De Citit : Editoriale

Teodor Graur

| 22 decembrie

Galeria Anca Poterasu
Intr-un articol relativ recent publicat in revista 22 (nr. 22 / mai 2010), criticul de arta Magda Carneci discuta creatia lui Teodor Graur pornind de la observatia ca “una dintre multiplele aberatii ale celor 20 de ani trecuti de la schimbarea de regim politic in Romania a fost felul trunchiat si discontinuu in care au evoluat si au fost perceputi artistii plastici ai generatiei ’80”. In opinia criticului, “optzecistii vizuali au cazut cumva intre scaune, intre generatia matura care a continuat sa exercite controlul asupra parghiilor de putere institutionala ale domeniului, si intre generatia mai tanara si foarte tanara, privilegiata de noile galerii, fundatii, muzee si curatori aparuti intre timp, fie in tara fie in strainatate“. Sa nu uitam insa ca Teodor Graur este o figura particulara in peisajul contemporan: numele lui ramane cumva legat de initiativa UAP-ului de a deschide o sectiune multimedia ce s-a dovedit ceva mai atractiva in ochii tinerilor artisti ce au absolvit Universitatea de Arte in jurul anilor 2000, iar mai apoi, sub coordonarea sa, micuta galerie HT003 a catalizat interesul unui public aflat in cautarea unei alternative expozitionale.
Odata cu expozitia Remodern de la Galeria Curtea Veche (aprilie – mai 20010), devenea clar ca artistul Teodor Graur si-a croit o noua formula de lucru pornind de la reflectia teoretica asupra moder­nismului si a modernitatii, abandonand comentariul asupra halucinantei istorii recente ori asupra prezentului amar. Au urmat, in forta, expozitia de la Muzeul Taranului Roman si participarile la targurile de arta contemporana. Iar pana in 15 ianuarie aveti vreme sa vizitati expozitia de la Galeria Anca Poterasu, Romanian Context: from Pop-Art to Genuine Design, o instalatie in care ready-made-ul convie­tuieste minunat alaturi de obiectele reciclate si jocurile combinatorii.