Ce sa vedem la cinema in luna octombrie 2009

| 09 octombrie

Ei, daca in septembrie ma laudam ca nu voi incepe articolul cu un cliseu tomnatic, ei bine de data asta nu ma voi putea abtine.
Da, este toamna, este o luna superba (doar este luna in care m-am nascut eu, nu are cum sa nu-mi placa), a inceput sa se lase frigul si lumea incepe sa mearga din ce in ce mai des la film. Luna octombrie nu aduce neaparat multe noutati in cinematografe, dar aduce cu siguranta filme variate, pentru toate gusturile. Comedii romantice, SF-uri, parodii, film de actiune, suspans, horror, istorice, biografice, romance. Toate aceste varietati pot fi vizionate in cinematografele bucurestene. Iar pentru cei care au ratat premierele lunii trecute, exista inca sanse sa prindeti ce era mai bun.
1. District 9 – Prezenta lui Peter Jackson pe afis, ca producator al filmului, a asigurat un numar mare de spectatori. Subiectul controversat al District 9 va asigura un numar mare de fani. Iar pentru cei care apreciaza SF-ul pur, District 9 va fi o delectare.
Un film neconventional, spectaculos si foarte bine inchegat. In ciudat subiectului SF despre extraterestri si OZN-uri, District 9 este un film emotionant si plin de umanitate. Indelung asteptat, datorita producatorului Peter Jackson, care promite multe prin simpla prezenta pe un afis, District 9 este o combinatie dibace de thriller, umor negru si film educativ. Pe fundalul unui blockbuster cu extraterestri, District 9 dezbate subtil teme ca xenofobia si segregarea sociala.
2. Funny People – Pentru fanii lui Adam Sandler, Funny People este un must-see. Cei care nu il apreciaza de obicei pe Adam Sandler ar fi bine sa-i acorde o sansa. Stand-up comedy ca subiect central. Adam Sandler in rol principal. Scenarist si regizor este Jude Apatow – tipul din spatele comediilor 40 Year Old Virgin si Knocked Up. Va asteptati la umor la limita stupidului, hohote de ras, multa vulgaritate si poate ceva semi-profund in background. Ceea ce ne ofera insa Funny People este o imbinare reusita de reflectie asupra vietii si umor, un echilibru tragicomic de umanitate si amuzament si, mai ales, un Sandler jucand unul dintre cele mai bune roluri ale sale acompaniat de 2 maestri ai bunei dispozitii foarte dragi mie – Seth Rogen si Leslie Mann.
Am auzit multe critici legate de Funny People, cum ca ar fi un nou film nesarat al lui Sandler. Eu una zic sa mergeti la film fara prejudecati. Este un film atipic pentru stilul cu care Sandler ne-a obisnuit si mesajele de viata ale filmului sunt deopotriva emotionante si educative.
3. The Rebound – Pe Justin Bartha il stiti cu siguranta din super-comedia The Hangover. De Catherine Zeta-Jones va era cu siguranta dor. Ea este o mama singura. El este vecinul ei cu mult mai tanar. Ce ne promite The Rebound este o poveste de dragoste intre 2 oameni cum nu se poate mai diferiti nascuta in cele mai neasteptate cuvinte. Fara sa va stric surpriza, va dezvalui ca personajul lui Bartha este bona lui Zeta-Jones. Ciudat, nu? Daca sunteti in pasa in care aveti nevoie de o comedie care sa va destinda, The Rebound este o alegere inspirata.
Chiar daca nu aveti musai chef de o noua comedie romantica, The Rebound nu merita sarit. Este spiritual, plin de buna dispozitie si energie si multe situatii prezentate sunt in acelasi timp inedite si recognoscibile.
4. Year One – Ei, parca mi se facuse dor de Jack Black. Mi se pare uneori exagerat in comicul lui demn de oamenii cavernelor, dar parca a-l vedea chiar in ipostaza de om al cavernelor intr-o parodie, impreuna cu Michael Cera imi surade. Gurile rele spun ca nu ar fi o parodie prea reusita, dar trailerul mi-a amintit mie una de comediile preistorice ale lui Mel Brooks. Povesti biblice si intalniri cu Adam si Eva, Cain si Abel suna usor a umor strident, dar Year One merita incercat daca vreti o portie zdravana de ras.
Michael Cera m-a convins pe mine inca de la aparitia sa in Juno. Urmatoarele lui filme nu au fost mari succese, dar Cera are acel ceva care te face sa il crezi pe cuvant indiferent de rol. Si tocmai de asta are nevoie comedia lui Jack Black.
5. Julie & Julia – Meryl Streep. Amy Adams. Stanley Tucci. Comedie. Suna deja suficient de bine, nu-i asa? Adaugati mai departe ingrediente ca ambitia si consecventa si veti obtine o comedie inedita bazata pe doua povesti de viata adevarate. Julie & Julia este o poveste despre doua femei care si-au schimbat una alteia viata. Este pe de-o parte povestea unei femei celebre, care nu stie cum sa traiasca dupa celebritate, si pe de alta parte este istoria unei femei care isi urmeaza visul de a-si schimba viata si drumul plin de incercari pe care aceasta il trece cu ambitie.
