Ce sa vedem la cinema in luna septembrie 2009

| 14 septembrie

Voi incepe acest articol evitand un cliseu tomnatic de genul: odata cu caderea frunzelor incep si filmele bune sa cada din copaci. Va voi spune, cu mana pe inima, ca dupa 2 luni de amorteala estivala in care am vazut si revazut comedii, filme de dragoste sau filme biografice, toamna 2009 aduce cateva filme indelung asteptate.
Ne dezmortim usor din lancezeala varatica si ne punem putin mintea la contributie savurand ultima capodopera a lui Quentin Tarantino.
Ne distram copios cu Katherine Heigl si Gerard Butler sau cu Sandra Bullock si Ryan Reynolds dupa preferinte. Luam o doza de viata reala in plin, impreuna cu Cameron Diaz si Sofia Vassilieva.
Ne reamintim ca Joaquin Phoenix este unul dintre cei mai buni actori ai deceniului. Si realizam ca cinematografia spaniola este in continuare un deliciu vizual si o delectare intelectuala, in special atunci cand vine condimentata cu Penelope Cruz si un pic de geniu Almodovarian. Iar daca ne plac filmele de actiune, avem soldateii Hasbro in marime naturala si 100% actiune in G.I. Joe: The Rise of Cobra, porcusorii de guineea Disney in G-Force sau moartea in varianta 3-D cu ocazia noului Final Destination.
Indiferent de preferintele voastre in materie de filme, septembrie 2009 se anunta o luna plina si incitanta.
Inglourious Basterds – Pentru fanii lui Tarantino si pentru cei care nu au descoperit inca farmecul acestui celebru regizor si scenarist, luna septembrie este una de sarbatoare. Pe 4 septembrie a avut loc in Romania premiera unuia dintre cele mai asteptate si poate cele mai bune filme ale anului 2009 – Inglourious Basterds. Criticii de film de pretutindeni au afirmat ca Inglourious Basterds ar putea fi capodopera lui Tarantino. Mai bun decat Pulp Fiction, Kill Bill, Death Proof sau Sin City, desi a primit Palme d’Or doar pentru actorul principal Christoph Waltz si nu si pentru film, Inglourious Basterds este unul dintre filmele notabile ale lui 2009. Foarte apropiat ca stil, actiune si joc de un film european, Inglourious Basterds este un film care nu trebuie ratat. Iar violenta tipica a lui Tarantino este de aceasta data acoperita de umor non-stop si interpretari magistrale.
The Ugly Truth – Dupa mai bine de o luna si jumatate de asteptare, The Ugly Truth soseste si pe ecranele din Romania. Pelicula a avut premiera in S.U.A. la jumatatea lunii iulie, iar succesul de care aceasta s-a bucurat a ajuns la urechile noastre de suficient de mult timp incat sa ne fie starnita curiozitatea. The Ugly Truth a primit cronicile negative datorita subiectului previzibil de click flick si datorita limbajului semi-explicit din film. Cu toate astea, criticii de film de pretutindeni au laudat performantele actoricesti ale lui Gerard Butler si Katherine Heigl din The Ugly Truth. In ceea ce priveste opinia publica, The Ugly Truth a fost considerata de public una dintre cele mai bune si mai spumoase comedii romantice ale anului. Eu una va pot spune ca pe 2009 doar The Hangover m-a distrat mai mult decat The Ugly Truth si chiar va spun ca este un must-see in cuplu sau la o iesire intre fete in oras.
The Proposal – Ca tot vorbeam despre comedii spumoase, chiar daca The Ugly Truth a umbrit in box-office The Proposal, acesta din urma este cu siguranta un film care va fi insotit automat de hohote de ras si multa buna dispozitie. Mai departe de a fi o simpla comedie romantica, este un chick flick in care Sandra Bullock si Ryan Reynolds sunt credibili si amuzanti, umorul de situatie este magistral si actiunea ne va cuceri cu siguranta. The Proposal este romantic, este amuzant, este memorabil si este un film cu lipici. Pe care va invit sa nu il ocoliti.
Broken Embraces/Abrazos Rotos – Pedro Almodovar o iubeste pe Penelope Cruz. Iar noi il iubim pe Pedro Almodovar. Prin urmare, cel mai recent film al lui Almodovar, condimentat prin prezenta senzualei actrite spaniole nu poate fi asteptat altfel decat cu sufletul la gura. Si ne va tine cu siguranta si in continuare cu sufletul la gura, dat fiind ca este un thriller care se anunta plin de suspans. Abrazos Rotos/Broken Embraces a avut premiera la jumatatea lui martie in Spania si s-a bucurat pana acum de multe review-uri pozitive.
Gamer – Pentru fanii Gerard numai vesti bune. Toamna aceasta vom avea placerea sa il vedem pe simpaticul actor scotian in 2 ipostaze diferite. Doua laturi diferite, acelasi Butler: odata in rol de badaran care nu crede in relatii fericite si care este imblanzit in final de o senzuala blonda, iar apoi concentrat si dur intr-un thriller SF. Gamer este cea de-a doua ipostaza si ne va aduce actiune, suspans si foarte multa adrenalina. Cui nu i-ar placea un joc video cu personaje reale si cine nu s-ar simti stimulat intelectual de ideea unui astfel de joc cu prizonieri, in care numai castigatorul isi poate salva viata? O cursa mortala, sange rece, emotii si un singur supravietuitor. Care eu una pariez ca va fi Gerard Butler… Sa fie sau nu cliseu? Eu una voi merge cu siguranta sa ma conving.
