Filmul Shrek Forever After – a 4-a oara e cu noroc

| 22 iulie

Shrek a fost o capodopera. Shrek 2 a fost mai slabut, dar simpatic. Shrek 3 a fost foarte slab, un fel de telenovela proasta slab amintind de Shrek. Ei bine, Shrek 4 este o cu totul alta poveste. Este cel putin la fel de bun ca primul film Shrek, daca nu chiar mai bun. In istoria seriei, Shrek Forever After este o gura de aer proaspat. Probabil datorita schimbarii echipei de scenaristi si datorita noului regizor Mike Mitchell. Dar Shrek Forever After este un film de desene animate super amuzant, plin de suspans, cu o poveste originala si neasteptata, aproape complet lipsit de clisee. Un must-see in opinia mea.

What the Shrek just happened?

Shrek Forever After ne introduce in viata unui Shrek (vocea lui Mike Myers) casatorit, traind fericit (pana la adanci batraneti?) alaturi de sotia sa Fiona (vocea lui Cameron Diaz) si cei 3 copii ai lor, foarte aproape de prietenii lor Donkey (vocea lui Eddie Murphy) si Dragon (avand si ei copii acum), dar si de Puss in Boots (vocea lui Antonio Banderas).

Viata aceasta perfecta nu este insa lipsita de probleme de rutina, de stres, ci este chiar o viata de familie plina de responsabilitati, mici certuri, micute compromisuri si uneori lipsita de singuratea aceea egoista a burlacilor. Pentru Shrek aceasta viata aparent perfecta se dovedeste la un moment dat a fi mai degraba un motiv de depresie decat unul de bucurie. Si chiar odata cu acest inceput de criza a vietii mijlocii, Shrek il va cunoaste pe Rumpelstiltskin, un vrajitor alunecos si deosebit de viclean.

Tanjind dupa zilele sale de tinerete in care era un capcaun temut de toti si nu un sot cuminte si iubitor, Shrek semneaza un pact cu micutul diavol Rumpelstiltskin, pact in urma caruia se va intoarce in acele zile de care ii este atat de dor. Dar oare se va mai putea intoarce inapoi?

It ain’t ogre… til it’s ogre

Am fost sincer convinsa, in special dupa dezastrul Shrek 3, ca nu are ce sa fie de capul lui Shrek 4. Ei bine, chiar m-am inselat amarnic. Ideea scenaristilor a fost geniala iar Shrek este acum mai amuzant ca niciodata. Just like in the good old days. Va spun cu mana pe inima ca am ras cu lacrimi la Shrek Forever After si am stat cu sufletul la gura sa aflu ce se intampla mai departe. Suspans, situatii amuzante, personaje reinviate complet in ipostaze complet noi, multa actiune. Cam astea sunt ingredientele unui film de desene animate revigorat complet.

Ce am apreciat cel mai mult la Shrek Forever After a fost faptul ca ofera, in afara unei experiente amuzante, si o mica lectie de viata. Ca si in anterioarele povesti (si ca si in multe alte desene animate), Shrek are problemele unui adult si rezolvarile sunt mici lectii din care putem invata toti sa ne bucuram mai mult de viata.

Foarte reusit este si personajul diabolic Rumperstiltskin. Chiar nu ma asteptam sa ma mai impresioneze vreun antagonist de desene animate foarte curand, dar acesta este foarte reusit. Si amuzant. Iar perucile pe care le poarta in functie de starile de spirit sunt pur si simplu criminal de haioase.

Evident, si efectele vizuale 3D sunt un punct forte al Shrek 4, iar castelul se vede ca este minutios lucrat si foarte reusit. De asemenea, pe mine una m-a impresionat atentia la detalii cu care a fost recreat atat din punct de vedere vizual, cat si din punct de vedere scenaristic, cadrul primei parti Shrek.

Ce spun criticii despre Shrek Forever After?

Pe MetaCritic.com Shrek Forever After a obtinut un metascore de 58/100, in timp ce tomatometer-ul de pe RottenTomatoes a aratat tot 58% fresh pentru Shrek 4.

Si Claudiei Puig de la USA Today i-a placut Shrek Forever After, aceasta afirmand ca filmul ii aduce in scena pe aceeasi dragalas Donkey si pe un Puss in Boots mai amuzant ca niciodata. Totusi, Puig crede ca Shrek este in continuare perimat si si-a pierdut farmecul din tineritile seriei.

Lui John Anderson de la Variety nu i-a placut Shrek Forever After si acesta a fost de parere ca filmul ar fi fost mai bine sa nu fi existat, desi asigura o portie generoasa de ras.

Daca va plac desenele animate in general si mai ales daca v-a placut Shrek, mergeti fuga la cinema sa il vedeti. Shrek Forever After este un desen animat reusit, amuzant, dinamic, destul de lipsit de previzibilitate si realizat in acelasi stil de spargere a tiparelor ca si prima parte a seriei. Un remember revigorant, demn de o portie copioasa de ras si de o delectare totala. Un must-see in opinia noastra. Si i-am umflat nota pentru modul in care a reusit sa revigoreze o serie ajunsa deja perimata.
Vezi si tu Trailerul:

CoolRank: 8.5/10
– atmosfera & entertainment: 9/10