DVD: My Life in Ruins – Nia Vardalos, indragostita in Grecia

| 31 octombrie

… de un tip pe care-l cheama Poupy Kakas! Nia Vardalos, cea care ne-a facut sa radem si sa o indragim in My Big Fat Greek Wedding revine cu un film adorabil. Despre cum nu ar trebui niciodata sa ne refuzam pauza de cafea. Despre cum ar trebui sa dansam atunci cand ni se intampla o nenorocire. Despre viata care merita traita din plin. Despre frumoasa Grecia, stilul de viata aparent lipsit de griji al grecilor si bucuria si pasiunea cu care traiesc acestia. Si din care ar trebui sa invatam si noi.
Falling in love… in all the wrong places
Nia Vardalos joaca rolul Georgiei, care este ghid turistic in Grecia. Pasiunea acesteia pentru istoria clasica o face sa nu se simte in largul ei facand turul unui adevarat leagan al istoriei si civilizatiei pentru niste turisti care trateaza cu superficialitate monumentele clasice. Aceasta frustrare combinata cu multiplele griji si tensiuni ale ghidei, o fac sa se transforme incet-incet intr-o persoana lipsita de haz si extrem de stresata. Asta pana intr-una dintre ultimele ei calatorii in Grecia, cand isi redescopera latura romantica si isi aminteste ca viata merita traita din plin.
Filmul este destul de amuzant, are o multime de faze la care veti rade cu pofta si o multime de replici demne de tinut minte. Povestea este previzibila, personajele destul de plate, dar amuzamentul copios si bucuria de viata specific greceasca care transpare din fiecare scena au mari sanse sa scuze micile clisee ale peliculei.
Cum poti planifica viata?
Mesajul filmului este acelasi Carpe Diem, pe care il tot intalnim de la o vreme in filme despre societatea stresanta in care traim. Intr-adevar, nu poti planifica viata. Tot ce poti planifica este sa fii surprins. La fiecare pas. Si poti sa iti setezi ca obiectiv sa traiesti viata din plin. Si iti poti propune sa nu mai cauti obstacole, incepand sa cauti magie de acum incolo. Asa cum ii spune personajul lui Richard Dreyfuss la un moment dat Niei Vardalos.
Gaseste-ti kefi-ul!
Kefi este un cuvant din limba greaca care inseamna spirit, pasiune, entuziasm. Un sentiment de exuberanta a sufletului si trupului. Cu explicatia aceasta incepe filmul. Si cu drumul catre gasirea kefi-ului va continua. Chiar daca nu bine aprofundat si usor previzibil drumul in cadrul filmului, ideea este frumoasa si demna de a fi tinuta minte. Poate si noi avem de gasit kefi-ul in viata de zi cu zi. In cea personala sau profesionala. Gaseste pasiunea care te impinge inainte si fa totul cu pasiune. Asa incat sa poti trai din plin.
Regizorul filmului My Life in Ruins este Donald Petrie, cel care a regizat comedii si comedii romantice de top cum ar fi How To Lose a Guy in 10 days, Grumpy Old Men, Mystic Pizza si Miss Congeniality. Un motiv in plus sa vedeti in My Life in Ruins o comedie romantica reusita. Iar Donald Petrie isi face foarte bine treaba.
Nia Vardalos imi este sincer simpatica si este foarte potrivita pe rol, avand o bucurie genetica molipsitoare. Arata mult mai bine decat in precedentul My Big Fat Greek Wedding. Din pacate, Nia nu reuseste sa faca mai mult decat sa arate bine, sa fie simpatica sau sa zambeasca frumos. Puteti citi mai jos replica rautacioasa, dar foarte apropiata de parerea mea, a lui Roger Ebert cu privire la jocul Niei Vardalos – zambet de reclama la pasta de dinti si portret zambaret, cam atat. Pe scurt, personajul ei este destul de superficial si neconvingator in transformarea sa. Spre deosebire de Vardalos pe care am cunoscut-o in My Big Fat Greek Wedding – film al carui scenariu tot ea l-a scris, volubila, plina de personalitate si emotie.
Totusi, Richard Dreyfuss si scenariul filmului, combinate cu bucuria greceasca tipica, peisajele si muzica, reusesc sa salveze filmul si sa il faca foarte placut. Dreyfuss aduce viata filmului, bucurie, filosofie, suflet. Jocul lui este cald, plin de dragoste.
In rolul amorezului, Alexis Georgoulis este incredibil de sexy si atragator, dar destul de plat. Ca sa nu fiu rea… In afara de a zambi cu sau fara barba si mustata si de a aparea la bustul gol in niste slipi mulati, Georgoulis nu face mare lucru. Gorgeous-lis, si cam atat.
Ce spun criticii despre My Life in Ruins?
Roger Ebert este destul de sarcastic in review-ul din Chicago Sun-Times la adresa My Life in Ruins, spunand ca Nia Vardalos joaca 3/4 din film cu un zambet de reclama la pasta de dinti pe fata. Ebert sustine ca Vardalos din My Big Fat Greek Wedding juca bine si arata mai rau, nu era atat de “ajunsa” si autosuficienta si, prin urmare, era o mai buna profesionista si actrita. Ebert crede ca in filmul My Life in Ruins Vardalos zambeste exagerat si are o atitudine tipica de “nu ma misca ca imi indoi fusta si imi strici machiajul”. Pe scurt, Ebert sustine ca nu a gasit nimic placut in My Life in Ruins cu exceptia ruinelor peisajelor.
Claudia Puig este si ea critica la adresa lui Vardalos si a filmului My Life in Ruins, sustinand ca replica din film “You’re not funny!” se potriveste perfect actorilor si filmului. Pe scurt, Puig crede ca My Life in Ruins este un cliseu plictisitor si lipsit de amuzament.
Eu una va recomand sa treceti peste criticile rautacioase si sa vizionati My Life in Ruins, intrucat este un film placut cu un mesaj frumos. Acela de a ne aminti din cand in cand sa mai si traim. Si sa ne gasim kefi-ul.

CoolRank: 7/10
– atmosfera & entertainment: 8.5/10
– actori: 7.5/10