De Citit : Editoriale

Cum am ajuns eroul narcomanilor

| 11 iunie

K din intamplare…

Candva, la inceputul deceniului, trebuia sa facem reclama unui medicament etic (care nu se da fara reteta). Pentru a respecta legea privitoare la astfel de produse, trebuia sa-l facem vizibil fara sa-l aratam ca atare; sa-l evocam fara sa-i spunem numele.

Dar, cum nu era la fel de faimos ca Viagra si nu beneficia de o infatisare si o porecla de asa renume ca „pilula albastra“, analgezicul nostru impunea alte subterfugii de advertizare. Ne-am grabit sa-i facem site, nu ca sa punem ceva pe el, ci ca sa putem etala denumirea cu www in fata si .ro (legiuitorul nu prevazuse atari viclesuguri)… I-am facut un spot, de difuzat in farmacii, in care numele comercial era baleiat ca de o lanterna in intuneric, in sensul de citire, fara ca pe ecran sa apara nicio clipa cuvantul intreg (cine-si aminteste genericul emisiunii Reflector stie). Dar mandria mea de copywriter a fost sa ma joc cu initiala medicamentului (K) fie in slogan „K sa te simti OK“, fie in diverse alte strigaturi „efectul K“, „K sa uiti de durere“ etc.

Colegul meu art director a pus totul in culorile heraldice de brand si a desenat pastila (din intamplare tot albastra) in chip de O in cuvantul OK. Campania a mers de minune. In ultimii ani, medicamentul nostru pe baza de ketoprofen are in gama si un unguent, care se da fara reteta, asa ca brandul se publicizeaza pe sleau, cu o campanie clasica. Acum cativa ani insa am aflat ca devenisem fara voie eroul tinerilor care prizau ketamina. In jargonul lor ascuns, prescurtarea K asta insemna: ketamina. O multime de nume urbane, cool si trendy (RealK al lui Bucurenci, TVK Lumea al lui Giurgiu etc.) purtau acest indiciu, e drept, pentru initiati, nu pentru workaholicul de mine. K sa te simti OK, frate… da… K sa uiti de durere… Textele mele, menite sa aline durerea, intrasera in folclorul petrecerilor K.