi si nu ezita sa faca misto de sine cu ocazia fiecarui interviu.

Ah, da, si ne mai place si vocea lui. Combinata cu accentul scotian atat de dragut. Muzica este a doua dragoste a lui Jerry, actorul cantand intr-o trupa scotiana rock numita Speed ca solist principal inainte de a-si descoperi pasiunea si talentul pentru actorie. Vocea a fost cea care i-a adus rolul din The Phantom of the Opera, Andrew Lloyd Webber afirmand ca a gasit in Gerard Butler vocea rock’n’roll pe care si-a dorit intotdeauna sa o auda pentru fantoma.

Hunky Scottish Stud…

Actorul de 1.88 m, se mentine in forma in ciudata varstei rotunde de 40 ani recent implinita. Este chiar unul dintre cei mai bine facuti actori de la Hollywood. Si nu rar este recunoscut de fane ca fiind un real model de masculinitate, fiind chiar numit Cel mai sexy barbat de catre revista Hello! in 2005 si ajungand pe locul 10 in topul revistei Empire. Presa de scandal il numeste des “the Scottish stud” sau “hunky Gerard“. Este ceva pentru un tip care planuia sa devina un plictisitor avocat, nu-i asa?

Si, apropo, ati vazut cat de bine arata in kilt?!

… sau un actor de valoare?

In ceea ce priveste talentul de actor, eu una cred ca este totusi o (nu atat de) tanara speranta. Nu pot spune ca vreunul dintre rolurile sale a demonstrat ca este mai mult decat un actor mainstream. Dar ceea ce am apreciat eu pana acum la el a fost ambitia. Si faptul ca este evident cat de bine isi gandeste cariera. Rolurile sunt bine alese, il scot in evidenta si ii exploreaza diverse fatete ale personalitatii. Nu avem nicio sansa sa ne plictisim de Gerry pentru ca nu avem nici cea mai mica idee ce ne va oferi urmatorul sau proiect cinematografic. Gerry are in filmografie in doar 8 ani de filmari concentrate comedii, filme de dragoste, thrillere, fantasy-uri, filme istorice de razboi, filme epice, filme de actiune. A reusit sa ne faca sa radem, a fost personajul negativ, a fost personajul pozitiv, a fost eroul romantic dreamy, badaranul simpatic, badaranul mai putin simpatic.

Brandul Gerard Butler ofera unui film incredere. Eu una ma duc sa vad orice film in care joaca el fiind convinsa ca este un film care spune ceva. Chiar si Gamer, film deosebit de prost in opinia mea, are un mesaj. Actorul lupta pentru ceva cu fiecare film, fie acesta chiar si o comedie. Si chiar si atunci cand nu joaca deosebit de bine si este hulit de critici, se vede ca a incercat.

Gay sau doar foarte discret cu viata sa personala?

Gerard Butler pare a fi unul dintre subiectele favorite ale presei de scandal americane. Actorului i s-au atribuit doar in ultimii 2 ani relatii cu Reese Witherspoon, Lindsay Lohan, Jessica Simpson si nenumarate alte vedete. Se pare insa ca toate au fost negate de Gerry ca fiind simple barfe, zvonuri, comentarii lipsite de fond. De curand a fost cuplat de presa cu Jennifer Aniston. Totusi, se pare ca cei 2 sunt simpli amici.

Apropo de atitudinea sa puternica, considerata deosebit de sexy, m-a distrat foarte mult declaratia actorului: “In Scotland I’m just like a lot of other guys, but in America I’m seen as a very strong, masculine guy”. Cum s-ar spune, diferente culturale…

Ma gandesc ca ar fi o idee atat pentru mine, cat si pentru alte fane ale lui Gerry, sa mergem la vara intr-o excursie in Scotia. S-ar putea sa fie interesant… Desigur, din punct de vedere cultural. Pana atunci insa, va las sa visati in continuare si va recomand 10 filme care merita vazute, cu Gerard Butler in rol principal. Evident, in ordinea preferintelor echipei Raluk.ro.

