Twilight Saga: New Moon, o romanta sensibila cantata de afoni

| 26 noiembrie

Continuarea povestii de amor dintre adolescenta Bella Swan si vampirul Edward Cullen iese pe marile ecrane de sub o nefericita bagheta regizorala, cea a lui Chris Weitz ( “American Pie”, “About a Boy”, “The Golden Compass”).
Daca debutul intru ecranizarea primului roman al lui Stephanie Meyer iti seta coordonatele povestii intr-o lume a adolescentei cat se poate de veridica, partea a doua a tetralogiei e ca un proiect ratat de traforaj. Sper, totusi, ca are ceva sanse sa multumeasca fanii serei (printre care nu ma regasesc).
Twilight Saga: New Moon n-are nicio treaba cu ideea de teenage romance, e filmat in mare parte bine, dar teribil de cliseic; e montat cu sapa, dar macar are un soundtrack destul de decent (desi cam emo). Iar daca realizatorii sunt de alta parere, inseamna ca e oficial: am pierdut legatura cu tineretul pe care ei sustin ca il cunosc mult mai bine si pe care noi, in cazul asta, nu vrem sa-l vedem asa. Adica retard.

Bella Swan isi sarbatoreste majoratul cu prietenii ei vampiri, se taie la deget, apoi e aruncata cat colo intr-un exces de zel protector de iubi ei Edward, dupa care are mana cusuta. Se holbeaza tamp, viseaza mult si merge prin padure, e parasita, iar merge prin padure, urla in somn, incearca sa isi vada de scoala, dar in acelasi timp vrea sa faca ceva pericolos sa vada daca Edward ii mai e cumva alaturi. Se apropie mai mult de Jacob, care se indragosteste de ea, chestie care nu-i aduce decat suferinta si necazuri.
Jacob cauta s-o omoare pe Victoria, cea care urmareste s-o ucida pe Bella, insa Victoria e un vampir prea rapid si puternic. Bella se arunca de pe stanci iar Edward o crede moarta si vrea sa moara la randul lui, si se duce la clanul Volturi, singurii care i-ar putea implini dorinta… Bella alearga intr-un suflet sa-l salveze de la un tragic sfarsit, sa-i arate ca pot fi impreuna. De aici incepe de fapt filmul. Sau cel putin singura parte cool, oarecum legata. Actorii joaca mai ok, decorurile se schimba, apare 2 minute si Dakota Fanning. Partea asta chiar merita vazuta.

Sunt sigura ca personajele astea in carte au o chimie extraordinara, insa, din pacate, filmul arata cu totul altfel.
In primul rand nu-ti spune o poveste inchegata. Cauta sa fie fidel cartii, dar opteaza pentru o varianta gresita de adaptare. Vizual, incearca, dar rateaza rasunator.
Noroc de six pack-ul lui Taylor Lautner:)
Bella cea care iubeste e unul din personajele de care iti vine sa razi prea des, si asta nu e ok. Felul in care regizorul alege sa prezinte intalnirile Bellei cu varcolacul Jacob, iesirile ei, discutiile ei cu Edward e unul care-o transforma dintr-o adolescenta care iubeste sincer un tip care mai e si vampir (chestie care o plaseaza intr-un cu totul alt univers) intr-o adolescenta proasta si disperata. Bella Swan e o tipa cat de cat inteligenta, cu niste abilitati aparte (nu doar faptul ca citeste Romeo si Julieta). Edward Cullen e un vampir sexi, patimas, inteligent, iar relatia lui cu Bella e una destul de interesanta. Dar nu si-n film…
Daca merge cineva la Twilight Saga: New Moon sa vada asta, va avea parte de o cu totul alta mancare de peste.
Teoretic ar fi trebuit sa existe o portie suculenta de drama romantica si o garnitura ochioasa de supranatural. Practic, e ca atunci cand iti comanzi o salata cu peste, dupa lista de ingrediente, si primesti una in care pestele si retsul chestiilor nu se inteleg deloc bine si-ti fac gura punga.
Ar fi multe de spus despre partea a doua a seriei Amurg, insa, mai bine mergeti sa va intalniti cu Robert Pattinson, Kristen Stewart, Billy Burke, Taylor Lautner, Ashley Greene, Cam Gigandet, Michael Sheen si restul castului (destul de bun) si sa vedeti care-i povestea pe care incearca s-o vanda (si care n-a reusit sa treaca de un 4.5/10 in preferintele userilor de pe imdb.com)

In loc de concluzie, cateva discutii/ pareri impartite de pe Ym si FB:

a.c: parca isi spun replicile la pereti aia

m.a: pe langa twilight true blood e mega arta

a.c: pai true blood e altceva e pt oameni mari nu pt pokemoni

m.a: chimia dintre personaje e fortata, zici k au jucat la croma

a.c: asta e total de pokemoni

m.a: deci e oficial. nu mai putem empatiza cu generatia asta de pokemoni
m.a: i tried, p bune.

