Bride Wars – bridezilla chick flick

| 24 februarie

M-am dus la Bride Wars sperand sa rad copios. Asta imi promitea trailerul. In schimb, am dat de un film slabut, mai degraba de analiza superficial-psihologica a relatiilor de prietenie si cuplu. Niste insight-uri interesante, dupa parerea mea, despre o prietenie intre 2 femei in care una isi asuma rolul autoritar si cu incredere in sine si cealalta isi asuma rolul suportiv si de persoana mereu placuta. Dar, comedie? Rar si destul de slabut.

Even best friends can’t share the wedding day

Subiectul filmului este simplu. Cele mai bune prietene din copilarie, Anne Hathaway si Kate Hudson, isi doresc amandoua sa se casatoreasca in iunie in acelasi loc: Plaza. Momentul cererilor in casatorie vine pentru amandoua in acelasi timp. Problema apare atunci cand ajung la programarea nuntii: in acelasi loc, in aceeasi zi. Cand devine clar ca niciuna nu va ceda locul celeilalte, incepe un adevarat razboi miza fiind invitatii comuni, biserica, preotii, accesoriile si asa mai departe. Pana unde vor merge cele doua si care vor fi primele victime?

Chick flick despre industria nuntilor

Feministele incearca sa demonstreze – prin atitudini extremiste – ca femeile sunt egale cu barbatii sau mai bune, ca nu sunt superficiale si ca nu se gandesc doar la haine, nunti si bijuterii. Bride Wars pare ca isi doreste sa arate opusul. Femeile din film sunt obsedate de rochii Vera Wang, nunti la Plaza, inele de la Tiffany’s, relatii, diete, shopping si barfe. Penibil? Da. Credibil? Sper ca nu.

Bride Wars este, in esenta, un chick flick care se invarte in jurul industriei nuntilor. O comedie in care totul are un iz de consumerism, de branduri ridicate la nivel de must-have, de vise vandute prin intermediul reclamelor. Dar peste aceasta zona, se suprapune o analiza destul de interesanta despre ceea ce se petrece concret intr-o prietenie intre 2 femei. Pe langa partile bune – sustinere reciproca, distractie, barfa, impartasire de vise si multe altele – o prietenie are si accentele ei mai intunecate: competitie subconstienta, diverse frustrari care ies la iveala atunci cand ti-ai dori mai putin si chiar judecati de valoare reciproce nemarturisite.

Daca trailerul ne promite o comedie, ei bine singurele faze funny sunt chiar cele din trailer. Momentele amuzante nu ne distreaza prea tare, sunt rare si superficiale. Daca vreti sa va distrati copios, orice alta comedie care ruleaza acum la cinema are sanse sa fie mai buna.

M-a distrat comentariul lui Roger Ebert care spune ca vor exista femei carora sa le placa filmul, asa cum barbatilor le plac filmele despre Hooters si masini. Totusi, fetelor, aveti mila de iubitul vostru si nu il torturati cu aceasta experienta.

Despre regie si actori ce se poate spune?

Kate Hudson este placuta, amuzanta asa cum este ea de obicei. Dar de fiecare data ma gandesc, atunci cand ma uit la un film cu ea, ca evolutia genetica nu a functionat in cazul ei si al mamei sale Goldie Hawn. Spre deosebire de mama ei amuzanta, sexy si buna actrita, Kate este o copie palida. Kate nu reuseste sa o egaleze pe Goldie nici in ceea ce priveste talentul, nici in ceea ce priveste calitatile fizice. Daca este sa ne referim doar la rolul din Bride Wars, Kate Hudson este plata, falsa, nesarata.

Anne Hathaway este asa cum o stim: placuta, semi-amuzanta, dulce. Aici ne arata si o latura usor salbatica. Si totusi, reuseste sa fie un pic nesarata. Fara a o egala insa pe colega ei de platou, Kate Hudson, care “falseaza” in fiecare scena. Abia astept sa vad Rachel getting married, unde am inteles ca Anne joaca minunat.

Prezenta lui Candice Bergen salveaza un pic filmul, dupa gustul meu. Candice este amuzanta, autoritara, o prezenta care creste valoarea unei comedii in sine. In alt rol secundar, apare si Bryan Greenberg, pe care il stiti din Prime.

Regizorul Bride Wars este Gary Winick, care a mai regizat Charlotte’s Web si 13 going on 30.

M-a distrat comentariul Ralucai Diaconu, care spune despre Bride Wars ca este stricat de jocul lui Kate Hudson, pe care o compara cu Keanu Reever – frumosi, sexy, dar din pacate nu stiu sa joace. Daca totusi vreti sa vedeti Bride Wars, nu va asteptati la prea mult, un film de Duminica seara ok, este ce se poate spune despre el in cel mai bun caz.