Ce sa vedem la cinema in luna decembrie 2009

| 07 decembrie

Fie ca avem sau nu idei mai bune de a ne petrece timpul si de a ne incalzi in luna decembrie 2009, filmele vazute la cinema raman in continuare o optiune viabila si foarte placuta. Si cu cat mai bune filmele, cu atat mai placuta aceasta optiune.
Luna decembrie 2009 ne promite din fericire rasfaturi cinematografice deosebite. De la mult-asteptatul Avatar 3-D al lui James Cameron lansat in Romania cu putin inaintea Craciunului si pana la comedia mult laudata in strainatate a lui Vince Vaughn – Couples Retreat, vom putea gasi la cinema de toate pentru toate gusturile. Si il vom putea revedea pe adoratul actor Gerard Butler, in cea de-a treia sa aparitie de anul acesta dupa Gamer si The Ugly Truth. Este vorba despre Law Abiding Citizen, unde Butler joaca alaturi de laureatul Oscar Jamie Foxx. Si evident, o mare veste pentru fanii Twilight Saga – New Moon ajunge in sfarsit in ultimele zile din noiembrie pe marile ecrane din tara.
Avatar 3-D – Cu siguranta cel mai asteptat film al anului 2009. Un nou film in regia si scenariul lui James Cameron nu poate fi altceva decat un succes. Actiunea filmului Avatar se petrece in viitor, peste 200 de ani, cand Jake (interpretat de Sam Worthington), veteran de razboi ramas paralizat, este trimis pe o planeta indepartata numita Pandora pentru a se infiltra in randul populatiei de bastinasi existente aici. Populatia de aici este de fapt o rasa umanoida Na’vi, o rasa cu civilizatie, traditie si limba proprie. Pentru a se infiltra in randurile populatiei Jake si cativa colegi ai sai se vor folosi de avatar-uri, scopul final fiind acela de a invata cum sa ii invinga pe Na’vi si cum sa puna mana pe resursele minerale ale planetei Pandora pe care acestia o apara. Fiind vorba despre James Cameron ne asteptam ca filmul sa fie deosebit si un adevarat succes. Premiera in Romania va avea loc pe data de 18 decembrie 2009. Eu una abia astept!

Couples Retreat se anunta a fi o comedie romantica cel putin originala. Terapie de cuplu in grup de 6 persoane (deci 3 cuplu) pe o insula tropicala, utilizand diferite tehnici neconventionale. Totul e bine cand se sfarseste cu bine, dar este cu atat mai amuzant cu cat situatiile prin care trec cele 3 cupluri sunt mai la limita. Eu una abia astept aceasta comedie ce se anunta spumoasa si ce va avea premiera in Romania vineri, pe 4 decembrie 2009. Ii avem in distributie pe Vince Vaughn (amestecat si in scenariul filmului), Jon Favreau, Jason Bateman, Malin Akerman, Kristen Bell, Jean Reno, Malin Akerman si Kristin Davis.

Law Abiding Citizen urmareste soarta unui om care doreste sa razbune, la 10 ani dupa, moartea sotiei si fiicei sale. Barbatul planifica perfect si in detaliu niste crime deosebit de dure chiar din interiorul inchisorii, dandu-i batai de cap procurorului care i-a lasat sa scape usor pe ucigasii familiei sale. Ceea ce incepe acum Clyde Shelton (interpretat de Gerard Butler) este razbunarea familiei sale prin distrugerea intregului sistem.

Twilight Saga: New Moon – Dupa ce am criticat Twilight, am citit seria de carti a lui Stephenie Meyer si am prins si eu gustul acestei povesti ultra-romantate cu vampiri si varcolaci. Si poate din aceasta cauza, poate datorita schimbarii echipei de platou a Twilight, partea a doua The Twilight Saga: New Moon mi s-a parut mult mai placuta si mai incarcata de suspans decat predecesoarea ei. Suficient motiv pentru a-i acorda 5.5 in loc de anteriorul 5. Si a spune ca scenariul a trecut de la reclama la detergent de vase la reclama la detergent de rufe. Detergent care evident face mai multa spuma… La fel ca si filmul.

Zombieland este o comedie horror despre o lume stapanita de zombi. In aceasta lume, 2 oameni reusesc sa supravietuiasca si sa invinga o mare parte dintre zombie pe care ii intalnesc: Columbus (interpretat de Jesse Eisenberg) si Tallahassee (interpretat de Woody Harrelson). Cei 2, Columbus si Tallahassee decid sa isi uneasca fortele unul cu altul si amandoi cu Wichita si Little Rock, alti 2 oameni care au reusit sa supravietuiasca in moduri unice invaziei zombi. Provocarea cu care se vor ciocni va fi insa una neasteptata – ce este mai rau pentru ei: sa se bazeze unul pe celalalt sau sa se supuna acelor zombi.

The Accidental Husband are toate ingredientele necesare unei comedii romantice bune. Are actori buni si frumosi, un scenariu amuzant, numerosi actori secundari reusiti si un titlu care atrage atentia. Din pacate, este cazul clasic de regie care accidental reuseste sa strice intreaga pelicula. Facand din The Accidental Husband un film de trecut cu vederea si un real esec pentru Uma Thurman. Ca sa nu mai spunem de Jeffrey Dean Morgan, care se afla totusi la inceput de cariera.

