Evenimente : Filme

THE 5th WAVE – Al 5-lea val

În noul film Al 5-lea val, vedem că cele patru atacuri ucigaşe au decimat cea mai mare parte a planetei Pământ.  Cuprinsă de spaimă şi neîncredere, Cassie (Chloë Grace Moretz) fuge, încercând cu disperare să-şi salveze fratele mai mic.  În timp ce se pregăteşte pentru cel de-al 5-lea val, inevitabil şi letal, Cassie face echipă cu un tânăr care ar putea deveni ultima ei speranţă – şi asta dacă ar putea avea încredere în el.

Columbia Pictures prezintă, în asociere cu LStar Capital o producţie a Material/GK Films, Al 5-lea val.  În rolurile principale joacă Chloë Grace Moretz, Nick Robinson, Ron Livingston, Maggie Siff, Alex Roe, Maria Bello, Maika Monroe şi Liev Schreiber.  Regia îi aparţine lui J Blakeson.  Producătorii filmului sunt: Tobey Maguire, Graham King, Matthew Plouffe şi Lynn Harris.  Scenariul este semnat de Susannah Grant şi Akiva Goldsman & Jeff Pinkner şi se bazează pe romanul lui Rick Yancey.  Producătorii executivi sunt Denis O’Sullivan, Richard Middleton şi Ben Waisbren.  Directorul de imagine este Enrique Chediak, ASC, iar scenograful, Jon Billington.  Montajul a fost realzat de Paul Rubell, ACE., iar costumele au fost create de Sharen Davis.  Muzica îi aparţine lui Henry Jackman.

“Cassie Sullivan este o adevărată eroină – dar ea n-ar folosi niciodată astfel de cuvinte pentru a se descrie.  Ea ar spune că e o fată obişnuită, care şi-a pierdut fratele şi care e capabilă de orice sacrificiu pentru a-l găsi,” explică Chloë Grace Moretz, care interpretează rolul titular al lui Cassie Sullivan din producţia Columbia Pictures, după romanul de succes al lui Rick Yancey, The 5th Wave, primul dintr-o plănuită trilogie.

Cartea lui Yancey a fost publicată în 2013 aflându-se timp de 20 de săptămâni pe lista de bestsellere a New York Times  şi întrunind aprecierile criticilor şi ale publicului.  Cea de-a doua carte a trilogiei, The Infinite Sea, a fost întâmpinată cu acelaşi entuziasm şi succes, iar cea de-a treia, The Last Star, va fi pregătită pentru lansare în cursul acestui an.

În film, leagănul omenirii este supus  unor atacuri teribile – cutremure de pământ, puls electromagnetic, boli şi epidemii –spaimele cu care trebuie să se confrunte mulţi dintre noi în viaţa de zi cu zi.  Realizatorii au abordat lumea din filmul Al 5-lea val nu ca pe o lume imaginară, a viitorului, ci ca pe o lume reală în care spectatorul este obişnuit să trăiască.  “Mie îmi place să realizez filme ştiinţifico-fantastice, pentru că ele îţi permit să  explorezi lucruri interesante pe care le poţi aborda mai subtil şi nu frontal,” afirmă J Blakeson, care regizează filmul.  “Poţi crea un concept sci-fi de anvergură, cum ar fi o invazie extraterestră şi să-l foloseşti pentru a spune într-un mod mai interesant, o poveste despre emoţiile şi problemele zilnice ale omului,.”

“E greu să mai laşi cartea din mână odată ce a-i început-o,” spune Tobey Maguire, care   produce filmul împreună cu Graham King, Matthew Plouffe şi Lynn Harris. “Stilul romancierului este extrem de cinematografic, iar el a reuşit să redea o invazie extraterestră care atinge toate elementele unui science-fiction clasic, rămânând în acelaşi timp ancorat în real într-un fel care nu s-a mai văzut până acum pe ecran. Ideea că invazia se întâmplă în valuri pentru a distruge civilizaţia pare atât unică cât şi universală, fapt care-i ajută pe spectatori să se raporteze la ea.  Căderile de curent electric, bolile, cutremurele de pământ, valurile tsunami — sunt ameninţări care fac parte din viaţa noastră actuală.  Aceste aspecte fac ca povestea filmului să se deosebească de fantezia altor producţii science-fiction.”

