Top animatii de Craciun

| 16 decembrie

Desi adevaratul scop al Craciunului este unul foarte neclar, consider ca fiecare din noi contribuim cu cate o firmitura la magia ce ia nastere in preajma acestor sarbatori. Pentru fiecare in parte Craciunul are o alta semnificatie, pentru unii nu este altceva decat bautaura si mancare, un porc urias inecat cu un mar rosu si lucios, pentru altii este acea atmosfera ce se creeaza in familie, caldura ce o emana bucuria si dragostea ce o purtam pentru cei apropiati sau poate Craciunul inseamna doar singuratate.
Oricum ati vedea voi aceaste zile sfinte stiu un singur lucru care nu trebuie sa lipseasca din casa fiecarui locuitor al acestei planete in preajma sarbatorilor. Fie ca esti singur sau ai o intreaga echipa alaturi de tine, un film bun si un semineu incins este reteta perfecta pentru o seara alba si geroasa de decembrie. Si, cum cei mai fermecati de magia Craciunului sunt copiii, nu pot sa ratez ocazia de a le recomanda cateva delicii cinematografice ce le va aduce zambetul pe buze, le va oferi vise frumoase si vor astepta cu drag acel grasun cu barba inzapezita ce va cerne cadouri sub brazii frumos impodobiti.

The Nightmare Before Christmas (1993) – Just because I cannot see it, doesn’t mean I can’t believe it!

O productie a anilor ’90 ce nu-si pierde aroma nici cu trecerea anilor. Tim Burton este responsabil pentru atmosfera nepamanteana, nefireasca din film cat si pentru personajele create cu simt ironic. Astfel, Jack Scheletul cunoscut si ca Regele Dovleac al Orasului Halloween ia viata. Acesta se indragosteste de atmosfera Craciunului si isi doreste cu orice pret sa-l inlocuiasca pe batranul Mos. Adora acele zambete contagioase de pe fetele trecatorilor, nisipul alb ce-i ingheata oasele, cutiile acoperite cu hartii stralucitoare si legate cu funii rosiatice. Un sentiment ciudat, nemaintalnit se aprinde in peiptul lui Jack. O picatura de speranta intr-o lume zugravita in alb si negru. Primul Craciun al lui Mos Jack este pe cale sa devina nu doar o simpla dorinta.
Click aici pentru Trailer.

The Polar Express (2004) – Seeing is believing, but sometimes the most real things in the world are the things we can’t see.

Adaptarea cinematografica a operei literare a lui Chris Van Allsburg – mult indragita carte ce a aparut in anul 1985 marcand un adevarat succes al autorului pe piata literaturii pentru copii – spune povestea unui copil care pune la indoiala existenta lui Mos Craciun. Insa, in seara de ajun un tren magic, plin cu copii il va purta pe gerul iernii direct la Polul Nord, chiar in fata casei legendarului Mos. Tom Hanks se descurca grozav in interpretarea a sase roluri diferite, iar Robert Zemeckis trezeste, prin aceasta pelicula, amintiri frumoase din anii 80 cu Back to the Future sau Who Framed Roger Rabbit.
Click aici pentru Trailer.

Eight Crazy Nights (2002) – Maybe it’s a sign. After all, Channuka is the festival of lights.

O comedie ce binedispune in preajma sarbatorilor si care reaminteste de talentul inca neapreciat al stand-up comedian-ului Adam Sandler. Vocea acestuia este valorificata pentru a da viata a patru personaje: Davey, Whitey, Eleanore, Caprioara. Seth Kearsley, un amator de desene animate (Mummies Alive, Family Guy) lasa deoparte cel putin deocamdata lumea serialelor animate si pune bazele unui proiect cinematografic ce va marca culmile carierei sale. Eight Crazy Nights il infatiseaza pe Davey, un tanar scandalagiu ce si-a pierdut familia cu multi ani in urma. In cele din urma acesta va intelege adevarata semnificatie a Hanukai (sarbatoare postbiblica, evreiasca, a luminilor ce inlocuieste Craciunul pentru copii evrei crescuti intr-un mediu crestin).
Click aici pentru Trailer.

