Evenimente : Teatru

RAŢA SĂLBATICĂ

RAŢA SĂLBATICĂ, de Henrik Ibsen, sambata, 25 noiembrie 2017, de la ora 19:00, la Teatrul Bulandra, Sala Liviu Ciulei.

Regia: PETER KEREK.

Distribuție: Werle – Victor Rebengiuc; Gregers – Şerban Pavlu; Bătrânul Ekdal – Constantin Cojocaru; Hialmar Ekdal – Gheorghe Ifrim; Gina Ekdal – Manuela Ciucur; Hedvig – Ioana Anton; Relling – Adrian Titieni.
Scenografia – Octvian Neculai.
Light design – Alexandru Darie.
Sound design – Aurelian Stoleriu.

O perspectivă unică a fundamentului existenţei umane, RAŢA SĂLBATICĂ ilustrează perfect anumite teme şi idei controversate, dar de certă actualitate atât în timpul lui Ibsen cât şi în prezent. Înţelegem din piesa aceasta că nu întotdeauna adevărul e necesar, iar justiţia nu întotdeauna e justă. Familia Ekdal atinsese un oarecare echilibru în existenţa-i cotidiană, chiar dacă viaţa se desfăşura sub imperiul unei uriaşe minciuni care, odată ce este dezvăluită, dezlănţuie de fapt tragedia.
RAŢA SĂLBATICĂ este un autentic exerciţiu de teatru modern, prin conţinut şi prin fina analiză psihologică a personajelor, dar mai ales prin constantele referinţe la trecut, un trecut care bântuie prezentul protagoniştilor şi îi împiedică să-şi trăiască clipa şi să viseze la viitor.

Mircea Morariu: Raţa sălbatică este o piesă despre nedreptate, necinste, minciună. Dar şi una despre răzbunare. Despre imposibilitatea (relativă) de a trăi aşa cum se cuvine în prezent atunci când trecutul nu a fost în totalitate decontat şi exorcizat. Dar, înainte de orice, Raţa sălbatică este o piesă despre adevăr. Mai exact, despre două feluri de adevăr. Adevărul absolut, ca expresie a idealismului etic, aşa cum este el ilustrat şi propovăduit de tânărul Gregers, şi adevărul parţial, cvasi-ascuns, cel care face uneori ca viaţa să poată să fie trăită, aşa cum este el teoretizat de doctorul Relling. Existenţa acestor două feluri de idei e ideea excelent exprimată şi pe care e construit spectacolul regizat de Peter Kerek.