Diablo, The Best RPG

| 23 iulie

E greu sa ating toate amanuntele si toate ascunzisurile acestui joc, si sa merg in urma cu atatia ani dar incerc macar in linii mari sa imi amintesc si sa scriu despre ceea ce odata se numea Diablo, un joc special, la care asteptam cu totii urmatoarea versiune.

Totul a inceput acum mai bine de 10 ani cand la mine in zona era un club de comp-uri. Eram, cred, in clasa a 6-a cand am intrat de prima oara acolo si am inceput cariera mea de gamer.
Multi jucau un joc cu un personaj pe care il echipau si se luptau cu el. La inceput nu mi-a placut, si jucam mai mult Heroes cu un prieten caruia nu ii placea Diablo.
Dupa mai mult timp s-a reinstalat si cred ca au pus chiar Hellfire-ul. Am prins si eu gustul si am devenit dependent. Primul a fost in 1996 Diablo, care in timp a devenit un joc de referinta in materie de RPG.
Era relativ complex, un personaj cu diverse arme si accesorii, care putea invata si folosi chiar si magii.
Totul pornea dintr-un sat micut (Tristram) de unde puteai cumpara magii si accesorii magice, arme, si potiuni de viata si mana si scroll-uri de town portal. Avea trei niveluri de dificultate: "Normal" unde era usor de tot, "Nightmare" unde era ceva mai greu si "Hell" unde era deja greu si iti trebuia un nivel mai mare sa poti face fata, bineinteles ca si experienta castigata era mai mare cum avansai in dificultate. Erau trei tipuri de eroi: "Warrior", care era pentru lupta la apropiere, "Rogue", pentru lupta de la distanta cu arcul si "Sorcerer", care folosea magii pentru rapunerea adversarilor. La acestia se adaugau cu un an mai tarziu si "Monk-ul", un vrajitor mai bataus.
Din sat plecai in diverse locuri unde gaseai mai multe nivele.
Scopul final era sa-l omori pe Diablo, un monstru imens si foarte puternic, la care ajungeai parcurgand mai multe nivele si implinind anumite conditii. Inainte de el era arhiepiscopul Lazarus care trebuia rapus si apoi ajungeai la Diablo unde trebuia sa invarti cateva manete pentru a-l elibera si a putea lupta cu el. Hellfire venea cu cateva nivele noi si cateva quest-uri, arme, potiuni, magii si accesorii noi. Jocul mai avea si un bug interesant, prin care puteai dubla orice, asa puteai avea level mare la magii, bani mai multi, si elixire pentru strenght, dexteritate, magie sau vitalitate.

Totul s-a schimbat in 2000 cand a aparut Diablo II, cu personaje noi, grafica cu mult mai buna (desi si primul avea o grafica destul de buna pentru vremea respectiva), un joc cu mult mai alert prin quest-uri si prin traversarea mai multor sate fiecare cu alte nivele si taramuri, si cu unele personaje si elemente vechi.
Aici erau personaje mai multe si putin diferite, aveai Paladin-ul, care stia si ceva magii dar se pricepea si la lupta directa, Barbarul, un "Warrior" mai puternic, Sorcerer-ul care era Sorcerer-ul vechi, Amazpana care era "Rogue-ul" din primul Diablo, si mai apare Necromancer-ul, un vrajitor care se ocupa cu chemarea de creaturi si cu blesteme. Aici fiecare personaj e unic, are skill-uri separate si arme si accesorii specifice. Totul e cuprins de o grafica fascinanta si de calitate. Aici Diablo e reinviat si trebuie sa il rapui din nou, trecand din sat in sat pana ajungi in la el, pe parcurs mai dai si de fratele sau Mephisto care trebuie si el omorat.
Inainte de a trece la un nou sat trebuia sa omori un sef care pazea trecerea la urmatorul sat si care iti dadea destule batai de cap. Si aici raman dificultatile deja cunonsocute, Normal, Nightmare si Hell. Dupa aproximativ un an aparea si Lord of Destruction, un expansion cu un sat nou, unde trebuia sa il rapui si pe celalat frate a lui Diablo, Baal, cu care se termina si jocul.

De la inceput se putea juca si in retea, fie cu un alt jucator ca sa vezi care e mai tare ori te aliai si bateai tot ce iti venea in cale. Nivelul maxim se zvonea ca fiind 99, eu am ajuns doar la 98. Au circulat, insa, tot felul de versiuni. Pana la urma, nu am putut vedea care e nivelul maxim.
Acum aseptam cu totii Diablo III, cu povestea lui, grafica revolutionara si game-play-ul diferit.

ARTICOL INSCRIS IN CONCURSUL 2 GAMES 4 FUN!