De Citit : Editoriale

Google o arde pe cofeina

| 17 iunie

O noua licoare a fost turnata in motorul de cautare al firmei americane: Caffeine, un sistem de indexare cu efect dopant asupra vitezei de cautare.

Google nu vrea sa spuna prea multe despre gaselnita al carei nume evoca niscai produse ilicite, ce-i drept dintr-o gama destul de veche. Gen, mai frate, n-o mai arde aiurea, baga-ti picioarele intr-un lighean cu apa rece si ia o fiola de cofeina, ca e legala, nu costa mai nimic, si mai ai sapte cursuri de invatat pana maine… E si de inteles discretia celor de la Google, concurenta are urechile dilatate ca niste palnii enorme si ar face orice sa nu se lase distantata in cursa motoarelor de cautare.

In orice caz, Google se lauda ca, ajutat de Caffeine, poate propune pagini web cu 50% mai „proaspete“. In fiecare secunda, noul sistem analizeaza sute de mii de pagini in paralel. Caffeine recupereaza aproape 100 de milioane de gigaocteti intr-o baza de date unica si adauga noi informatii intr-un ritm de cateva sute de mii de gigaocteti pe zi.

Pentru a avea o idee concreta asupra acestei mase enorme de informatie, sa spunem ca ar fi necesare peste 600 000 de iPod-uri de ultima generatie pentru a stoca datele noi, colectate zilnic. Internetul trece printr-o evolutie marcata de dezvoltarea fara precedent a retelelor sociale de tip Facebook sau Twitter, si de o foame neostoita de imagini. Societatile care exploreaza reteaua mondiala sunt obligate sa se adapteze si sa includa in rezultatele cautarilor articolele de presa, cu actualizari in timp real, imaginile foto si video, mesajele publicate pe conturile Twitter. Este ceea ce a facut bunaoara societatea Microsoft cu motorul sau de cautare Bing. Google vine acum si da si el cu pumnul in masa, sa se vada ca tot el este cel mai „high“, chiar daca a trebuit sa-si bage in vena o doza mare de… Caffeine!