Two Lovers – Certitudine, alegeri, decizii, dragoste, gelozie, pasiune. Toate acestea se contopesc intr-o drama pasionala despre alegere si incertitudine in iubire. Joaquin Phoenix este pus in situatia de a alege intre two lovers – Gwyneth Paltrow si Vinessa Shaw. O iubire pasionala si una matura. Aventura si siguranta. Pentru cei familiari cu zbuciumul interior din spatele acestei decizii si cu sentimentele contradictorii – care acompaniaza aceasta furtuna pasionala, Two Lovers este un film realist, dulce pe alocuri si hipnotic per total.
My Sister’s Keeper – Este o drama duioasa, un film despre viata in ipostazele intunecate si despre iubirea care tine unita o familie – chiar si in cele mai tragice momente. In My Sister’s Keeper vom invata despre frumusetea vietii si despre cum sa ne bucuram de aceasta. Toate de la o fata care nu mai are mult de profitat de pe urma lor. Cameron Diaz si-a propus sa ne arate ca stie sa joace o paleta variata de roluri si ne demonstreaza din plin. Nu ocoliti My Sister’s Keeper pe motivul ca este un film greu, trist, tragic, ci bucurati-va de frumusetea lui si de viziunea optimista pe care ne-o aduce asupra vietii.
Spread – Ashton Kutcher revine pe ecrane intr-un film neconventional, atat ca subiect, cat si ca realizare. Spread/Playboy de L.A. este la prima vedere un film despre un pusti care traieste "the good life" in Los Angeles, oferindu-si serviciile doamnelor cu bani si, de preferinta, singure. Mai departe de aici aflam inca din trailer ca Ashton – care pare a nu reusi sa se implice in niciuna dintre aceste relatii pasagere, este pus cu botul pe labe si imblanzit de o femeie asemenea lui. Suna a cliseu? Nu este, pentru ca mai departe de aici lucrurile se lovesc de o realitate cruda. Spread se dovedeste a fi o critica dura, mai mult sau mai putin reusita, a unei societatii fara esenta, unde in spatele unei spoieli stralucitoare se ascund vieti goale si uneori dramatice. O lectie de viata destul de evidenta, dar interesant realizata, Spread nu este comedia romantica pe care o asteptam in aceasta vara, ci dusul rece de care mai simtim cateodata nevoia.
G.I. Joe: The Rise of Cobra – Marvel Comics parea ca va fi epuizata in calitate de sursa de inspiratie pentru noile blockbustere Hollywoodiene. Si cu toate astea, iata ca o noua franciza si-a facut loc pe ecrane: G.I. Joe si soldateii Hasbro in marime naturala luptand impotriva Cobra in costume accelerate Delta-Force. Un film fara mari pretentii de joc sau scenariu, dar cu actiune pura non-stop, efecte speciale deosebite si stimulare vizuala continua.
Final Destination 3-D – Daca alti supereroi nu au reusit pana acum sa va infricoseze in 3-D, Final Destination spera ca o va face intr-un final chiar moartea insasi. Un film plin de actiune, suspans si teroare, cea de-a patra parte a Final Destination vine de aceasta data in 3-D. Mai infricosatoare decat oricand, cursa mortala ne promite noi pericole incitante, noi efecte deosebite si, mai ales, noi situatii aparent fara de iesire. Ne vedem la iesirea din sala sa ne comparam coafurile!
In the Electric Mist – Tommy Lee Jones a devenit o aparitie din ce in ce mai rara pe marile ecrane. Am inceput sa ne asteptam ca aparitiile sale anuale sa ne aduca noi surprize placute. In the Electric Mist este un thriller mistery in care Jones joaca rolul unui detectiv aflat in centrul unui puzzle mortal, pe care trebuie sa il dezlege. Fiecare piesa se leaga intr-un anumit loc si se leaga de un alt indiciu. Dar legatura se pierde in ceata si pare a scapa printre degete de fiecare data.
G-Force – Cine a spus ca filmele de actiune trebuie sa aiba eroi cu puteri supranaturale? De ce nu ar fi acestia, spre exemplu, porcusori de guineea cu puteri supranaturale? Disney a raspuns acestei provocari si ne-a adus pe marile ecrane cea mai spectaculoasa echipa de soc din istorie: porcusorii de guineea Juarez, Blaster si Darwin, cartita cu nasul in forma de stea – Speckles, si musca-spion – Mooch. Ce ne ofera acestia este un film de aventuri haios, desi destul de slabut, in care actiunea de 90 minute incearca sa aiba haz si suspans in acelasi timp. Daca reuseste sau nu G-Force sa fie ceea ce si-a propus Disney, ramane la latitudinea fiecaruia sa aprecieze.
Blood: The Last Vampire – Un thriller horror asiatic isi va gasi intotdeauna audienta la cinema. Sau audienta il va gasi pe el. Lupte, actiune, suspans, mult sange pe pereti si un gen cinematografic foarte placut unora. Pe scurt, Blood: The Last Vampire.
Pentru cei care nu au avut ocazia sa treaca prea mult pe la cinema in lunile iulie si august, se intrevede inca ocazia de a vedea la cinematografele bucurestene The Hangover, Ice Age 3: The Dawn of the Dinosaurs, Public Enemies si The Taking of Pelham 1 2 3.
Si aproape toate cele 4 de mai sus merita vizionarea.
In orice caz, in aceasta toamna avem de toate pentru toate gusturile si ocaziile. Vizionare placuta!