10 monstri ai culturii pop din anii 2000

| 30 decembrie

Pe Johnny Depp si pe Beyonce ii stie toata lumea. Mult mai putin vizibili au fost creatorii care si-au pus semnatura pe trilogia cinematografica Lord of the Rings, pe desenele animate Finding Nemo si Wall-E, pe miraculosul iPod, dar si pe mitologia fantasy din jurul lui Harry Potter.

1. Peter Jackson
La inceputul anilor 2000, numele regizorului de origine neo-zeelandeza Peter Jackson nu insemna mai nimic. Fascinat de triologia lui Tolkien, Lord of the Rings, ingeniosul regizor a reusit sa convinga studiourile New Line sa investeasca 300 de milioane de dolari in realizarea, in acelasi timp, a trei filme inspirate dupa saga ce-a marcat istoria literaturii fantasy.

2. Johnny Depp
Ultima decada hollywoodiana a fost ”furata” de dezinvoltul pirat din Caraibe. La nevoie, lunaticul capitan Jack Sparrow s-a transformat si in patronul copilaros al unei fabrici de ciocolata, dar si intr-un barbier sangeros si razbunator. Ce sa mai spunem despre prezenta pe primul loc (sau macar pe podium) in zecile de topuri realizate de revistele glossy pe tema „cel mai frumos actor/barbat din lume”…

3. J.K. Rowling
Seria in sapte volume a lui Harry Potter a debutat in 1997, insa culmea succesului comercial a avut-o in 2000, odata cu jocurile si filmele inspirate de saga adolescentului-vrajitor inchipuita de scriitoarea britanica J.K. Rowling. O veritabila isterie s-a starnit in 2007, cand toata lumea se intrecea sa ghiceasca deznodamantul ultimului roman, Harry Potter and the Deathly Hallows.

4. Steve Jobs
In 2000, bossul de la Apple, Steve Jobs, dadea tema de casa inginerilor sai sa conceapa un walkman digital de buzunar care sa poata contine 1000 de melodii. Asa a inceput istoria iPod-ului, gadgetul care revolutionat industria muzicala, dar si felul nostru de a asculta si selecta muzica.

5. J.J. Abrams
Unii vad in producatorul, scenaristul si regizorul de 43 de ani “urmasul lui Spielberg”. Ajunge sa amintim ca in anii 2000 J.J.Abrams si-a pus amprenta pe filmele Star Trek (2009) si Mission: Impossible III, dar si pe seriale de succes, precum Alias, Lost sau The Office.

6. Beyonce
Desprinsa de grupul Destiny’s Child pentru o cariera solo de succes si casatorita cu cel mai important hip-hopper de pe planeta (Jay-Z), artista de 28 de ani este o forta a naturii. A castigat deja 10 premii Grammy, este diva muzicii pop-soul si a dovedit ca este in stare sa joace decent in fata camerei de filmat (Dreamgirls, Cadillac Records).

7. John Lasseter
Infiintat acum 14 ani de studioul Pixar a realizat abia 10 lung-metraje de animatie. Pare putin, dar neasteptatul succes comercial, plus cele peste 20 de nominalizari la Oscar spun totul despre rafinamentul productiilor. Finding Nemo, Wall-E sau Toy Story sunt trei dintre filmele animate iesite din mainile studioului infiintat de John Lasseter.

8. Justin Timberlake
La fel ca Beyonce, actorul si cantaretul de 28 de ani s-a propulsat cu ajutorului unui grup – boy band-ul ’N Sync. S-a impus apoi in cariera solo cu hituri, precum SexyBack sau What Goes Around, Comes Around, a venit cu un stil aparte in dans si in vestimentatie, si-a facut de cap in Shrek the Third, unde si-a imprumutat vocea printului Artie Pendragon si a castigat bani buni aparand in reclame la parfumuri si masini de lux.

9. Oprah Winfrey
Topul anual al celebritatilor realizat de revista Forbes a numit-o in mai multe randuri pe carismatica producatoare tv drept „cel mai cunoscut chip de pe glob”. Vedeta apare si intr-un alt clasament al aceleiasi reviste dedicat celor mai generoase celebritati americane. In 2008, averea sa era aproximata de 2,7 miliarde de dolari, o buna parte dintre veniturile vedetei tv fiind indreptate spre cauze filantropice.

10. Sarah Jessica Parker si prietenele din Sex and the City
Cele patru „burlace” din Manhattan trec foarte lejer de la o relatie romantica la o barfa cinica, de la esecuri in pat la revolte feministe. Firescul discutiilor despre sex si verosimilul aventurilor amoroase a adunat suficiete telespectatoare pentru sase sezoane si un film de lung metraj, lansat in 2009. Pentru noul an, se anunta o continuare pentru marile ecrane.

Sursa: Entertainment Weekly (ew.com)