A Christmas Carol (2009) – I’m light as a feather! Merry as a schoolboy!

Ultima ecranizare a superbului roman al lui Charles Dickens cu acelasi nume, aparut in 2009 sub regia lui Robert Zemeckis castigatorul Oscarului pentru cel mai bun regizor in filmul Forrest Gump, s-ar parea a fi un succes. Ultimul film pe care si-a pus amprenta este de asemenea in pas cu moda timpului fiind construit cu tehnica mult vestita 3D. A Christmas Carol, frumoasa poveste a zgarcitului Ebenezer Scrooge care sufera o transformare uimitoare dupa ce in Ajunul Craciunului are parte de o vizita supranaturala din partea fostului sau asociat Jacob Marley.
Animatia desi este stantata cu sigla Disney pot spune ca se afla departe din aria muzicala si plina de fericire pe care o promoveza lumea Disney, iar povestea pastreaza in mare liniile filmului non-animat din 1999 cu Patrick Stewart in rolul batranului Scrooge. Jim “Jimbo” Carrey isi dovedeste inca odata calitatile actoricesti intrand in pielea mai multor personaje si ascutindu-si sau ingrosandu-si vocea miraculos devenind aproape de nerecunosut, dar pot spune ca filmul il recomand amatorilor de gen si doar atat in care se gasesc desigur si copii. Da. Desi Jimbo sau Gary Oldman joaca ireprosabil acest film nu mi-a lasat o impresie prea buna. Animatiile nu pot fi la fel de dramatice ca si un actor in carne si oase. Ele sunt doar niste umbre a adevaratei arte a teatrului si a actorie si pot spune ca nu au putut contura cu adevarat teroarea lui Scrooge, suferinta lui Bob Crachit si atmosfera plina de viata din casa nepotului.

Annabelle’s Wish (1997) – But I wanna go with them! I want to fly too!

Unul dintre cele mai frumoase filme animate ce au fost create doar pentru micul ecran. O poveste non-religioasa pusa pe un decor mirific de sarbatoare si indulcita cu putina muzica country, Annabelle’s Wish reuseste cu naturalete sa construiasca un imens puzzle ce infatiseaza adevarata magie a Craciunului. Billy este un copil care si-a pierdut vocea in urma unui incendiu. Viata sa devine un chin atunci cand intra in vizorul unor batausi din zona si in preajma rautacioasei Agnes, matusa acestuia. Aici intra in scena Annabelle, o vitelusa nascuta in ajunul Craciunului care isi doreste din tot sufletul sa se inroleze in echipa de zbor formata din reni a Mosului. Astfel, de Craciun, Annabelle primeste in dar o dorinta. Ramane de vazut ce isi doreste cu adevarat simpatica vitelusa.
Click aici pentru Trailer.

Mentiuni speciale:

– Mr. Magoo’s Christmas Carol (1962) – vechea poveste a lui Dickens il gaseste de aceasta data pe Mr. Magoo in rolul lui batranului Scrooge.

– A Charlie Brown Christmas (1965) – unul dintre succesele rasunatoare ale CBS. Un scurt-metraj ce a fost difuzat multi ani in preajma Craciunului despre un baiat in cautarea adevaratei semnificatii a Craciunului.

– How the Grinch Stole Christmas! (1966) – „You’re a Mean One, Mr. Grinch”. Prima si cea mai fidela adaptare televizata a romanului lui Dr. Seuss. Pustnicul Grinch incearca sa fure Craciunul din Whoville razbunandu-se astfel pe locuitorii acestui oras.
– Top 10 filme de Craciun de vazut in familie;
– Top 10 comedii de Craciun;
– 10 Comedii romantice pentru Craciun.