De Citit : Editoriale

Autostrada Sperantei, la smecher

| 19 februarie

De data asta nu plecam nicaieri. Stam in Bucuresti si ne ducem cu bicicleta pana la sectia de votare.
[email protected]

Imi place proiectul lui Oprescu, ala cu autostrada suspendata, care sa traver­se­ze Bucurestiul de la nord la sud. Am vazut la nemti cum functioneaza si cea mai tare chestie e ca, de la inaltimea masinii tale, te poti uita in bucatariile alora de la etajul 3. Un alt avan­taj al autostradei suspendate e ca, in caz de accident, nu exis­ta pericolul sa intri in trunchiurile copa­cilor de pe marginea drumului. Ci, dimpotriva, direct in coronament, ceea ce-ti sporeste sansele de supravietuire. In calitate de medic, domnul Oprescu nu poate fi, asadar, decat un mare fan al autostrazilor suspendate. Iar ca director de spital e pe deplin constient ca, daca echi­pa de constructori e sanatoasa si cu analizele la zi, nimic nu poate sta in calea pilonilor de sustinere care vor im­pan­zi orasul cum o faceau odata stejarii din codrii Vlasiei, pe nedrept uitati: "Avem de facut doar 25 de km de autostrada, iar strainii fac un kilometru intr-o luna; rezolvam problema in doi ani".
Sigur ca singurul proiect major de fluidiza­re a traficului propus are si punctele lui slabe. In primul rand, nu e foarte clar cine detine aerul de sub autostrada suspendata (caci de pamant nu mai poate fi vorba). Ar trebui lamurita pro­blema, transparent, inca din faza de proiect, pentru a fi evitate misma­su­rile imobiliare de genul Stefanesti. Apoi, ar mai fi problema inaltimii, insuficient detaliata. Mergem pe standardul clasic, nemtesc, sau, dimpo­tri­va, incercam sa ne urcam cu autostrada pana spre etajele superioare ale blocurilor noi de pe margine, s-o terasam putin si s-o dotam cu alei de acces la terasele apartamentelor de tip penthouse? Ma gandesc ca, in cazul asta, as vota cu domnul Oprescu si mi-as cumpara si eu unul. Am auzit ca milionarii din strainatate fac cate­va sute de mii de euro intr-o luna. Rezolv eu problema in 200 de ani.