2012 este in opinia mea mult zgomot pentru nimic. Oamenii s-au calcat in picioare pentru a-l vedea la cinema in weekend, imediat dupa lansare, atat in Romania, cat si in afara. A ajuns imediat numarul 1 in box-office. Si nu a reusit sa ne impresioneze cu absolut nimic. Da, are cateva efecte speciale cu adevarat deosebite, dar in rest este acelasi film cliseic blockbustero-impresionant pe care l-am mai vazut de cateva ori. Eu una m-as fi simtit mult mai bine fara a ma plictisi 2 ore si jumatate in sala la 2012.

The Box – Pe scurt, eu zic ca The Box este un film care merita vazut daca aveti chef de o pelicula incitanta care sa va si puna un pic mintea la contributie. Este suspans in dozele pe care le-ati putea dori, o promisiune de fiori de horror care intarzie sa apara si cateva concepte abstracte semi-tangibile si semi-interesante. Eu zic sa faceti o incercare. Si apoi chiar sunt foarte curioasa sa aud pareri. Fie ele pro sau contra.

Cloudy With a Chance of Meatballs – Productia animata a Sony Pictures Animation Cloudy With a Chance of Meatballs nu se compara cu recentele capodopere Walt Disney sau Pixar, dar nu este nici pe departe un film de trecut cu vederea. Felicitari celor de la Sony Pictures Animation pentru un desen animat mai bun decat anteriorul Surf’s Up si pentru o distractiva adaptare a unui succes literar pentru copii. Pe scurt, eu una va invit sa vedeti Cloudy With a Chance of Meatballs, fie ca sunteti insotiti sau nu de copii in sala de cinema. Este un film de desene animate delicios, amuzant, dulce si pe alocuri romantic. Temele sunt arhicunoscute, modul de tratare original, animatia 3-D foarte reusita si replicile pline de umor. Astept pareri post-vizionare!

A Christmas Carol 3D – Desi nu un film pentru copii, A Christmas Carol este unul dintre cele mai frumoase filme de Craciun pe care le-am vazut vreodata. O experienta multisenzoriala, atingand cateva introspectii adiacente. Coloana sonora este minunata si acelasi lucru se poate spune si despre elementele vizuale 3-D. Jim Carrey este centrul filmului si face o treaba excelenta. O poveste minunata, dar dificil de adaptat si totusi merita numai cuvinte de laude pentru Walt Disney’s A Christmas Carol. Este un must-see si, mai ales, este musai de vazut la cinema!

Arthur and the Revenge of Maltazard
Seria de desene animate scrise si regizate de Luc Besson, aventurile lui Arthur continua cu Arthur and the Revenge of Maltzard. Arthur este, pentru cei care nu au apucat sa il cunoasca, un baietel de 12 ani simpatic si curajos. Scenariul este scris de Luc Besson chiar dupa cartea lui, bestseller vandut in peste 3 milioane de exemplare, si vorbeste despre lumea Minimoilor, creaturi extrem de mici care traiesc pe Taramul Magic de la firul ierbii din curtea casei lui Arthur. Mie una mi s-au parut super simpatice fostele filme cu Arthur ale lui Luc Besson si abia astept noua pelicula.

Planet 51 – Pentru amatorii de desene animate, Planet 51 este o veste buna. O combinatie delicioasa de desene de o calitate foarte buna si un scenariu cu umor suficient incat sa fie memorabil. Dintre voci ii putem enumera pe Jessica Biel, Gary Oldman, Dwayne Johnson si Justin Long. Personajul principal al Planet 51 este adolescentul-extraterestru Lem, un extraterestru adolescent ca oricare altul. Pamanteanul Charles T. Baker pare a fi singurul care reuseste sa il deranjeze pe Lem, aterizand pe planeta acestuia sa o viziteze. Din pacate insa Baker ar trebui sa se confrunte cu niste extraterestri care ii considera pe pamanteni niste monstri rau-intentionati. Singura speranta a lui Baker pare a fi Lem. Va fi dispus Lem sa isi sacrifice linistea pentru a-l salva pe Baker?

Ho Ho Ho – O prima comedie moderna romaneasca cu Stefan Banica Jr. in rolul principal. Da, se vede din trailer ca nu aduce ceva nou, este o copie dupa multiplele comedii de Craciun existente, printre care si Santa Clause. Dar este totusi o comedie romaneasca, cu jocuri actoricesti acceptabile si cateva faze simpatice, filmata in Baneasa Shopping City si cu o distributie simpatica din care fac parte frumoasa Alina Chivulescu, amuzantul Bogdan Iancu, ghidusa Laura Cosoi si multi altii.
Eu una zic ca este o incercare ce ar merita facuta in ajun de Sarbatori.

Daca nu ati apucat lunile trecute, puteti inca vedea la cinema The Rebound, The Time Traveler’s Wife si chiar si Saw VI.