Producătorul Graham King spune că deşi elementele fantastice ale filmului vor fi cele care vor atrage publicul, sentimentele vor fi cele care-l vor face să vibreze.  “Contextul  este cel al unei invazii extraterestre, al ameninţării că planeta va fi cucerită de forţe exterioare, dar punctul central va rămâne familia, care se luptă să se reîntregească şi să revină la normalitate,” spune el.

“Povestirea are toate aceste elemente incredibile, dar lucrul care m-a cucerit a fost acela că totul este plasat într-o realitate credibilă, care are în centru un personaj principal pe care-l cunoaştem cu toţii,” susţine Plouffe.  “La începutul povestirii, eroina noastră, Cassie Sullivan, este colega de clasă din liceu, care locuieşte în oricare oraş al Americii.”

“E un om perfect normal, fără calităţi superioare celor de vârsta ei” adaugă Moretz.  “Cassie este o liceană obişnuită, care nu a făcut niciun antrenament special de supravieţuire.  Ea nu e înzestrată cu puteri speciale de cercetaşă sau de super-eroină.  Este la fel ca mine.  Când vine primul val, reacţia ei este perfect reală.  Exact asta m-a făcut să-mi doresc s-o interpretez pe Cassie.  M-am simţit aproape de ea.”

 

Promiţătorul regizor J Blakeson, care a mai realizat şi thrillerul The Disappearance of Alice Creed, film care a devenit favoritul criticii şi al unui festival, preia cârma actualului film “Al 5-lea val”.  “Am vrut să fac acest film pentru că el îmi permite să creez un concept de anvergură – cum este o invazie extraterestră – pe care să-l folosesc pentru a spune o poveste despre emoţiile şi problemele vieţii cotidiene într-un fel mai interesant,” spune el.  “Era important pentru mine faptul că filmul nu vorbeşte despre cât de groaznică este lumea, ci cât de frumoasă e lumea şi despre faptul că vrem să menţinem această frumuseţe. Accentul pentru eroina Cassie era pe speranţă şi rezistenţă; trebuia să menţinem emoţia şi culoarea, nu trebuia să creăm o imagine întunecată şi deprimantă.”

Pentru Blakeson, regizarea celui de-al 5-lea val era un fel de întoarcere la rădăcinile proprii.  “Când eram mai tânăr, urmăream şi citeam  o mulţime de filme şi cărţi despre adolescenţi.  Acestea au fost nişte forme de artă care mi-au deschis pofta de literatură,” povesteşte el.  “Este vorba despre faptul că tinerii simt şi trăiesc totul mult mai intens.  Emoţiile lor răzbat la suprafaţă şi îţi dau impresia că lumea se sfârşeşte chiar azi.  Cassie simte că lumea se sfârşeşte cu adevărat.”

Unul dintre motivele pentru care romanul a avut atâta succes a fost acela că el realizează tranziţia de la ficţiunea adolescentină la cea adultă şi de la sci-fi la beletristică.  Autorul cărţii, Rick Yancey, spune că romanul se axează pe temele universale  cu care ne confruntăm cu toţii.  “Toate romanele mele, nu numai “Al 5-lea val”, se ocupă de ceea ce ne face pe noi să fim oameni,” comentează autorul Rick Yancey.  “Lucrul care m-a atras pe mine la această poveste a fost faptul că după ce îndepărtăm învelişurile, ne alegem totuşi cu ceva. Care sunt lucrurile importante?  În secolul XXI există atâta tehnologie şi automatizare încât omul simte că se îndepărtează oarecum de condiţia umană.  În “Al 5-lea val”, toate aceste lucruri dispar, iar omul se confruntă cu întrebarea: cum să mă descurc în lumea aceasta nouă pentru mine?  Care sunt lucrurile care merită?  Ce sunt dispus să sacrific pentru a le obţine?  În plus, filmul este un thriller, o poveste despre supravieţuire, despre oamenii care încearcă să depăşească obstacole aparent imposibil de trecut şi o poveste de dragoste, sau un expozeu despre dragostea sub toate formele sale.”

