Evenimente : Filme

Ultima Razie / End of Watch

In misiunea lor de a se supune juramantului lor de politisti, ofiterii Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) si Mike Zavala (Michael Peña) au legat o stransa prietenie pentru a fi siguri ca amandoi ajung acasa teferi dupa fiecare tura. Pentru acesti ofiteri de politie, singura certitudine pe care o au cand patruleaza pe strazile din South Central, Los Angeles, este ca nu exista nimic sigur.
Cand cei doi confisca banii unui periculos cartel de droguri, excesul lor de zel ii va arunca intr-o lupta pe viata si pe moarte.

Scenaristul si regizorul David Ayer (Training Day) deschide o fereastra asupra lumii politiei din Los Angeles, asa cum e ea, cu adevarurile, duritatea si compasiunea celor care isi fac datoria pe strazile orasului. Produs de John Lesher, Nigel Sinclair si Matt Jackson, cu o distributie formata din Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Anna Kendrick, America Ferrera, Cody Horn, Natalie Martinez si Frank Grillo.

ULTIMA RAZIE e o poveste impresionanta si plina de adrenalina despre prietenie, familie, iubire, onoare si curaj.

Crescand pe strazile din South Central Los Angeles, viața scenaristului-regizor David Ayer ar fi putut lua o turnura diferita, din cauza violenței continue perpetuate de bandele locale. In loc sa contriubuie și el la violențe, Ayer a ales sa se inroleze in marina Statelor Unite. Poveștile sale au inceput apoi sa prinda forma, pentru a deveni scenarii precum cel al filmului aclamat deopotriva de critici și de public, Training Day.
“Pot sa spun ca am incheiat un ciclu trecand de la Training Day la End of Watch”, spune Ayer. “Imi vine foarte ușor sa scriu despre polițiști; cred ca am gena acestui gen de filme.”

Cu o serie de filme polițiste la activ, dupa Training Day, precum S.W.A.T. și Street Kings, Ayer și-a pus problema daca nu cumva avea sa cada in capcana aceluiași gen pentru toata cariera, dar unul mentorii sai, premiatul scenarist Wesley Strick, i-a explicat ca, daca și-a gasit o nișa, ideal este sa o exploateze, așa ca a ințeles ca trebuie sa se intoarca la același gen.

Dar de aceasta data, Ayer avea sa aleaga o abordare cu totul diferita. Fiind prieten cu mulți polițiști, regizorul cauta acum sa spuna povestea lor; in timp ce scenariile sale anterioare se centrau pe polițiști corupți, acesta avea sa se concentreze pe meseria de polițist, așa cum e ea.

“Problema cu genul polițist este ca, pana acum, nu am vazut cum iși fac ei slujba de fapt, ci doar cum crede Hollywoodul ca o fac.”, mai spune Ayer. Daca inainte Ayer se declarase mai interesat de fenomenul corupției printre polițiști, acum și-a schimbat opțiunile și dorește sa arate publicului dificultatea pe care aceștia o intampina incercand sa aduca un echilibru intre munca și viața personala: “Acești oameni vad haos și carnagiu și dau piept cu situații care sunt incredibil de distructive pentru echilibrul lor psihic, dupa care trebuie sa mearga acasa și sa faca eforturi pentru ca sa aiba și o relație personala care sa mearga. Pentru mine, o persoana care reușește sa faca cu bine și una și alta mi se pare pur și simplu fascinanta.”