Filmul Going the distance – la mica distanta de o super comedie romantica

| 24 septembrie

Going the Distance nu este o comedie romantica. Asta pentru ca nu este comedie. Romantism are din plin. Nu este nici drama. Este probabil un simplu film de dragoste, plin de clisee, pe alocuri plin de faze fumate. Dar este exact genul de film romantic care va merge direct la inima eternilor indragostiti de pelicule de dragoste. Printre care ma numar si eu.
Going the Distance este un film dulce, jucat asa cum numai Drew Barrymore stie sa joace un romance, asezonat cu zambetul si naturaletea lui Justin Long si plin de faze simpatice, in care va veti regasi sau nu, dar despre care cu siguranta veti putea spune ca au o doza de realism in ele.

A comedy about meeting each other halfway

Personajul principal al Going the Distance este Garrett (interpretat de Justin Long), un tip care pare a nu se descurca foarte bine cu femeile. Tocmai in momentul in care s-a despartit de prietena lui actuala, Garrett iese in oras cu prietenii lui si o cunoaste pe Erin (interpretata de Drew Barrymore). Intre cei 2 pare a exista o chimie naturala si lucrurile se leaga imediat, ajungand sa isi petreaca noaptea impreuna.

A doua zi de dimineata cei 2 stabilesc clar limitele: nici unul dintre ei nu se afla in cautarea unei relatii. Erin urmeaza sa stea in New York pentru doar 6 saptamani cat dureaza stagiul ei, iar Justin nu este nici el dornic de un angajament. Totusi decid ca este ok sa iasa in continuare si sa se distreze. Cei doi petrec 6 saptamani magice impreuna si termina prin a se indragosti unul de altul. Ca urmare, nici ideea unei relatii la distanta nu ii mai sperie si decid sa pastreze legatura in ciuda tuturor dificultatilor si in ciuda distantei dintre San Francisco si New York. Va rezista relatia celor 2 piedicilor obisnuite pentru o relatie la departare? Urmeaza sa vedeti in Going the Distance.

Love can survive anything. Including distance

Siropos, dar cam asta este mesajul filmului. Ne puteam da seama de asta de la inceput. In afara cazului in care am fi avut de-a face cu un anti-chick flick gen (500) Days of Summer era evident ca urma sa ne lovim de obisnuitul happy-end si de o suita de clisee siropoase pe drum. Din fericire nimic din Going the Distance nu este siropos, iar momentele romantice sunt o imbinare de comic si dulce. Bineinteles, ceea ce ajuta foarte mult este jocul excelent al celor 2 actori principali. Si probabil si faptul ca cei 2 sunt impreuna si in viata reala, pentru ca par atat de potriviti, iar chimia ei este atat de evidenta incat nu poate lasa loc la dubii.

Totusi, in afara celor doi protagonisti si a povestii lor de iubire, exista si alte personaje secundare si picanterii laterale ce umplu armonios povestea. Prietenii lui Garrett, Dan (interpretat de Charlie Day) si Box (interpretat de Jason Sudeikis), sora lui Erin (interpretata de Christina Applegate) si sotul acesteia, Phil (intepretat de Jim Gaffigan), toti au micuta lor poveste haioasa si rolul lor in partitura finala.

Eu una am crescut cu filme romantice in care joaca Drew Barrymore. Va mai aduceti aminte Never Been Kissed? Sau Ever After? Sau ulterioarele 50 First Dates si recentul Music & Lyrics? Dupa parerea mea, maestra comediilor romantice, recent egalata de Katherine Heigl, Drew joaca acelasi rol excelent caracteristic si in Going the Distance. Deci pana aici nimic nou. Doar de lauda… Noutatea apare in momentul in care cel cu care alcatuieste un cuplu in film este chiar iubitul ei din viata reala, Justin Long. Pe langa atributului de a fi iubitul ei, Justin joaca super convingator, este dulce si deosebit de simpatic. Chiar as putea spune ca el este tine in spate intregul film. Nu spun ca Justin joaca rolul vietii sale. Pe mine una m-a convins inca din He’s Just Not That Into You si Live Free or Die Hard, dar in orice caz in Going the Distance apuca sa joace mai mult.

Regizoarea filmului, Nanette Burstein, este pentru mine o necunoscuta, dar pentru faptul ca i-a lasat pe cei doi eroi principali sa isi faca treaba pot spune ca a facut o treaba buna cu Going the Distance. Burstein s-a ocupat pana acum in principal de documentare si a fost chiar nominalizata la premiul Oscar pentru aceasta categorie.

Ce spun criticii despre Going the Distance?

Criticii nu au fost la fel de incantati ca mine de acest romance simpatic. Pe MetaCritic.com Going the Distance a obtinut un metascore de 51/100, iar tomatometer-ul de pe RottenTomatoes.com a aratat 48% fresh pentru Going the Distance.

Claudia Puig de la USA Today spune despre Going the Distance ca se opreste foarte aproape de inceput, ca este un film static si ca in principiu nu aduce nimic nou. Peter Travers de la USA Today spune ca Going the Distance este jucat de doi actori foarte buni, dar nici unul suficient de bun pentru a mentine audienta interesata.

Pe scurt, Going the Distance este o comedie romantica dragutica (nu este comedie, dar romantica este, dupa cum am mai spus) si foarte bine jucata. Pentru amatorii de filme romantice si pentru indragostitii de pretutindeni este un film excelent, un must-see.
Vezi Trailerul filmului

CoolRank: 7.5/10
– regie: 7/10