Plouffe ştia de la primele pagini că Al 5-lea val nu este o simplă poveste despre invazia extraterestră.  “Rick îşi începe cartea cu un citat din Stephen Hawking, care îşi imaginează că o astfel de invazie pe Pământ ar fi asemănătoare cu descoperirea Americii de către Cristofor Columb, despre care ştim că nu s-a terminat prea bine pentru pieile roşii,” povesteşte Plouffe.  “În cazul romanului pe care-l transpunem pe ecran, este ceva diferit şi sofisticat de la bun început.”

În miezul povestirii se află întrebări la care trebuie să răspundă toţi oamenii în trecerea lor spre maturitate – printre care una importantă este : în cine pot avea încredere?  “În film, exact ca şi în viaţa reală, nu poţi să-ţi dai seama dintr-o privire dacă omul respectiv este bun sau rău,” observă Blakeson.  “Adesea, în filme, eroii negativi arată diferit faţă de cei pozitivi, pe când în acest film nu prea poţi să-i deosebeşti pentru că toţi arată la fel.  Cassie învaţă pe parcurs că atunci când îţi pierzi încrederea în oameni, o apuci pe o potecă întunecoasă – umanitatea înseamnă să ai încredere în semenii de care ai nevoie.  ‘Să nu ai încredere în nimeni’ este un îndemn valabil atunci când vrei să supravieţuieşti, dar dacă vrei să câştigi un război, trebuie să te încrezi în cei alături de care lupţi.”

DISTRIBUŢIA

Pentru a aduce la viaţă personajul lui Cassie Sullivan, realizatorii s-au gândit la Chloë Grace Moretz.  Pentru ei, Moretz era întruchiparea tuturor trăsăturilor şi talentelor necesare: ea este, ca şi personajul pe care-l interpretează, o adolescentă care abia se maturizează, dar totodată şi o actriţă încercată.  Această combinaţie a făcut ca actriţa să se potrivească foarte bine cu personajul – ceea ce a devenit din ce în ce mai pregnant pentru realizatori de-a lungul turnării filmului. “Ca artist şi scriitor cred în întâmplările norocoase,” comentează Yancey.  “Ca orice scriitor, am tendinţa de a mă implica emoţional prea mult în personajele mele.  De aceea a fost important pentru  mine când am auzit că vor să facă un film după cartea mea şi că au găsit actorii potriviţi, iar aici nimeni nu poate să spună că nu sunt actorii potriviţi.  Nu-mi pot imagina pe nimeni alta decât Chloë în rolul titular.  De la primele secvenţe mi-am dat seama că am găsit-o pe adevărata Cassie.”

“Chloë a devenit sinonimă cu personajul pentru că i se potriveşte foarte bine personalitatea lui Cassie,” adaugă Blakeson.  “Faptul că interpretează o persoană obişnuită în circumstanţe extraordinare, şi nu o persoană extraordinară în circumstanţe obişnuite, i-a dat lui Chloë posibilitatea de a-şi folosi propriile experienţe de viaţă în procesul de  construcţie a personajului. Asta se vede în interpretarea ei, iar spectatorul poate participa mai uşor la întâmplările prin care trece personajul şi poate suporta mai bine şocurile povestirii.  Să vezi cum lumea în care trăieşti se preface treptat într-o lume a lui Orwell este mai terifiant decât să fii aruncat în ea chiar de la început.”