Top 10 filme Gerard Butler

10. Attila – Filmul in care l-am remarcat pentru prima data pe Gerard Butler a fost Attila (2001). Un film TV in regia lui Dick Lowry de la care am avut asteptari minime si care m-a surprins, fiind un film foarte bun pentru genul de care apartine. Attila este un film istoric de razboi clasic, caruia Butler reuseste sa ii dea forta si dinamismul de care il stim in stare. Recunosc ca acum nu mi l-as imagina pe Gerry in acest rol si in aceasta vestimentatie, dar atunci, nestiindu-l din alte roluri, mi s-a parut perfect ales. Dovada ca este un actor foarte ok. Attila este un film care merita vazut de cei carora le plac filmele istorice, epice, de razboi si pentru cei curiosi sa il vada pe Gerry in “tineretile” sale cinematografice.

9. Timeline – Hotarata fiind sa vad si realizarile de dinainte de celebritate ale actorului, am dat peste un film neasteptat de reusit. Este vorba despre Timeline (2003), un film regizat de Richard Donner, avandu-i in distributie alaturi de Butler pe Paul Walker, Michael Sheen si Billy Connolly. Un film clasic de aventuri cu intoarceri in timp, scene de lupta medievala si o versiune sexy-medievala a lui Butler. Timeline este un film foarte ok, atat ca poveste si lume prezentata, cat si ca distributie si realizare. Un pic de romantism, un pic de eroism, o poveste frumoasa si un film care merita vazut.

8. Dear Frankie – Un alt film neasteptat pe care l-am descoperit in calatoriile mele curioase prin filmografia lui Butler. Inca o dovada ca actorul a incercat sa joace de toate pentru toti, trecand prin comedii, thrillere, comedii romantice, filme istorice, filme de razboi si chiar, iata, drame sensibile. Dear Frankie (2004) este o drama in care Emily Mortimer joaca rolul unei mame singure, care a fugit de sotul ei, si care incearca sa ii creeze fiului sau, Frankie, iluzia unei vieti perfecte. In consecinta, personajul lui Emily inventeaza o poveste conform careia tatal lui este de fapt plecat pe mare. Confruntandu-se insa cu situatia in care fiul trebuie sa isi intalneasca tatal pentru o zi, mama se va simti nevoita sa angajeze un strain sa joace rolul tatalui venit de pe mare. 24 de ore pe care atat fiul ei, cat si Emily le vor trai cu intensitate. Un film foarte dragut in care, evident, Gerry joaca rolul pseudo-tatalui. Va recomand sa vedeti cu prima ocazie Dear Frankie.

7. 300 – In ciuda numarului mare de parodii si al numarului mare de critici care l-au desfiintat, 300 (2006) este cu siguranta un film de referinta pentru genul fantasy de razboi. Iar rolul King Leonidas a fost cel care l-a propulsat pe Gerard Butler, dupa indelungatele eforturi ale actorului, in atentia publicului larg. Un film reusit atat din punct de vedere imagine, cat si din punct de vedere actiune si forta emananta, 300 ne-a adus citate celebre precum “Spartans! Ready your breakfast and eat hearty… For tonight, we dine in hell!” sau “This is Sparta!”. Iar scenele de lupta sunt pur si simplu capodopere. Pentru Butler, 300 a insemnat nu doar calea catre celebritate, cat si foarte multa munca. Si nu ma refer doar la cea actoriceasca. Dar patratelele de pe abdomen si muschii au fost si ei rezultatul unei diete severe si unui program de exercitii epuizant, ambele urmate de actor cu strictete.

6. RocknRolla – Il ador pe Guy Ritchie. Si il ador pe Gerard Butler. Prin urmare, RocknRolla (2008) este un film pe care l-am asteptat cu sufletul la gura. Va invit sa nu ratati RocknRolla daca sunteti fani Guy Ritchie, asa cum eu una sunt. Totusi, tineti-va asteptarile mai jos. Nu se compara cu precedentele succese marca Ritchie, are usor frana trasa, dar este placut. Si prezenta lui Gerry in RocknRolla este reusita si ne ofera o noua fateta a personalitatii actorului, una deosebit de amuzanta. Scena de dans dintre Gerry si Thandie Newton este un must-see. Vedeti mai jos…

5. Butterfly on a Wheel – Un thriller foarte bun, plin de intensitate si jucat magistral de Pierce Brosnan, Maria Bello si Gerard Butler. Un must-see pe care va indemn sa il vedeti cat mai repede, daca nu ati apucat pana acum. Butterfly on a Wheel (2007) este un film plin de actiune, intensitate, suspanspsihologic foarte bine construit, iar personajul (aparent) negativ este real, prezent si iti da fiori pe sirea spinarii. Butterfly on a wheel nu aduce nimic original sau spectaculos in peisajul cinematografic complex al thriller-urilor psihologice, dar poseda cateva atuuri care te tin in suspans pana la final, iar asii ascunsi in maneca sunt reprezentati in acest caz de actorii distribuiti in rolurile principale.

