Filmul Ces Amours-la, un amalgam de momente si de sentimente

| 04 octombrie

Claude Lelouch a devenit un personaj important in cinematografia franceza chiar daca, la debutul sau, a fost ridiculizat de critici care au scris despre el: “Tineti minte acest nume, caci nu il veti mai auzi vreodata”. Lelouch si-a construit apoi o cariera impresionanta in care a regizat peste 40 de filme. Acestei cariere pare sa-i dedice Lelouch filmul Ces Amours-la intr-un act, zic eu excesiv, de admiratie a propriei personalitati.
“Orice asemanare cu personaje reale este absolut intentionata”
Asa debuteaza cel mai recent film al lui Lelouch. “In acest film, am condensat obsesiile si pasiunile mele. Acest film este suma tuturor trairilor pe care le-am incercat in decursul vietii. Intr-un fel, este rezultatul a cincizeci de ani de visuri si demoni“. Punand pe ecran atat de multe povesti in numai doua ore, regizorul reuseste de multe ori sa expuna momente pline de viata, sensibile si cateodat – chiar amuzante. Filmul este un amalgam de momente si de sentimente, dar cam atat.
Ces Amours-la este un film despre dragoste si razboi care urmareste viata Ilvei Lemoine (interpretata de Audrey Dana), personaj care se bazeaza pe unul real, la fel ca majoritatea personajelor filmului. Ilva este o tanara care traieste in Franta ocupata de nemti in cel de-al doilea razboi mondial si care traieste pe rand iubiri neobisnuite cu un tanar francez, un ofiter german (interpretat de Samuel Labarthe) si doi soldati americani, Bob si Jim (interpretati de Jacky Ido si, respectiv, Gilles Lemaire).

Claude Lelouch nu se abate nici in Ces Amours-la de la stilul caracteristic de a se apropia de personaj si de a-l face pe acesta foarte placut spectatorului. Datorita faptului ca filmul are foarte multe planuri stranse si cadre generale, putem imparti regia in doua tendinte. Una, putem spune, dictatoriala, regizorul punand camera doar pe ce vrea el sa vedem, si una democratica, aceea a cadrelor intregi in care spectatorul este liber sa aleaga ce urmareste. Regizorul este, cel putin in acest sens, in slujba actorilor si a dramaturgiei in aceeasi masura.
Lelouch marturiseste ca a schimbat una dintre secvente, aceea de la cafenea, pentru ca a considerat ca e prea “rationala”. Le-a cerut actorilor sa palavrageasca pana cand intre ei s-a creat o legatura caracteristica dialogurilor filmate de regizorul francez. Actorii au in anumite momente o prestatie interesanta. Audrey Dana in rolul Ilvei Lemoine intra foarte bine in personaj si e de o sinceritate pe care multi actori cunoscuti inca o cauta. La productia filmului au participat si multi actori romani, e drept, in roluri marunte. Aceasta se datoreaza si faptului ca o mare parte a filmului este realizat in studiouri romanesti, lucru care este normal sa ne bucure intr-o oarecare masura.

Daca sunteti admiratori ai lui Lelouch sau daca va plac povestile siropoase si intortocheate mergeti si vedeti Ces Amours-la, veti avea parte de un film deosobit de romantic si cu o actiune deosebit de complexa si cu un final care, daca trecem cu vederea twist-urile putin obositoare, va va satisface.
Vezi Trailerul filmului:

CoolRank: 7/10
– actori: 8/10