Couples Retreat – Couples Anger Management, versiunea modesta

| 09 decembrie

Couples Retreat se doreste a fi o comedie spumoasa semi-romantica si semi-de-familie pe modelul Anger Management. Un Anger Management pentru cupluri. Un fel de Couples Anger Management. Din pacate, Couples Retreat nu reuseste nici macar sa ajunga pe aproape de celebra comedie Anger Management. Reuseste sa fie o comedie mediocra, cumintica, dar din fericire placuta si relaxanta. In opinia mea, Couples Retreat nu este un film de ocolit, dar nici un film care sa merite sa fie vazut musai la cinema. Un film potrivit pentru o seara de duminica cuminte, petrecuta acasa in cuplu.
A vacation in paradise they’ll never forget
4 cupluri de prieteni sunt pe cale sa ia o decizie care le va schimba pentru totdeauna vietile… de cuplu. Jason (interpretat de Jason Bateman) si Cynthia (interpretata de Kristen Bell) isi anunta cele 3 cupluri de prieteni din gasca ca sunt pe cale sa ia decizia de a divorta. Dupa multiple incercari nereusite de a face un copil, cei doi au trecut prin foarte mult stres si au ajuns intr-un punct al relatiei in care nu se mai inteleg unul pe altul si nu se mai regasesc in casnicia lor. Ca urmare, Cynthia si Jason decid sa plece impreuna intr-o vacanta de o saptamana pe o insula exotica numita Eden Resort, in cadrul unui program de terapie de cuplu. Din nefericire insa, cei doi nu isi permit pretul exuberant al excursiei si, ca urmare, au nevoie de un ajutor de la prietenii lor. Daca toate cele 4 cupluri vor merge impreuna in aceasta excursie, vor putea plati pachetul Pelican, cu o reducere de 50% pentru fiecare cuplu.
Ca niste buni prieteni, Ronnie (interpretata de Malin Akerman) si Dave (interpretat de Vince Vaughn) nu vor fi deosebit de greu de convins, iar lor li se vor alatura apoi si cuplurile Lucy (interpretata de Kristin Davis) si Joey (interpretat de Jon Favreau), plus Shane (interpretat de Faizon Love) si noua lui prietena foarte tanara, Trudy (interpretata de Kali Hawk). Fiecare cuplu are propriul sau tipic. Shane este trecut foarte recent printr-un divort de sotia sa mult iubita, Jennifer (interpretata de Tasha Smith), si este intr-o relatie de cateva saptamani cu Trudy, mult mai tanara si mai copilaroasa decat el. Joey este fostul campion la fotbal din liceu, iar Lucy este iubita lui din clasa a 9-a, fosta majoreta. Ronnie si Dave au un mariaj bazat in special pe grija fata de familie si mai ales de cei 2 copii ai lor. Iar Cynthia si Jason au trecut recent prin trauma neputintei de a concepe un copil.
Ce ii asteapta pe cei 8 prieteni pe insula Eden Resort este insa departe de a fi o saptamana relaxanta si fara incidente, plina de momente romantice. Sub supravegherea specialistului in relatii Marcel (interpretat de Jean Reno) si a staff-ului acestuia vor avea parte de situatii limita, unele foarte comice, care le vor pune la grea incercare atat relatiile de dragoste, cat si relatiile de familie.
It may be paradise… but it’s no vacation
Couples Retreat este construit pe modelul de transformare fortata comico-psihologica a personajelor pe care am vazut-o deja in Anger Management, intr-o realizare foarte reusita. Eu am simtit pana intr-un anumit punct ca si Couples Retreat doreste sa realizeze acelasi gen de comedie. Din pacate, nu reuseste foarte mult sa atinga acelasi nivel. Ceea ce reuseste mai degraba este sa creeze acelasi tip de scenariu, dar cu poante si jocuri actoricesti mult mai slabe. Pana la urma nu orice poate juca comedie asa cum joaca Adam Sandler si nici Jean Reno nu este Jack Nicholson.
Couples Retreat trece tangential pe langa o comedie romantica buna. Are ceva psihologie, ceva situatii reale si ceva poante. Ceva dragalasenie, ceva comic de situatie, ceva replici haioase si jocuri haioase. Din pacate insa ii lipsesc ritmul, tempo-ul si suspansul. Cu desavarsire. Stim deja cum se termina, totul se desfasoara previzibil si, desi ne vom regasi usor in situatii, chiar nu simtim nevoia sa aflam ce se intampla mai departe, nu ardem de nerabdare sa se rezolve nimic. Cu alte cuvinte, cred ca este exact genul de film care te lasa rece. Nu este o experienta negativa, dar nici una memorabila.