4. Law Abiding Citizen – Law Abiding Citizen (2009) este chiar genul meu de film de actiune. Cu rasturnari de situatie, personaje hipnotice, final neasteptat, multa actiune, mult suspans si 2 actori deosebit de puternici – Gerard Butler si Jamie Foxx. Eu una ma pot declara fana a acestui film. Law Abiding Citizen mi s-a parut un thriller reusit, care pune probleme reale si le trateaza intr-un mod inteligent, chiar daca uneori incalca usor granita dintre posibil si improbabil. Butler si Foxx livreaza doua jocuri actoricesti foarte reusite, iar regia si scenariul aduc o tensiune si o inclestare de forte si conceptii foarte reusite. Va invit sa vedeti Law Abiding Citizen pentru ca aduce intrebari, indeamna la gandire si la o schimbare de mentalitate.

3. The Ugly Truth – Gerard Butler. Katherine Heigl. Cateva teorii stil chick flick despre relatii si ce isi doresc barbatii si femeile. Si multe scene si replici amuzante. Fara a trece de statutul de comedie romantica usurica, The Ugly Truth (2009) ne ofera umor picant, situatii distractive si cateva faze umoristice memorabile implicand bikini vibratori si batai in jeleu de cirese. Eu una va sfatuiesc sa nu puneti asa de mult la suflet cronicile negative care incearca sa desfiinteze filmul si sa aveti incredere in reputatia lui Gerard Bulter. The Ugly Truth este un film excelent de vazut seara cu partenerul de viata, in oras cu prietenele sau chiar la o prima intalnire. Il recomand si pentru serile de singuratate care au nevoie de o doza de optimism.

2. The Phantom of the Opera – Sincer m-am gandit mult pana sa aleg intre The Phantom of the Opera si P.S. I Love You. Ca film, The Phantom of the Opera mi-a placut mult mai mult decat P.S. I Love You. Dar avand in vedere ca acesta este un top al filmelor lui Gerry, cred ca P.S. I Love You il scoate mult mai bine in evidenta pe actor. In The Phantom of the Opera (2004) insa Gerard Butler are ocazia sa isi afiseze mai degraba decat talentele actoricesti pe cele muzicale. Filmul este deosebit de reusit, combinand regia lui Joel Schumacher cu muzica superba a geniului Andrew Lloyd Webber si cu interpretarile foarte pe rol ale lui Emmy Rossum, Patrick Wilson si Gerard Butler. Gerry este cuceritor in rolul fantomei, avand exact vocea, forta, magnetismul si atitudinea potrivita acestui personaj dark hipnotic.

1. P.S. I Love You – Credeam ca filmele de dragoste – in special cele care nu sunt din categoria comedii romantice – sunt fumate. Asta pana cand am vazut P.S. I Love You (2007). Unul dintre cele mai romantice filme vazute in ultima vreme, fara a fi siropos, fara a putea fi numit comedie romantica. Hilary Swank si Gerard Butler, pe fundalul muzical al The Pogues si pe fundalul unor peisaje irlandeze superbe, ne ofera cu P.S. I Love You una dintre cele mai romantice pelicule ale ultimilor ani.

Pentru fanii si, mai ales, fanele lui Gerard Butler, alte filme destul de reusite in care il puteti vedea pe Gerry ar fi Gamer, The Bounty Hunter, Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life, Beowulf & Grendel, The Game of Their Lives si Nim’s Island. Ba mai mult, de curand actorul a fost vocea vikingului Stoick din dragalasul desen animat How To Train Your Dragon (2010).

Pe cand il vom vedea pe Gerry din nou pe marile ecrane?

Ei bine, am numai vesti bune. Deosebit de curand. Ambitios ca si pana acum, actorul filmeaza momentan pentru Coriolanus, Untitled Comedy, Machine Guy Preacher si Burns, toate acestea urmand sa aiba premiera in 2010. Eu una abia astept Coriolanus, film pentru care actorul a muncit deosebit de mult. Butler a semnat deja pentru inca 3 filme ce vor avea premiera in 2011. Eu una sper sa faca progrese cu fiecare film si sper sa nu ma dezamageasca.
Articol realizat de Raluk.
***