Top „Sexy Vampiroaica”

| 04 august

In ultimii ani, cartile si filmele cu vampiri au revenit la moda, daca e sa ne uitam la succesul serialului „True Blood” sau la mania „Twilight”. O data cu ele, au aparut mai multe personaje feminine cu colti ascutiti si extrem de sexi.
Daca pana acum, topurile celor mai sexy vampiri se refereau aproape in exclusivitate la barbati, acum asistam la "o adevarata emancipare a femeilor vampir". Iata o parte dintre noile-venite, alaturi de "veterane" ale genului.
1. Salma Hayek, Satanico Pandemonium din From Dusk Till Dawn (1996).
Iubitorii filmelor cu vampiri isi amintesc fara indoiala incendiara scena in care Salma Hayek, in rolul unei animatoare exotice, danseaza ademenitor cu un sarpe boa in jurul gatului. Numele Satanico Pandmonium i se potriveste ca o manusa pentru ca, in ciudata pelicula semnata in tandem de Quentin Tarantino si Roberto Rodrigez, dansul hipnotic al Selmei Hayek este preludiul unui atac sangeros al vampirilor.
2. Kate Beckinsale, Selene din Underworld (2003) si Underworld Evolution (2006)
Actrita britanica pare sa aiba o predilectie pentru roluri in filmele cu vampiri. In Van Helsing (2004) jucase o sexy omoratoare de vampiri imbracata intr-o ie romaneasca. In filmele Underworld devine o dura, dar gratioasa vampirita luptatoare care poarta un costum futurist a la manga sau Aeon Flux. In orice caz, tehnicile de lupta prin care Selene incearca sa rezolve conflictul dintre haita lycanilor si clanul vampirilor sunt absolut formidabile…
3. Aaliyah, Akasha din Queen of the Damned (1998).
Regretata cantareata si actrita Aaliyah, care a incetat din viata la numai 22 de ani, o joaca pe una dintre cele mai celebre femei-vampir din literatura, Akasha, mama egipteana a tuturor vampirilor, in ecranizarea dupa celebrul roman omonim al lui Anne Rice. Filmul nu se ridica din pacate la inaltimea ecranizarii lui Neil Jordan dupa un alt roman din serie, Interview With the Vampire, pelicula populata la randul sau de alti vampiri sexy, barbati de aceasta data, interpretati de Brad Pitt, Antonio Banderas sau Tom Cruise.
4. Deborah Ann Woll, Jessica din True Blood (2008).
O nou venita in topul celor mai sexy femei-vampir dintr-un serial HBO care promite. Bazat pe cartile lui Charlaine Harris, serialul True Blood e plasat intr-o lume alternativa unde se incearca integrarea vampirilor intr-un sistem politically correct. Jessica este o vampirita blond-roscata de saptesprezece ani care trebuie sa se impace atat cu problemele adolescentei, cat si cu noul ei statut de vampir. Oricum, aventurile ei cu primele iubiri si primele victime promit sa fie cu adevarat incitante.
5. Rachelle Lefevre, Victoria din Twilight (2008) si Twilight Saga: The New Moon (2009).
O noua achizitie in topul vampirilor de sex feminin, care este bineinteles din recenta serie-hit devenita o veritabila teen rage, Twilight. Actrita canadiana Rachelle Lefevre spunea ca si-a dorit sa creeze un personaj felin, agil, o intruchipare a raului. Roscata vampirita cu gratie felina nu va mai aparea din pacate in cea de-a treia serie a ecranizarilor dupa Stephenie Meyer. Se pare ca fanii sai sunt in continuare teribil de tristi din cauza ca preferata lor a fost inlocuita.
6. Catherine Deneuve, Miriam Blaylock din Hunger (1983). Cu toate ca pare neasteptata, este demna de mentionat aparitia lui Catherine Deneuve intr-un rol de vampir, un fel de zeita a dragostei care se hraneste cu sangele si vitalitatea iubitilor sai de-a lungul secolelor. Nu se putea ca una din cele mai rafinate femei de pe ecran sa nu figureze ca una dintre cele mai interesante vampire pe lista impatimitilor de film. O pelicula stranie, ironica si in acelasi timp nostalgica, regizata de Tony Scott, pe care o recomandam cinefillor, atat pentru scena initiala in care Bauhaus canta Bela Lugosi Is Dead, cat si pentru inedita sceventa de dragoste dintre Catherine Deneuve si Susan Sarandon.
7. Anne Parillaud, Marie, Innocent Blood (1992). Iata o alta vampirita made in France. Toata lumea si-o aminteste pe Nikita din filmul omonim al lui Luc Besson. Superba actrita franceza o joaca pe vampira Maria cu acelasi amestec de ingenuitate si cruzime de otel cu care a interpretat-o pe Nikita. Din pacate, filmul merita vizionat numai datorita prezentei ei pe ecran, iar cei care l-au vazut la inceputul anilor nouăzeci pot sa certifice acest lucru.
8. Milla Jovovich, Violet din Ultraviolet (2006). Desi nu este strict o vampirita, ci mai degraba o creatura hemofaga, modificata genetic, zvelta actrita ucrainiana cu ochi verzi-albastri (si ea a fost muza regizorului Luc Besson) merita fara indoiala sa figureze in top. Zambeste cu colti, se bate ca o diavolita, avand o indelunga experinta castigata in The Fifth Element si Resident Evil si e, ca si Blade, o nemesis pentru restul vampirilor.
9. Parker Posey, Danica Talos din Blade Trinity (2004). Pentru ca tot vorbeam de Blade, aici ajungem la sofisticata Parker Posey, care joaca un vampir din gasca railor ce-l apara pe seful cel mare (aka Dracula sau pe scurt Drake). Surprinzatoare alegere pentru actrita de filme indie, insa look-ul este de admirat.
10. Miresele lui Dracula din Bram Stoker’s Dracula (1992). Filmul nu putea sa lipseasca din top, asa ca trisam introducand o triada de actrite (Monica Bellucci, Michaela Bercu, Florina Kendrick) in loc de o singura candidata. Cand insa una din aceste actrite este superba Monica Bellucci, nu mai e nevoie de alte comentarii. Oricum, scena in care Keanu Reeves este asaltat de cele trei gratii/harpii e memorabila. Cele trei amintesc de un alt trio sexy/scary al mireselor lui Dracula, care apar cu lux de efecte, dar cu mai putin impact, in filmul Van Helsing.

sursa: ew.com.