Regizorul filmului este Peter Billingsley, cel care a produs filme precum Four Christmases si Iron Man si a regizat o singura productie pana la Couples Retreat si anume, The Sacred Fire, o scurta drama SF. Se vede, cel putin in opinia mea, lipsa de experienta de regie a lui Billinsgley, iar acesta nu o suplineste prin talent deosebit de aceasta data. Filmului ii lipsesc in mod evident ritmul si suspansul si chiar am simtit ca exista si o anumita lipsa de coordonare intre actori si replicile consecutive ale acestora.
Eu una am apreciat sincer jocul lui Vince Vaughn, in ciuda faptului ca vorbim despre o comedie usurica. Vaughn mi-a parut ca incearca sa joace un alt rol decat cel cu care ne obisnuise si dialogurile lui sunt chiar reusite. Nu mi-a placut scenariul la scrierea caruia a participat Vaughn. Scenariul Couples Retreat este semnat de catre Vince Vaughn si Jon Favreau, dar nu se compara cu anteriorul scenariu al lui Vaughn de la The Break-up (film in care Vaughn joaca alaturi de Jennifer Aniston si acelasi Jon Favreau, care este acum co-scenarist pentru Couples Retreat). Vince face si cuplu foarte potrivit cu Malin Akerman, actrita pe care eu una o plac foarte mult dupa rolurile din 27 Dresses, The Proposal, Watchmen si The Heartbreak Kid. Si in Couples Retreat, Malin Akerman reuseste sa ne arate o alta fateta a jocului sau actoricesc, una diferita de cele pe care el experimentase pana acum pe marele ecran.
Jon Favreau, in alta ordine de idei, are un rol destul de plat si destul de lipsit de sarm. In fond, acelasi lucru se putea spune si despre alte comedii anterioare ale lui Favreau, cum ar fi I Love You, Man, Four Christmases si Iron Man. Jason Bateman are un rol ceva mai evidentiat, chiar unul placut si face cuplu dragut cu Kristen Bell. Cei doi se stiu deja din distributia filmului Forgetting Sarah Marshall. O aparitie reusita mi s-a parut cea a lui Faizon Love, foarte haios si cel care reuseste sa tina putinele momente comice ale filmului in spate. Mi-a parut bine sa o revad pe Kristin Davis, dar mi s-a parut intepenita in acelasi rol arhicunoscut din Sex and the City.
Jean Reno este menit sa fie aparitia delicioasa a comediei. Intr-o oarecare masura, Reno chiar este o aparitie delicioasa. Ceea ce i-as reprosa insa este o foarte evidenta imitare a lui Jack Nicholson in Anger Management. Daca ar fi lipsit accentul frantuzesc inconfundabil, chiar cred ca am fi fost deosebit de usor indusi in eroare.
Ce spun criticii despre Couples Retreat?
Review-urile principalilor critici de film de specialitate pentru Couples Retreat au fost majoritar defavorabile filmului.
Roger Ebert de la Chicago Sun-Times este si el destul de dur cu Couples Retreat, spunand ca este lipsit de suspans si comedie deopotriva. Singurele puncte bune pe care Ebert le remarca relativ la Couples Retreat sunt jocul reusit al lui Vince Vaughn si cateva replici scurte suficient de amuzante.
Claudia Puig de la USA Today este chiar mai vehementa, criticand deosebit de dur Couples Retreat. Puig spune despre Couples Retreat ca este neamuzant, neromantic si foarte plictisitor.
Peter Travers de la Rolling Stone vorbeste si el despre Couples Retreat in acelasi registru. Travers numeste Couples Retreat “tropical island crap” si pare a nu-i veni sincer sa creada ca Vaughn si Favreau au reusit sa scrie scenariul acesta atat de prost.
In opinia mea, Couples Retreat nu este un film de ocolit. Este un film placut, de buna dispozitie, potrivit pentru vizionare in cuplu datorita momentelor semi-amuzante, semi-romantice. Nu l-as recomanda musai pentru vizionare la cinema, ci mai degraba pentru vizionare pe DVD, dar acest lucru depinde evident de conjunctura in care va aflati. Nu ratati nimic daca nu il vedeti, dar in locul altor alegeri ce pot fi intalnite chiar acum la cinema, cum ar fi The Time Traveler’s Wife, The Twilight Saga: New Moon sau Saw VI eu zic ca este o varianta de preferat, mai ales pentru o seara in doi.
Vezi trailerul filmului:

CoolRank: 6/10
– atmosfera & entertainment: 7/10