Wall Street 2: Money Never Sleeps – It’s not about the money, it’s about the game

| 24 septembrie

Daca unii fac o pasiune din “a cheltui bani”, altii fac o pasiune din ”a face bani”. Jocul este cel care ii provoaca si scoate la iveala deopotriva si bune si rele din toti jucatorii. “It’s a zero sum game, somebody wins, somebody loses. Money itself isn’t lost or made, it’s simply transferred from one perception to another“. Aceasta ar fi filosofia centrala din filmul Wall Street 2: Money Never Sleeps si aceasta este teoria pe care veti avea ocazia pana la finalul peliculei sa o aprobati sau sa o contraziceti.

What’s better than money? … Even More Money!

Desi este continuarea filmului Wall Street din 1987, ceea ce se lanseaza zilele acestea in State este un film de sine statator, in sensul ca daca nu l-ai vazut pe primul, nu-i nimic, iti explicam totul in al doilea. Nu ai de ce sa iti faci griji ca nu vei pricepe ceva sau ca nu vei putea sa savurezi la fel de bine pelicula. Cu o intriga extraordinara (sa fim sinceri… cui nu ii plac filmele cu si despre bani?!), cu personaje puternic conturate care te cuceresc cu fiecare replica, Oliver Stone revine in lumina reflectoarelor cu o secventa din fascinanta lume a brokerilor.

Cum ajungi sa ai o avere considerabila? Pornind evident de la o mica avere…

Gordon Gekko (interpretat de Michael Douglas) este eliberat, dupa ce a petrecut 8 ani intr-o inchisoare federala. Sa nu va preocupe gradul lui de vinovatie, viata pe Wall Street este cu mult diferita decat ceea ce se petrece in mediile de afaceri. El publica o carte, evident, despre bani si despre cat de binevenita este lacomia in viata noastra. La sfarsitul uneia dintre numeroasele prezentari ale cartii sale, este abordat de un pusti: viitorul sau ginere. De aici incolo, el este cel care isi stabileste prioritatile: afectiunea fiicei sale (interpretata de Carey Mulligan), 100 de milioane de dolari si evident gloria de altadata. Dupa falimentarea companiei la care lucra si dupa sinuciderea mentorului sau, Jake Moore (interpretat de Shia LaBeouf) este proaspatul angajat al concurentei. Gaseste asftel oportuna mentinerea unei relatii cu viitorul sau socru, Gekko, stiind mai ales ca poate razbuna moartea fostului sau angajator, Louis Zabel (interpretat de Frank Langella).

Intr-o lume in care banii sunt facuti sa circule, in care lupta pentru suprematie este continua, in care orice zvon sau gest de razbunare insemna colapsul actiunilor la bursa si milioane de dolari pierduti in cateva ore, rasturnarile de situatie sunt un “must” si cu singuranta va vor impresiona.

Despre povestea de dragoste nu prea am ce sa va spun. Da, si barbatii de pe Wall Street iubesc. Din cand in cand. Atunci cand nu se iubesc mai mult pe sine. Sau banii. Va invit sa va bucurati de intorsaturile neasteptate ale unei povesti mult prea reale a zilelor noastre.

Daca a fost un moment in care mi s-a taiat respiratia, cu siguranta a fost scena in care Gordon Gekko vorbeste la prezentarea cartii sale despre cancer. Combinand informatia din film cu realitatea, acelea mi s-au parut replici delicate pentru un om aflat in situatia lui Michael Douglas. Si-a jucat insa rolul impecabil, asa cum ne-a obisnuit in atatea si atatea filme. Regizorul a avut si el o munca grea, in sensul ca, nu e usor sa poiectezi pe un ecran imens tensiunea si adrenalina celor care lucreaza pe Wall Street, schimbarile de situatie, incordarea din salile de sedinte, unde soarta a milioane de dolari este decisa de o mana de oameni, si unde intreaga economie este stabilizata cu un singur vot. Scenariul i-a oferit lui Oliver Stone suficient material pentru un film bun, iar sustinerea a venit evident din jocul actorilor.

Ce spun criticii despre Wall Street 2: Money Never Sleeps?

Elogii si critici despre Wall Street 2: Money Never Sleeps al lui Oliver Stone, mai ales dupa premiera din mai anul acesta de la Cannes. Se sustine in continuare faptul ca filmul nu este prost facut, doar ca este considerat un produs de larg consum, iar unii critici merg mai departe si afirma ca filmul lansat in acest an este sub nivelul celui din 1987. Cu toate acestea, Wall Street 2: Money Never Sleeps promite sa cucereasca box office-urile din toata lumea.

Pe MetaCritic.com Wall Street 2: Money Never Sleeps a obtinut un metascore de 63/100, iar pe RottenTomatoes.com tomatometer-ul a aratat 53% fresh pentru Wall Street 2: Money Never Sleeps.

Roger Ebert de la Chicago Sun-Times spune despre Wall Street 2: Money Never Sleeps ca este un film inteligent, care in opinia lui Ebert trage niste concluzii foarte interesante, pe care ar fi fost bine sa le fi ascultat cu atentie mai devreme. Ebert spune chiar ca si-ar fi dorit ca filmul sa fie mai furios, mai dur in privinta concluziilor trase si al avertismentelor asupra carora atrage atentia.

Personal, mi-a placut filmul. Cred ca are tot ce ii trebuie: actiune, replici spirituale, cu subinteles, putina dragoste pe ici pe colo, schimbari surprinzatoare, actori de calitate, scenariu bun. In plus, pentru cei ce s-au saturat vara aceasta de gloante, explozii, extraterestri crescuti in labu’ de chimie, si alte fenomene similare, recomand cu caldura prezentul film. Mai ales ca nu tot timpul se fac filme si “despre altceva”, iar actorii vor fi categoric pe gustul vostru. Un must-see in opinia mea.
Vezi trailerul filmului:

CoolRank: 8/10
– atmosfera & entertainment: 9/10