Evenimente : Teatru

Omul care a vazut moartea

Omul care a vazut moartea, de Victor Eftimiu, sambata, 3 martie 2018, de la ora 20:00, al Teatrul National I. L. Caragiale, Sala Pictura.

Regia: Dan Tudor.

Muzica: Gabriel Basarabescu.
Scenografie: Corina Gramosteanu.

Cu: Costel Constantin; Ilinca Tomoroveanu / Adela Mărculescu; Marius Bodochi; Florentina Țilea; Răzvan Oprea; Lari Georgescu; Tatiana Oprea.

Senzaţional! Planuri electorale date peste cap într-un oraş de provincie! Din cauza vieţii grele, un cetăţean a încercat să se sinucidă. În ultima clipă, este scos din apă. Salvatorul lui este declarat Omul Zilei. Oraşul îl vrea primar, familia este dezbinată. Politica va învinge dragostea?

Deznodământ tulburător! Informaţii noi arată că povestea a fost doar o farsă. Un impostor a înscenat totul în detaliu. Cine este până la urmă Omul care a văzut moartea şi a bulversat viaţa unui oraş?

Victor Eftimiu a scris nu mult, ci imens: 140 de volume, 40 de piese, 200000 de versuri, 5000 de articole literare şi a ţinut 1000 de conferinţe publice. Comedia Omul care a văzut moartea trezeşte şi astăzi interesul pentru că pare ruptă din realitatea imediată. Haimanaua simpatică şi plină de haz, de tip hollywoodian, ajunge pe scena TNB în interpretarea lui Lari Giorgescu, tânărul actor nominalizat la ultima ediţie a Premiilor UNITER la categoria cel mai bun actor (pentru performanţa din D’ale noastre).

Cronici:

„Dialoguri vii şi poante spumoase, exclamaţii subtile cu subînţeles – iată doar câteva din ingredientele poveştii unde fiecare moare câte puţin şi viaţa este o şaradă tristă. Prestanţa lui Costel Constantin, o alegere remarcabilă, este completată perfect de versatilitatea lui Lari Giorgescu şi de senzualitatea reţinută a Florentinei Ţilea. Marius Bodochi jonglează cu măştile umane pe care le schimbă aproape imperceptibil, antrenându-şi personajul într-un duel memorabil cu duşmanul său. (…) Dan Tudor semnează regia unui spectacol jucat cu pasiune nestăvilită şi umor inteligent, unde actorii din generaţia de aur a teatrului nostru se întâlnesc cu tinerele talente, pentru a da savoare uneia dintre cele mai frumoase creaţii din dramaturgia română”.

Ziarul Metropolis – Omul care a văzut moartea. O cronică de la omul care a văzut piesa

„Dincolo de talentul cu care – ne-a convins – Dan Tudor ştie să construiască adevărul teatral, să decupeze momente, să valorifice potenţialul unor situaţii comice, regizorul şi-a ales întotdeauna cu remarcabilă îndemânare actorii. De această dată, publicul se bucură plenar de întâlnirea cu artişti de calibru precum Adela Mărculescu, Ilinca Tomoroveanu sau Costel Constantin dar şi cu Marius Bodochi sau Răzvan Oprea aflaţi în formă maximă.”

Răzvana Niţă, Port.ro – Dragoste și campanie electorală

„Redimensionând statura şi personalitatea lui Al. Filimon, Costel Constantin propune (…) un „bărbat încă vital” care, din blajin şi cvasiresemnat devine împătimit, care îşi dezvăluie în chip neaşteptat noi energii şi noi resurse de demnitate şi luptă pentru a-şi împlini „visul”.
De admirat este şi Adela Mărculescu. Actriţa conferă Ralucăi Filimon (rol pe care l-a mai jucat, tot la Naţional, în 1997!) naturaleţe, căldură şi atent nuanţată implicare; o prezenţă ce dezvăluie un bogat evantai expresiv: sinceră preţuire, supunere tăcută, tăcere „diplomatică”, tentative de semnalare a erorilor, şi de arbitrare între „pietrele tari” etc.
O compoziţie extrem de minuţioasă şi foarte atent elaborată şi executată ne propune şi Marius Bodochi. În Vagabondul, Lari Giorgescu se remarcă prin eforturile succesive de compoziţie şi prin dezinvoltura cu care alternează măştile. (…) Ipostazele insolenţei Vagabondului cu o aroganţă şi un tupeu ce ating absurdul, ca şi toate schimbările de identitate – atestă o bună energie şi sunt credibile. Iar replicile Vagabondului rostite de Lari Giorgescu rămân vii şi păstrează prospeţimea”.

Natalia Stancu, Revista Teatrul azi, nr.11-12/2013 – Elogiul vieţii şi hazul comediei interbelice