De fapt, în ciuda vârstei ei, Moretz a jucat în multe filme de acţiune, iar asta o ajută să-şi dea seama dacă poate să realizeze secvenţele de una singură. “Am jucat în filme de acţiune de când aveam 11 ani,” mărturiseşte Moretz.  “Acţiunea este o a doua natură pentru mine… mi se pare distractivă şi uşor de realizat.  De asemenea mi se pare mai simpatic când acţiunea e reală.  De exemplu, secvenţa de luptă din maşină a devenit favorita mea.  A fost grozavă şi mi se pare extraordinar să te lupţi într-un spaţiu atât de restrâns.”

Cel mai important lucru din viaţa lui Cassie este fratele ei, Sam – iar ea va face orice îi stă în putinţă pentru a-l proteja.  Pentru acest rol, realizatorii au căutat mult până l-au găsit pe Zackary Arthur.  “J a insistat pe faptul că îi trebuie un actor care să fie nici prea mic, nici prea mare, ca vârstă şi care să nu fie deja blazat,” spune producătoarea Lynn Harris “Găsirea lui Zack a fost o reală victorie,” susţine Blakeson.  “Ne-am dat seama imediat  că poate să interpreteze rolul foarte bine, dar şi că e foarte potrivit pentru rol, din punct de vedere emoţional.  Având sesiuni scurte de filmare, era important pentru noi să ştim că el poate face ceea ce i se cerea. Între filmări, puştiul era foarte simpatic şi amuzant.”

După ce Cassie şi Sam sunt purtaţi departe unul de altul de valurile care devin tot mai mari, ea îi promite că-l va găsi.  “Acesta e motorul acţiunii filmului,” afirmă producătoarea Lynn Harris.  “De-a lungul drumului îl vom cunoaşte pe Ben Parish, un tip de care ea se îndrăgosteşte, iar ulterior, ea dezvoltă o relaţie cu Evan Walker, cu care va forma o echipă.  Cassie i-a făcut fratelui ei o promisiune simplă, iar ea îşi va ţine cuvântul dat. E un lucru foarte uman şi foarte puternic.”

Pentru rolurile lui Ben Parish şi Evan Walker, realizatorii i-au distribuit pe Nick Robinson (starul în devenire din Jurassic World) în rolul lui Ben şi pe debutantul Alex Roe, în rolul lui Evan.

“Distribuirea corectă a rolurilor Ben Parish şi Evan Walker a fost extrem de importantă pentru a potenţa ambele  faţete ale personajului interpretat de Chloë,” spune Blakeson.  “Ben este băiatul cunoscut şi admirat de toţi elevii din liceu, după care suspină şi Cassie, fără însă a-l cunoaşte cu adevărat, în timp ce Evan este un bărbat deja format.  Dacă ar exista o graniţă între copilărie şi maturitate, Ben s-ar afla înainte de aceasta, iar Evan imediat după ea,” comentează Blakeson.

“Ben Parish este un tip bine făcut, cum ar vrea să fie toţi tinerii, este fundaş în echipa de fotbal şi în general un tip simpatic,” îl descrie Robinson.  Imaginea aceasta se schimbă însă pe parcursul celor patru valuri de atacuri.  “El supravieţuieşte, dar va fi poreclit ‘Zombie’, după toate întâmplările prin care trece.”

Multe dintre secvenţe îl pun pe Robinson faţă în faţă cu Liev Schreiber, un actor foarte încercat.  Dar actorul-veteran spune că tânărul alături de care joacă a fost la înălţimea rolului în care a fost distribuit.  “Noi, actorii, ne pregătim separat şi intrăm de obicei la filmările unei secvenţe cu propriile noastre idei şi percepţii.  E extraordinar când un alt actor gândeşte secvenţa în alţi termini decât tine. Exact asta mi s-a întâmplat mie cu Nick,” afirmă Schreiber.  “Am crezut că eu ştiu mai bine pentru că sunt mai în vârstă.  Dar am fost realmente impresionat de faptul că el înţelesese secvenţa diferit şi că juca altfel decât mine.  De fapt, abordarea sa era chiar mai interesantă decât a mea, iar asta mi s-a părut foarte interesant şi încurajator.”

