De Citit : Reviews

PROTOTYPE Review

| 09 septembrie

Prototype a fost creat de Radical Entertainment, de aceasi echipa care a stat si in spatele jocului Hulk, urmarind aceasi formula de joc ca jocurile inspirate din universul Marvel (Hulk, Spider-Man, etc), personajul principal fiind un individ pe nume Alex Mercer care are cateva super abilitati: super putere, agilitate, posibilitatea de lua infatisarea celor pe care i-a omorat si de a-si transforma membrele superioare in adevarate instrumente de transat inamici.

Poveste
Jocul incepe prezentand un New York aflat cu 18 zile in viitor, in mijlocul unei apocalipse biologice in care un virus ii transforma, foarte rapid, pe locuitorii orasului, in zombie, armata incercand sa mentina pacea in zona.
Din pacate pentru locuitorii acestei lumi virtuale, jucatorul va intra in pielea anti-eroului, proaspat trezit din somnul de veci si fara memorie, Alex Mercer.El este un agent secret, mutant, care va rupe, cu bucurie si veselie, capetele tuturor celor care-i stau in cale: politie, monstrii, sau batranei si cetateni orbi care-i cer ajutorul pentru a traversa strada.
Jocul este open-world, Alex fiind purtat prin tot New York-ul pentru a afla cine este si de ce s-au facut experimente pe el, in timp ce este vanat fara mila de armata. Pentru aflarea adevarului el va trebui sa ia contact cu locuitorii orasului cat si cu armata, sa-i omoare si sa le absoarba memoria si abilitatile, avand astfel parte de flash-back-uri care ii intregesc memoria si detaliaza povestea jocului.
Povestea din Prototype nu da pe dinafara de originalitate dar are unele momente interesante si ofera o senzatie unica nemaintalnita in alte jocuri care apartin aceluiasi gen.

Gameplay
Avand New York-ul ca loc de joaca, agilitatea lui Alex va fi cruciala deoarece veti avea de alergat pe cladiri si de sarit de pe un acoperit pe altul, ca un Mos Craciun beat fara reni si fara sanie, pentru a scapa de hoardele de inamici atunci cand sunteti la o lovitura distanta de un apartament format din 4 scanduri (avand sub 1% din viata ramasa).
Cu cat il upgradati pe Alex cu atat va creste agilitatea si distanta pe care o poate acoperi dintr-un salt.
Puterea de a lua infatisarea celor pe care i-a transat va face infiltrarea in unele zone mai usoara, insa chiar si cu alta infatisare nu va fi foarte usor, armata fiind foarte bine pregatita.

Alex, desi este un "butoi cu puteri" are destula concurenta in Prototype.
Intotdeauana veti fi depasiti numeric de inamici, care vor folosi diferite combinatii de atacuri in incercarea lor de a te anihila. Armata va folosi tancuri, elicoptere si personal militar armat pana in dinti pentru a va distruge spiritul de lupta, iar daca asta nu ajunge mai exista intotdeaua si mutantii.

Controlarea bestiei interioare cu toate abilitatile sale cere timp de acomodare, dar jocul va ajuta cu instructiuni in meniul de abilitati si cu hint-uri in timpul jocului care va indica pe ce butoane sa apasati.
Abilitatile disponibile sunt asa multe incat veti ajunge sa le folositi doar pe cele utile si aplicabile foarte rapid deoarece in timpul unei rafuieli nu aveti timp nici macar sa respirati.
Controlul este foarte echilibrat si nu chinuie pe nimeni cu utilizarea lui, jocul putand fi trecut in intregime, cu tot cu misiunile secundare in aproximativ 20 de ore.

Grafica
Din punct de vedere vizual veti fi satisfacuti, Prototype avand stilul sau unic intr-o piata deja supra-aglomerata de jocuri tot mai aratoase.
Optimizarea este foarte buna. In plina actiune si cu sute de inamici deodata pe ecran, numarul de cadre pe secunda nu s-a clintit. Personajele variate, diferitele efectele vizuale dezvaluite la folosirea diferitelor combouri fac ca Prototype sa sclipeasca. Pe langa toate astea Alex este un exemplu de animatie fluida si de design inteligent, lucru observabil in timpul sariturilor de pe cladiri si in timpul transformarilor lui Alex in diferitele personaje absorbite.
Un aspect placut il reprezinta si modul in care orasul se transforma incet, incet odata cu raspandirea virusului, New York-ul ajungand de la un oras luminos la unul sumbru si intunecat.

Sunet
La partea de sunet jocul isi face treaba. Vocile personajelor si efectele sonore sunt excelente. Urletele, haosul, exploziile, focurile de arma, sirenele, care se aud in fundal contribuie la crearea unei senzatii minunate de haos apocaliptic.

Concluzie
Prototype este un joc excelent pentru orice iubitor de jocuri de actiune. Este facut inteligent, cu stil si merita toti banii. Daca vreti sa jucati un joc placut in aceasta toamna, Prototype este alegea cea mai buna.

Aspecte pozitive 🙂

Mediu distructibil.
Numarul foarte mare al populatiei care poate fi afisata pe ecran la un moment dat.
Elementul de RPG care va da posibilitatea de a strange puncte, prin eliminarea inamicilor, pentru upgrade-uri la abilitati. Zeci de upgrade-uri de deblocat.
Viata se regenereaza + se poate absorbi viata celor pe care ii omorati.
Misiuni abordabile in modurile: Stealth, Normal, Haotic.
"Rejucabilitate", cu toate abilitatile obtinute anterior, intacte.

Aspecte negative 🙁
Lipsa Multiplayer
Design-ul misiunilor putea fi mai bun iar actiunea din unele dintre ele poate fi frustranta si haotica.
Povestea este cam slabuta.
Unele zone au o ceata rosie care fura doar din viata lui Alex, inamicii nefiind afectati.
Cateodata devine repetitiv.
Pana ajungeti sa va faceti primele upgrade-uri veti fi intr-un usor dezavantaj fata de inamicii mutanti.
Bataliile cu unii bosi dureaza prea mult, peste 20 minute.

REVIEW INSCRIS IN CONCURSUL "2 GAMES 4 FUN", ETAPA A II-A!