Filmul The Nutcracker in 3D – spargatorul de vise, filme si nuci

| 03 decembrie

Povestea Spargatorului de Nuci nu a fost o poveste care sa imi placa foarte mult in copilarie. Totusi, muzica si baletul lui Pyotr Ilyich Tchaikovsky au fost si au ramas unele dintre preferatele mele. Prin urmare, m-am gandit ca un muzical fantasy 3D pe tema The Nutcracker nu ar avea cum sa iasa rau, in ciuda povestii destul de insipide si lipsite de magie.
Ei bine, iata totusi ca m-am inselat. Filmul The Nutcracker in 3D este un film deosebit de slab, care reuseste sa faca povestea Spargatorului de Nuci sa para si mai insipida decat era ea de la sine si care reuseste sa semi-poceasca chiar si muzica superba a lui Tchaikovsky. Pe scurt, o pierdere de vreme de care ar fi bine sa va lipsiti.

Povestea Spargatorului de Nuci

In Viena in anii 1920, fata mai mica a familiei Silberhaus, Mary (interpretata de Elle Fanning) primeste de la nasul ei, unchiul Albert, un cadou de Craciun ceva mai special. Este vorba despre o papusa de lemn numita Spargatorul de Nuci (The NutCracker). Aceasta papusa nu este insa una obisnuita. Mary urmeaza sa afle, in timpul in care fratele ei – Max (interpretat de Aaron Michael Drozin) doarme, ca aceasta papusa de lemn prinde viata noaptea sub numele de NC (interpretat de Charlie Rowe) si este un print transformat in papusa de lemn de Regele si Regina Sobolan care au pus stapanire pe regatul sau.

De ce am simtit nevoia sa il chinuim pe Tchaikovsky?

Poate pentru ca stim ca fantasy-urile si filmele de copii in general au succes, iar mai nou au aparut si efectele smechere 3D care pot asigura si mai multa popularitate. Eh, ce conteaza ca habar nu avem sa facem un film. Ne-ar mai trebui si o fetita draguta, uite asa cam ca Dakota Fanning. Dar vai, nu avem buget pentru Dakota… Ah, dar ne putem multumi cu surioara acesteia, Elle Fanning. Si ce daca s-au mai facut si alte multe variante de film The Nutcracker? Al nostru e 3D, deci nu trebuie sa ne straduim sa ne diferentiem sau sa facem un film bun.

Cam asta ar fi filosofia din spatele filmului The Nutcracker in 3D. Pe scurt, este un must-avoid, mai ales daca apreciati ca si mine muzica lui Tchaikovsky, pe care filmul reuseste sa o masacreze masiv.

Nici macar nu as zice ca The Nutcracker in 3D ar putea fi un film potrivit pentru copii. Contine scene destul de triste si infricosatoare cu trimiteri directe la Holocaust, iar absenta totala a feeriei si a personajelor simpatice este un alt punct contra filmului.

Evident, dupa cum ati citit si mai sus, nu prea am multe cuvinte de lauda pentru nici una dintre ele. Scenaristul si regizorul rus de teatru si film Andrey Konchalovskiy ar fi reusit mai bine sa imi pastreze opinia buna pe care o aveam despre el fara aceasta mica iesire in decor. Elle Fanning este dulce, frumoasa, aminteste de sora ei si joaca foarte ok. Mai putin reusiti sunt baieteii Charlie Rowe si Aaron Michael Drozin. In rest, niciunul dintre Nathan Lane, Richard E. Grant, Frances de la Tour sau John Turturro nu reusesc sa salveze filmul.

Ce spun criticii despre The Nutcracker in 3D?

Aparent majoritatea criticilor au fost de acord cu mine. Pe MetaCritic.com The Nutcracker in 3D a obtinut un metascore de 19/100. Tomatometer-ul de pe RottenTomatoes.com arata un procentaj de 0% pentru The Nutcracker in 3D si asta nu pentru ca nu ar fi existat review-uri.

Roger Ebert de la Chicago Sun-Times spune despre The Nutcracker in 3D ca i se pare greu de crezut ca cineva chiar s-a gandit ca un astfel de film ar fi ok si i se par comparatiile intre Spargatorul de Nuci si regimul fascist revoltatoare. Si Claudia Puig foloseste tot cuvantul “revoltator” pentru a descrie acest remake al Spargatorului de Nuci, lipsit de orice fel de farmec si in opinia ei.

The Nutcracker in 3D este cu siguranta un must-avoid. Va invitam sa aveti un pic de mila de voi si sa alegeti un alt film pentru seara petrecuta in oras. Nu cred ca veti putea gasi alegere mai putin potrivita decat aceasta.
CoolRank: 4.5/10
– atmosfera & entertainment: 4/10
– actori: 5/10