De Citit : Editoriale

Razboi pe ms

| 05 august

Microsoft, aflat in lupta cu Google, are acum un aliat de marca, pe Yahoo!

Microsoft este una din valorile cele mai bine cotate la bursa de la New York. Sistemul sau de exploatare Windows echipeaza 90% din computerele din intreaga lume, dar, in ciuda acestei situatii favorabile, in ciuda miliardelor de dolari de care dispune grupul, Microsoft ramane un pitic in domeniul motoarelor de cautare pe internet, cu numai 2,7% din piata mondiala si 8,4% din piata interna americana. Ori, motoarele de cautare pe internet sunt un domeniu aflat in plina expansiune, circa 15% pe an si, mai ales, este vorba despre o piata publicitara cu resurse imense. In 2014 aceasta piata va avea o valoare globala de 30 de miliarde de dolari, afirma specialistii. Cel mai bine plasat in acest domeniu este grupul „Google“, faimosul „domn Google“, « neica Google » daca vreti sa-l simtiti mai aproape, ca-n familie, cel pe care il intrebam orice ne trece prin cap atunci cand avem nevoie.

Pentru a-l combate pe Google, Microsoft s-a aliat cu Yahoo, mesagerul nostru universal, care dispune de un motor propriu de cautare. Dar mai ales, Microsoft a dezvoltat el insusi un motor de cautare intitulat Bing, despre care se spune ca este destul de performant. „Micro-Hoo“ cum se numeste alianta Microsoft – Yahoo, „atarna“ 30% din piata mondiala de cautare pe internet, ceea ce incepe sa devina o alternativa credibila la Google, desi acesta isi pastreaza suprematia. Tocmai aceasta pozitie dominanta, de care dispune Google, a inceput sa-i creeze insa probleme, deoarece multi clienti care vor sa-si faca publicitate, incep sa caute alternative mai ieftine. Sa nu uitam nici faptul ca Google a lansat si el un prim atac la adresa lui Microsoft, cu sistemul de exploatare Google Chrome – care se vrea o alternativa la Windows. Razboiul pe ms e doar la inceput!