Filmul Soul Kitchen – hrana cinematografica pentru suflet

| 09 iulie

Soul Kitchen mi-a fost recomandat de la inceputul anului de catre un bun prieten turc si asteptam cu mare nerabdare sa-l vad. Nu pot sa spun decat ca asteptarea a meritat, caci comedia a fost intr-adevar reusita. Nu mai vorbesc ca recomandarile amicului meu au capatat o si mai mare greutate dupa aceasta ultima reusita.

Fatih Akin, regizorul si co-scenaristul filmului, este considerat unul dintre cei mai talenti, dar si prolifici, regizori din Germania. Dupa cum banuiti deja, Akin este de origine turc, nascut in Hamburg. Prin urmare, filmele sale trateaza in mod constant relatia/dualitatea turco-germana, dar intr-un mod cat se poate de normal, fara nicio sugestie de discriminare sau de conflict intre cele doua natiuni.

De altfel, Akin spunea ca ceea ce incearca el sa transmita prin filmele sale este ca cele doua natiuni pot oricand sa treaca peste diferendele de ordin istoric si sa inlocuiasca aceste elemente cu iz negativ, dar conectoare, cu altele noi. Totul este sa-ti schimbi perspectiva si modul de abordare al situatiei. Personal am vazut alte cateva filme de-ale lui Akim si vi le recomand cu multa caldura: Gegen die Wand / Head-On, In Juli, New York, I Love You si Kurz und Scmerzlos.

Cred ca cel mai mult am fost cucerita de prospetimea subiectelor filmelor lui Akin. Imi sunt mai apropiate de suflet si ma regasesc mai usor in ele decat in comediile sau dramele produse sub marca Hollywood-ului.

Life is what happens to you while you are busy making other plans

Povestea Soul Kitchen se invarte in jurul lui Zinos, un tanar de origine greaca, care detine un restaurant / taverna in Hamburg. Cum prietena lui Zinos, Nadine, se muta cu jobul in Shanghai, Zinos decide sa o urmeze dar mai inainte trebuie sa isi lase restaurantul pe maini bune. Si ce maini mai bune poate gasi decat in familie? Ce-i drept, fratele sau,
Ilias, tocmai iesise din inchisoare, dar sangele apa nu se face.

Din pacate pentru Zinos, lucrurile capata o turnura proasta: Ilias pierde restaurantul, iar prietena lui Nadine l-a parasit fara notificare in avans pentru un chinez. Ca si cum nu ar fi fost suficient, Zinos incepe sa aiba niste dureri de spate chinuitoare ce abia il lasa sa se miste. Viata complicata, dar pana la urma, impreuna cu fratele sau, intr-un fel sau altul, Zinos reuseste sa-i dea de capat. Mai multe nu va spun pentru ca nu vreau sa va rapesc din placerea de a urmari si de a descoperi singuri filmul.

Muzica este hrana sufletului

Ce as vrea insa neaparat sa mentionez vis-a-vis de Soul Kitchen este muzica. Pregatiti-va sa va desfatati urechile. Nici nu ajunsesem la mijlocul filmului si efectiv m-am trezit dintr-odata spunand: “Doamne, dar muzica in filmul asta este super tare!”. Si vreau sa va spun ca asa a fost pana la finalul filmului. Fatih Akim a declarat ca a ales muzica inainte sa turneze tot filmul, deoarece muzica are un rol fundamental. Avand in vedere rezultatul, nu pot decat sa fiu de acord cu regizorul turc si sa-l felicit pentru alegerile facute.

In ceea ce priveste distributia, in Soul Kitchen apar actorii favoriti ai lui Akim, dintre care: Adam Bousdoukos in rolul lui Zinos, Birol Unel in rolul lui Shayn si Moritz Bleibtreu in rolul lui Illias. Adam Bousdoukos este celalalt scenarist al filmului si un bun prieten de-ai lui Fatih Akin.

Ce spun criticii despre Soul Kitchen?

Soul Kitchen a fost apreciat de critici si in 2009 a fost distins cu Premiul special al juriului la Festivalul de Film de la Venetia. Anul acesta filmul a deschis si Festivalul de film de la Cluj, TIFF, si a fost primit foarte bine primit de presa.

Verdict Raluk.ro

Soul Kitchen are 100 de minute. Va spun sincer ca nu stiu cand au trecut. Filmul este o poveste autentica despre viata, dragoste si complicatiile inerente care ne insotesc pe toti zi de zi. Fie ca aveti ganduri negre, fie ca vreti sa va relaxati, va recomand din toata inima Soul Kitchen pentru reuseste sa descreteasca toate fruntile.

CoolRank: 9/10
– atmosfera & entertainment: 9/10
– regie: 10/10