a.c: eu da ca mie imi placu primu si cartile
a.c: da filmu asta m-a lasat din nefericire rece
a.c: desi volumul 2 mi-a placut. 3 mi s-a parut boring…deja ma ascund ca strutzu cand ma gandesc ce film vine

m.a: insa filmul asta in loc sa fie ecranizare ca si cum ai lipi niste pagini pe ecran. ma enerveaza l film e ca nu explica decent ce sunt ei, ce relatii au, cum functioneaza ei ca entitati in plm

a.c: de exemplu faza cu vampire royalty si volturi in Renastere la brat cu carlisle era din cartea 1. si au reciclat-o acum. cu tabloul cu balconul. carlisle a fost prieten f apropiat cu ei si a locuit cu ei si a fost integrat in familia lor vreo 200 de ani. si acum a plecat in america pe la 1800 si si-a facut propria familie secta vegetariana. victoria e american nomads ca si laurent si james deci neafiliata la o familie. era iubita lui james dar nu cred ca fusese transformata de el…si astia daca le omori partenerul partenera o iau razna si nu se lasa pana nu se razbuna.
m.a: bella e o trista. cea mai tare din filmul 2 a fost jane. a si alice f. cool si se imbraca misto.

a.c : fata de primul e filmat si realizat impecabil la nivel de productie. montajul e rapid si destul de ciopartit ca la toate blockbusterele ecranizari. ca bella e o vaca distrusa si nu stie ce vrea de la viata nu e de la regizor e din carte si pe mine m-a enervat in vol 2 maxim da si mai mult in 3. alea cu urlete in somn, cu emo cu replici tampe sunt exclusiv din carte… e f fidela aic; ca actiunea incepe cu adevarat cu 50 de pagini inainte de final e din nou din carte… si e valabil pt toate 4
a.c: parerea mea e ca-si recita toti replicile cam fals…dar pt cine a citit cartea si se implica emotiile poate ca sunt transmise cum trebuie… extraordinar de prost nu e jucat. doar ca nu mai are intensitatea din prima parte… a fost transformat intr-un film clasic de tip blockbuster hollywood ceea ce nu tb sa se intample si dintr-un film edgy a devenit un film corect si atat
a.c: multa lume spune ca volumul 2 si in consecinta filmul 2 vor fi cele mai slabe; pararea mea e ca vol 3 e mult mai slab si sper ca filmul sa nu fie la fel. per total cred ca filmul isi respecta doar partial promisiunea… dar in nici un caz nu ii pacaleste pe cei care si-au dorit sa-l vada… cei care nu si-au dorit sa-l vada evident nu au ce vedea si de ce se bucura in el.
***
Cristiana: Vazut Twilight – New Moon. Totally blows when you turn a romance thriller into an action thriller. Special fx not that great either. poporul teenager o sa se inghesuie oricum – macar de-ar alege un mall cu popcorn mai bun, gen.

Dan: Mai, eu incerc sa-l vad inca pe primul. Si nu reusesc dupa jumatate de ora sa-mi dau seama daca e ceva de capul lui. Si da, la alde Harry Potter si Stapanul inelelor am pus botul.

Cristiana: Well, de data asta toata sala a ras. Primul macar avea ceva atmosfera de teenager-eala, asta nush ce a avut. Da, machiaj mai bun, cred, u gotta love those contact lenses:))

Dan: A, pentru lentile de contact ma uit atunci. Probabil tocmai pentru ca personajele din Star Wars n-aveau dintr-astea nu mi-a placut seria. 🙂

Anca: lentilele de contact rules. la primul am dormit gen si nu am apucat sa intru in povestea amorului juvenil dintre tanara care s plimba mult prin padure si vampirul cel f alb ciufulit si oarecum sexi din familia lu’ cullen, la asta am incercat sa ma pun in pielea unei pubere care vine la film cu gasca ei emo, insa n-am reusit deloc. e un film care incepe cu ei … See Morecare inca sunt cu pupic, e ceva cu scoala, iar cu padure, apoi se despart, ea se imprieteneste cuvarcolacu in timp ce incearca sa vada dk mai e protejata/ legata de vampir, care apoi se intampla niste treburi cu varcolaci apoi cu vampiri, si apoi se impaca si se pupa gen si dupa aia el zice ceva si ea ramane masca. uau.

Alexandra: e filmul care m-a facut sa nu mai vreau sa fac critica de film si mai ales analiza de discurs (Doamne feri!), ci recenzie de bicepsi, cronica de anorexie & un feature intitulat cum s-a reinventat castitatea la adolescenti.

ps: daca nu va place filmul, nu va razbunati pe coloana sonora.
NEW MOON TRACK LIST (sursa: Rolling Stone)

1. Death Cab For Cutie – Meet Me On The Equinox