Filmul Killers – cuplu mortal, comedie cvasi-mortala

| 09 iulie

Killers este un film de la care am avut asteptari mari. Asteptari sa fie o comedie romantica memorabila, pe care sa o revad cu placere ori de cate ori vreau sa vad finaluri fericite si desfasurari amuzante. O comedie romantica la fel de reusita ca The Ugly Truth, What Happens in Vegas, Guess Who sau Legally Blonde.
Din pacate, nu a fost. Dar a fost un alt soi de comedie de actiune care a reusit, in acelasi timp, sa ma tina cu sufletul la gura si sa ma distreze copios. Killers este exact ceea ce numesc eu film de buna dispozitie. O comedie mortala de la care iesi suficient de bine dispus incat grijile dinainte de vizionare sa para foarte departe.

Perfect wife. Perfect husband. Perfect target

Jen Kornfeldt (interpretata de Katherine Heigl) este o tanara programatoare, careia iubitul i-a dat recent papucii. Pentru a se consola, Jen pleaca cu parintii ei, Mr. (interpretat de Tom Selleck) si Mrs. Kornfeldt (interpretata de Catherine O’Hara), intr-o vacanta la mare in Franta. In timpul acestei vacante, Jen il va cunoaste pe Spencer Aimes (interpretat de Ashton Kutcher), asasin profesionist platit de guvern, cazat la acelasi hotel ca si Jen pentru a rezolva o noua misiune periculoasa. Chimia dintre cei 2 este instantanee si, in ciuda micilor situatii ciudate de care orice cuplu are parte la intalnirile de inceput, relatia dintre ei incepe cu dreptul si cei 2 decid sa se casatoreasca. Jen nu afla despre adevarata ocupatie a lui Spencer, iar acesta decide ca este momentul sa renunte la acest “job” si sa traiasca o viata de om obisnuit, alaturi de viitoarea sa sotie.

Trei ani mai tarziu, Jen si Spencer au parte de o viata perfect obisnuinta, intr-un cartier linistit, in care isi cunosc toti vecinii si in care fiecare zi decurge conform unei rutine prestabilite. In timpul uneia dintre aceste zile obisnuite, viata perfecta pe care cei 2 si-au construit-o va fi tulburata de aparitia unei intregi serii de asasini platiti, toti aflati in cautarea lui Spencer, pe capul caruia fostii angajatori au pus o recompensa uriasa. Cum vor reusi cei 2 sa se salveze si sa isi salveze in acelasi timp casnicia ramane de vazut…

Marriage… give it your best shot

Killers este prezentat ca fiind o noua comedie romantica marca Robert Luketic. Ei bine, as zice ca este mai mult o comedie de actiune. In ciuda unor scene amuzante si romantice de inceput, filmul este mai departe o comedie cu foarte multa actiune si neasteptat de mult suspans. Da, este evident ca cei 2 eroi si casnicia lor vor iesi cu bine din aceasta aventura. Dar, cu toate astea, pe mine una cursa lor contra cronometru pentru a scapa cu viata m-a tinut in priza si pot spune cu mana pe inima ca a reusit sa ma sperie si sa ma ia prin surprindere de cateva ori bune.

Killers reuseste sa ne tina cu sufletul la gura si sa ne ofere o amuzanta experienta tip Bonnie and Clyde, imbinand scenele foarte amuzante cu aventurile in goana prin care cei 2 trec incercand sa se salveze. Avem parte de lupte incitante, replici amuzante, farmecul copilaresc al lui Ashton Kutcher combinat cu farmecul tocilaresc al lui Katherine Heigl. Rolurile lui Tom Selleck si Catherine O’Hara sunt doar sarea si piperul de care mai era nevoie pentru a face din Killers in acelasi timp o comedie mortala si un film memorabil.

One Day is Enough For You

Killers nu reuseste sa se ridice la nivelul asteptarilor pe care eu una le aveam de la o comedie romantica a lui Robert Luketic. Nu este un nou The Ugly Truth, nu este un nou 21 si nici prin gand sa nu va treaca ca ar putea aduce cu un nou Legally Blonde. Este oarecum un film de aceeasi calitate cu succesul mediu al lui Luketic, Monster-in-Law. Eu una fusesem initial dezarmata de criticile negative pe care filmul le primise si nu prea eram convinsa daca este un film care merita vazut.

Ulterior, vazand filmul mi s-au parut criticile respective deosebit de nemeritate. Filmul este incitant, plin de actiune, spumos si neasteptat de amuzant. Ceea ce insa pot spune este ca nu l-as revedea. Asa cum este cazul The Ugly Truth, spre exemplu. Este un film care te prinde si te tine cu sufletul la gura pentru o prima vizionare, dar cred ca este putin prea superficial si ofera cumva prea putina substanta pentru o comedie romantica memorabila.

Robert Luketic este acelasi regizor genial cu care ne-am obisnuit. Si are material de comedie atunci cand alaturi ii sunt Katherine Heigl si Ashton Kutcher. Ceea ce lipseste este clar scenariul. Desi Ted Griffin ne-a delectat anterior cu succesele Ocean’s Eleven, Matchstick Men si Rumor Has It, nici el si nici incepatorul Bob DeRosa nu reusesc sa ne distreze in cazul Killers si sa adauge vreun pic de substanta peliculei asa incat aceasta sa fie cu adevarat memorabila.

Katherine Heigl si Ashton Kutcher sunt actori de comedie de prima mana si acest lucru s-a dovedit si in anterioarele lor succese si se dovedeste si in Killers. Si mai savuroasa decat performantele lor actoricesti separate se dovedeste a fi chimia dintre jocurile actoricesti ale celor 2. Heigl are sarmul tocilarei sau obsedatei de control care face non-stop gafe amuzante. Kutcher are farmecul adolescentului naiv, care nu reueste sa se fereasca de fazele penibile niciodata. Cand cei 2 se intalnesc, ceea ce rezulta este un duet extraordinar de dulce si haios, un cuplu foarte potrivit si umor la patrat rezultat din combinatia talantelor comice ale celor 2.

Ce spun criticii despre Killers?

Criticii de specialitate au fost in opinia mea nemeritat de duri cu Killers. Pe MetaCritic.com, Killers a obtinut un metascore de 21/100, iar freshmeter-ul de pe RottenTomatoes a aratat 12% fresh pentru Killers.

Claudia Puig de la USA Today spune despre Killers ca este genul de film care mai mult ca sigur va reusi sa va plictiseasca mortal, fiind mort din fasa ca nivel de entertainment si complet lipsit de viata.

Rob Nelson de la Variety este chiar mai dur decat Puig la adresa Killers. Daca acest lucru este posibil… Nelson spune ca nu a gasit in Killers decat poante grosolane si o imitatie ieftina a cuplului Pitt-Angelina din Mr. & Mrs. Smith.

Pe scurt, Killers este o comedie ce merita vazuta. Este amuzanta, are suficienta originalitate, iar cei 2 actori in roluri principale sunt super haiosi si sexy. Nu este in niciun caz un film memorabil sau genul de film pe care trebuie musai sa il vezi, dar este exact genul de distractie de care uneori ai nevoie printre problemele de zi cu zi.

CoolRank: 7/10
– atmosfera & entertainment: 7.5/10
– regie: 7/10