Evenimente : Spectacole

Visatorul trezit

Opera trans-realista intr-un act-prolog si sapte tablouri de Mihaela Vosganian
Libret / texte: Varujan Vosganian & Armine Vosganian

Productie a Teatrului National de Opereta „Ion Dacian"
Co-producator: Opera Nationala Bucuresti
Cu sprijinul: ARFA – Asociatia Romana a Femeilor in Arta

Concert-spectacol – Premiera absoluta, prezentata in cadrul Festivalului „Saptamana Internationala a Muzicii Noi"
Pus in scena de ALEXANDER HAUSVATER
Dirijor: TIBERIU SOARE
Dirijor cor: DANIEL JINGA
Scenografia: VIORICA PETROVICI
Coregrafia: LILIANA IORGULESCU
Light design: LUCIAN MOGA
Maestru de sunet: MARIUS MITROFAN

Participa:
CONSTANTIN FLORESCU – actor
Grupul de muzica si dans contemporan INTER-ART

Muzicieni (voce si instrumente): Mihaela Vosganian, Irinel Anghel, Elmira Sebat, Geanina Saveanu Meragiu, Ana Chifu, Maria Chifu, Barrie Webb (Anglia), Constantin Urziceanu, Alexandru Dan Andrei, Radu Valcu

Balerini:
Liliana Iorgulescu, Lucian Martin, Alexandra Poenaru, Vlad Iachim
Cristina Osiceanu, Relu Dobrin – balerini ai Teatrului National de Opereta „Ion Dacian"

Cu participarea Orchestrei si a Corului Teatrului National de Opereta „Ion Dacian"

Prezentare:
Opera transrealista in sapte tablouri, „Visatorul trezit" este un spectacol gandit de autoarea Mihaela Vosganian pentru un ansamblu de solisti, actori papusari, grup vocal, orchestra si dansatori, incluzand momente de ilustratie video, dans sau sunete procesate. Forma experimentala, inedita a „Visatorului trezit", este o continuare fireasca a viziunii suprarealiste creatoare care a stat la baza spectacolului, intentia autoarei fiind aceea de a realiza un nou tip de opus care ilustreaza conceptul de transrealism arhetipal.
O viziune noua, transrealismul arhetipal, isi propune sa recupereze functiile arhetipale ale artei (spre exemplu functia ritualica, catarctica, extatica), dar si sa exprime o noua forma suprarealista, explorand subconstientul, accesand anumite tehnici onirice si, totodata, recuperand tiparele sau prototipurile specifice civilizatiilor arhaice.
Arhetipalul este ilustrat in spectacol nu doar in plan tridimensional, ci si cvadridimensional, intr-un demers artistic ce vizeaza experienta actului visarii constiente – fie ea de tip samanic, hipnotic sau holotropic – prin muzica, miscare, dans, cuvant si efecte vizuale. Astfel, cele sapte tablouri si prologul vor aduce in fata spectatorilor tematici precum samanismul si creaturile totemice, cele patru elemente, ritualuri si ceremoniale de initiere, masti si vise.