SALT – un gust dulce de la Angelina Jolie si unul sarat din cauza filmului

| 24 septembrie

Doar faptul ca o ai pe Angelina Jolie in distributie si o pui intr-un rol principal nu inseamna ca vei obtine un film de succes. Lumea s-a dus la cinematograf doar pentru a o vedea pe frumoasa actrita. Bineinteles, si captivantul trailer a intarit succesul de care s-a bucurat filmul in materie de spectatori.
Din pacate insa nu am primit in niciun caz ceea ce am asteptat de la acest film. Asta nu inseamna ca Salt este un film prost. As spune doar ca a fost un film sub asteptari si, mai ales, sub asteptarile create de trailerul foarte incitant. Avem spioni rusi, americani, tortura, plan pentru asasinarea unui presedinte, Angelina Jolie si multa actiune. Cam astea sunt cuvintele principale in jurul caruia se invarte intreg scenariul.

Who is Salt?

Angelina Jolie interpreteaza rolul unui agent CIA pe nume Evelyn Salt. Actiunea filmului se complica chiar dupa primele 10 minute de la incepere, iar loialitatea acesteia fata de tara ii este testata in momentul in care un spion rus intra pe usa agentiei CIA si ofera informatii importante si deosebit de controversate. Conform spuselor acestuia, presedintele Rusiei va fi asasinat in ziua imediat urmatoare de un alt spion rus numit Salt.
Sotul lui Evelyn Salt este rapit, iar aceasta intra curand intr-un razboi in care este singura si lupta pentru salvarea acestuia si pentru a-si dovedi nevinovatia in cazul presedintelui Rusiei, fiind insa urmarita de toti fostii ei colegi. Scenele in care Salt se lupta nu sunt doar impresionante, mai bine zis acestea apartin domeniului SF. Aceleasi efecte speciale le-am mai vazut insa si acum cativa ani in alte filme de actiune, atunci cand erau cu adevarat in trend. Amintiti-va doar de filmul de actiune de mare succes Wanted.

Salt este, pe scurt, un film dinamic si plin de actiune, dar din nefericire nu este si unul prea destept. Finalul filmului este o dezamagire totala. Totul s-a petrecut atat de repede incat te-ai fi asteptat la un deznodamant. Dar nu, totul ramane in aer. Am citit multe comentarii care vorbesc de o a doua parte. Nu cred ca cineva este atat de nebun incat sa doreasca producerea acesteia si sper sincer sa nu avem parte de ea.

Angelina Jolie este o actrita atat de cunoscuta incat cuvintele sunt de prisos cand vine vorba de ea. Rolul lui Ted Winter, partenerul lui Evelyn Salt, este interpretat de Liev Schreiber. Liev a mai jucat in Scream, X-Men Origins: Wolverine, Repo Men, The Omen, Defiance si The Painted Veil, precum si in cateva episoade din CSI. Schreiber este un actor cu o mutra excelenta pentru filme horror, dar din pacate si un actor pe care il banuiesti din primele secunde ca este un personaj negativ undercover. Ceilalti nu sunt niste actori cunoscuti si nici nu au avut roluri principale de exceptie, dar au avut o prestatie foarte buna in Salt. Il amintesc in special pe Chiwetel Ejiofor pe care il stiti din 2012.

Phillip Noyce este regizorul acestui film, un regizor canadian care si-a adus contributia si la minunatul film The bone collector (1999) tot cu Angelina Jolie, Catch a fire sau Brrotherhood – un serial care a beneficiat de 3 sezoane si a prins foarte bine publicului american. As vrea sa spun cateva cuvinte si despre scenaristul Kurt Wimmer. Va aduceti aminte de Law Abiding Citizen, Street Kings, The Recruit sau Equilibrium? Nu inteleg cum a putut sa faca o treaba atat de slabuta cu Salt. Probabil a fost doar o pasa proasta. Oricum e clar ca Wimmer nu poate face altceva decat filme cu rasturnari de situatie, eroi foarte puternici si finaluri neasteptate.

Ce spun criticii despre SALT?

Tomatometer-ul de pe RottenTomatoes.com considera Salt ca fiind 61% fresh. MetaCritic.com acorda Salt un metascore de 65/100. Majoritatea criticilor sunt pozitive, dar nu ridica in slavi filmul, ci doar spun ca este un film de nivel mediu. Chicago Sun-Times afirma ca “legile gravitatiei nu exista in acest film, la fel ca si in desenele animate Road Runner”. Rolling Stones ne sugereaza “sa mergem pe ilogic pentru ca altfel vom pierde tot amuzamentul din acest film. Filmul este programat ca sa iti creasca pulsul in asa fel incat creierul tau sa se blocheze si sa nu mai gandeasca”.

Sunt convinsa ca lumea se bucura de revederea Angelinei Jolie pe marile ecrane. Cu toate acestea, eu una aveam asteptari mai mari din partea ei. Totusi, a luat Oscarul, nu? Salt nu este un film ordinar. Este ok. Acesta este cel mai potrivit cuvant pentru a-l descrie: OK. Filmul nu te suprasolicita. Poti sa-ti blochezi creierul si sa te amuzi intr-o duminica vizionand Salt.
Vezi trailerul filmului:

CoolRank: 7/10
– atmosfera & entertainment: 6/10