De Citit : Știri

Cu ochii pe FestASIA

| 17 iunie

Dupa 8 ani de la infiintare, FestASIA a ajuns la cea de-a patra editie si spera sa supravietuiasca in continuare.
“FestASIA exista in mare masura datorita prietenilor de la Ogilvy, al caror ajutor a venit atunci cand mai erau putine sanse ca FestASIA sa reinvie”, afirma organizatorii.

“Sloganul acestei editii este A Totally Different Experience for the Eye, tot vizualul Ogilvy fiind conceput in jurul temei OCHI. Astfel incat ce poate fi mai potrivit anul acesta decat prezentarea trilogiei cult a fratilor Danny si Oxide Pang – The Eye? Poate doar descoperirea a doua filmulete scurte cu OCHI scosi: The Perfect Red Snapper Fish şi A Chalk, ambele venite de la Universitatea Nationala de Arte din Coreea de Sud”, se specifica pe Festasia.ro.

Filmarile pentru spot au avut loc la Londra, la The Mill, cu sprijinul casei de productie Tantrum. James Day, de profesie fotograf (e in top 5 fotografi de publcitate din lume) a debutat ca regizor cu acest spot. In afara de costurile de transport si alte chestuieli administrative, spotul s-a realizat aproape gratis (productie, lumini, postproductie) pentru ca s-a lucrat cu o echipa de oameni entuziasti, pe un scenariu care-a placut tuturor, a declarat pentru 24fun.ro Dani Macarie, Creative Director Ogilvy.

De design-ul Festasia.ro si de visualuri se face vinovat Vasile Alboiu – Creative Director Ogilvy Interactive, care-a fost unul din membrii juriului Animest, a amintit Dani Macarie in cadrul conferintei de presa care-a avut loc marti la Libraria Carturesti.

FestASIA incepe cu “The Eye” vineri, 19 iunie, de la ora 19.30 si se termina duminica, 28 iunie cu “The Eye: Infinity”.

In opinia lui Laurentiu Bratan, presedinte ESTENEST, unul dintre highlight-uri este filmul nord-coreean “Jurnalul unei scolarite” amuzant de ridicol, imbibat cu discursuri proletcultiste, cu idealuri comuniste. “A fost un blockbuster in Coreea de Nord, dar oricum nu stim ce inseamna termenul de blockbuster in Coreea de Nord”, a punctat amuzat Laurentiu Bratan, care spera ca publicul va fi interesat de acest film, mai ales ca in Romania n-au mai ajuns filme nord-coreene de peste 20 de ani.

In topul recomandarilor lui Mihai Mitrica, directorul artistic al festivalului, se afla filmul “Alone” din Focus Thailanda (“unul din varfurile editiei de anul acesta, cu patru lung-metraje si patru scurt-metraje in selectie), urmat de “The Chaser”, apoi de filmele din ShortASIA si AnimASIA.

La cinema Scala, in perioada 19-28 iunie veti regasi si un GiftShop, de unde puteti achiziona catalogul festivalului, sacose de panza branduite si insigne cu un design extrem de interesant realizate dupa acelasi concept – A Totally Different Experience for the Eye.

Surt istoric
In iulie 2001 Independenta Film a avut initiativa unei prime editii a unui festival mai special care sa adune proiectii de filme asiatice in sala Elvira Popescu.
In 2004 Institutul francez a preluat organizarea, cu ajutorul Independenta Film, iar in 2006 sarcina organizarii a fost asumata de Asociatia Estenest, cu sprijinul Ambasadei Japonei si Independenta Film.
In acest an Asociatia Estenest si-a propus sa organizeze cea de-a patra editie, mizand pe faptul ca filmul asiatic are un public fidel, devotat, al carui numar creste rapid.
Vorbim de un festival care ar putea avea parte de o “sluba de ingropaciune”, dupa cum afirma Vlad Ilicevici, directorul FestASIA si asta pentru ca nu a reusit sa sensibilizeze in vreun fel autoritatile si nu a beneficiat de vreun sprijin din partea institutiilor de profil. Multumirile organizatorilor s-au indreptat in special catre Ogilvy, principalul partener, Independenta Film (pentru peliculele furnizate) si fata de LG, sponsorul principal, aparut "intr-un moment de criza".

Nu se poate vorbi de o selectie in adevaratul sens al cuvantului, ci, avand in vedere ca "e un festival cu buget zero", lista pe care o aveau in plan organizatorii ar fi costat imens. “Filmele au fost aduse cu sprijinul prietenilor nostri din afara, prieteni buni de la companiile de distributie” a declarat in cadrul conferintei de presa Mihai Mitrica, directorul artistic al FestASIA.
Cu toate acestea, festivalul spera sa atraga atentia prin sectiunile interesante si prin proiectiile-eveniment.