Meryl Streep este Julia, autoarea uneia dintre cele mai cunoscute carti de bucate folosite in ziua de astazi de gospodine. Amy Adams este Julie, secretara nemultumita de viata ei, care decide sa isi ia destinul in maini si sa gateasca toate retetele din cartea Juliei in timp de un an, publicand apoi pe blog experientele sale.
6. Love Happens – Jennifer Aniston revine pe ecrane, de aceasta data nu intr-o comedie romantica (asa cum ne-am fi asteptat si cum ne-a obisnuit), ci intr-o drama romantica, in compania simpaticului si sentimentalului Aaron Eckhart. O poveste de dragoste dramatica, un vaduv care primeste o noua sansa la dragoste, un autor de carti self-help care nu aplica sfaturile din propria carte si 2 performante actoricesti destul de reusita. Love Happens este un film demi-lacrimogen, demi-dulce, care merita vazut.
Jennifer Aniston si-a capatat de curand reputatia de femeia parasita a Hollywood-ului, in urma unui numar de relatii esuate, dar in film personajul sau este dovada vie a faptului ca dragostea apare oricand, la orice varsta, de unde nici nu te astepti.
7. Che: Part Two – Guerilla – V-am spus ca imi placuse destul de mult filmul biografic despre Che Guevara al lui Steven Soderbergh. Jucat de Benicio del Toro – Che: Part One – The Argentine este plin de forta, inspirational, realist, cat se poate de obiectiv. Abia asteptam venirea celei de-a doua parti, Guerilla, pe marile ecrane. Si iata ca visul mi-a fost indeplinit. Che: Part Two – Guerilla vorbeste despre perioada luptei lui Guevara in Bolivia.
Daca in Che: Part One – The Argentine vorbim despre succesul unui leader, in Che: Part Two – Guerilla, acelasi leader va avea de-a face cu esecul. Doua fete ale aceluiasi erou in linii obiective pe cat posibil, iar Benicio del Toro joaca unul dintre cele mai complexe roluri ale sale.
8. Pandorum – Daca va plac filmele SF si apreciati in acelasi timp si filmele horror, Pandorum este o alegere inspirata.
Doi astronauti se trezesc la bordul unei nave spatiale pierdute in spatiu, amnezici, fara amintiri, fara nici cea mai vaga notiune despre propria lor identitate. Ca si cum nu este deja deosebit de complicat, cei 2 astronauti mai sunt si vanati de un monstru ingrozitor care si-a propus sa ii ucida. Incetul cu incetul, incercand sa supravietuiasca in lupta cu monstrul, cei 2 astronauti afla un secret ingrozitor care ameninta intreaga omenire.
Nu pot spune ca ma omor dupa acest gen de filme, dar Pandorum este cu siguranta o noutate. Dupa numeroase SF-uri fantasy sau realiste, un horror SF este posibil sa fie cu mult mai infricosator decat celelalte pelicule apartinand genului groazei. Ramane de vazut…
9. Whiteout – este inca o dovada ca unele actrite apuca pe cai dubioasa. Kate Beckinsale este una dintre ele. O actrita frumoasa, care promitea mult si se bucura inca de la debut de popularitate. A inceput sa joace in filme horror-SF cu succes de box-office, dar care i-au stirbit cu siguranta reputatia cinematografica, dar probabil i-au adus incasari. Beckinsale joaca acum intr-un nou film ciudat, Whiteout, film in care ea joaca o politista detasata la Polul Sud, care trebuie sa captureze urgent un criminal inainte sa inceapa noaptea polara.
Kate Beckinsale periculoasa, concentrata, in alerta si un film cu ritm si plin de suspans.
10. Aliens in the Attic – Daca tot am vorbit despre SF-uri horror sau nu, de ce nu si o comedie SF? Aliens in the Attic este o astfel de comedie. Despre un grup de extraterestri aterizati din spatiu direct in mansarda vilei familiei Pearson. Nu este vorba despre niste extraterestri prietenosi, ci despre unii care arata simpatic, dar vor sa invadeze lumea. Ce noutate, nu? Si cine sa ii opreasca altcineva decat copiii familiei Pearson?
11. Orphan – Eu una nu sunt amatoare de filme de groaza si Orphan este cu siguranta, dupa ce am citit despre el, unul pe care il voi ocoli cu siguranta. Daca va plac insa genul de filme de groaza cu final neasteptat si actiune dubioasa rau, Orphan este o alegere. Este vorba despre doi parinti iubitori care adopta un copil de la orfelinat. Si apoi se trezesc ca respectiva copila, Esther pe nume este cel putin dubioasa si le pune in pericol viata. Ba chiar omoara cativa prin cartier. Infricosator? Acesta este abia inceputul. Iar secretul lui Esther este cu siguranta greu de ghicit.
Daca nu ati apucat in luna septembrie sa vedeti Los Abrazos Rotos, Gamer, Inglourious Basterds, The Proposal, Spread, G-Force, The Final Destination, In the Electric Mist, The Ugly Truth sau Ice Age: Dawn of the Dinosaurs 3-D aveti sanse sa le prindeti la cinema si in luna octombrie. Iar daca oferta cinematografica vi se pare expirata, puteti oricand apela la un film 6-D pentru a va scoate din amorteala.