Făcând cunoştinţă cu personajul Evan, Roe spune că s-a îndrăgostit de rol la prima vedere.  “Când am citit scenariul, m-am îndrăgostit de Evan imediat.  L-am înţeles,” susţine Roe.  “El are o personalitate complicată, determinată de dragoste şi pierdere.  Este un tânăr inteligent, care a fost crescut la ţară şi care studiază să devină inginer mecanic. El s-a simţit totdeauna un outsider, dar nu înţelege de ce.  Personalitatea lui e împărţită în două.  El este un supravieţuitor, dar din punct de vedere emoţional, el este complet închistat până în momentul când o cunoaşte pe Cassie.  Ea este cea care-l ajută să se deschidă către umanitate.” Ea reuşeşte, spune Roe, prin faptul că îi dă o nouă perspectivă.

Maika Monroe, care a apărut anul trecut în apreciatul horror It Follows, preia rolul lui Ringer, o trăgătoare de elită.  “Ringer este un personaj complicat.  Ea nu tolerează slăbiciunea şi  e dotată cu  mult curaj şi putere, pentru o persoană care a pierdut totul,” explică ea.  “Ea se prezintă ca un supravieţuitor, chiar dacă e distrusă în sufletul ei.”

Ringer face echipă cu Zombie – cunoscut anterior sub numele de Ben Parish – şi îl vede ca pe un proiect de formare, încercând să-l transforme în liderul despre care e sigură că el ar putea deveni.  “Nick şi cu mine suntem prieteni apropiaţi acum.  Ne-am distrat grozav pe platou creând dinamica dintre Zombie şi Ringer, în special prin pregătirea de luptă.  Între ei se naşte o camaraderie pe care eu o înţeleg. ”Descriindu-şi personajul ca pe o dură, Monroe – care e într-adevăr o dură dacă ne gândim că practică kite-surfingul profesional – era capabilă de orice pentru a obţine rolul, inclusiv arborarea unui look şocant când a venit prima oară la audiţie.  “Mi-am vopsit părul în mov,” spune ea.  “Nu m-am mai gândit la asta după ce am plecat de la audiţie, dar am fost rechemată mai târziu.  Când am trecut la testul în faţa camerei de filmat, m-am îndrăgostit de acest rol. Mi s-a părut distractiv să mă transform în Ringer, pentru că eu nu semăn de loc cu ea, iar oamenii care mă ştiu nu mă recunosc în film.”

Pentru a-i interpreta pe adulţi, realizatorii filmului s-au îndreptat spre actorii experimentaţi – Ron Livingston şi Maggie Siff în rolurile lui Oliver şi Lisa Sullivan, părinţii lui Cassie şi Sam; Liev Schreiber în rolul colonelului Vosch; şi Maria Bello în rolul sergentului Reznik.

Livingston susţine că el a fost atras de film datorită naturii profunde a temelor abordate. “Înainte de terminarea primului  act, ne trezim că am trecut de la lumea noastră normală, de zi cu zi, la o lume în care 99% din oameni sunt morţi.  Aceasta aparţine de science-fiction, dar face şi ca filmul să fie un adevărat thriller de suspans,” susţine Livingston.  “Ce se va întâmpla când ne vom speria de semenii noştri şi de noi înşine?”

După ce a făcut echipă cu producătorii Tobey Maguire şi Matthew Plouffe, pentru a-l interpreta pe Boris Spassky alături de Maguire, care-l juca pe Bobby Fischer, în filmul Pawn Sacrifice, renumitul actor Liev Schreiber a preluat în, Al 5-lea val, rolul colonelului Vosch.

“Liev este unul dintre cei mai buni actori din ziua de azi,” recunoaşte Plouffe.  “Când eu şi Tobey am citit pentru prima oară romanul, glumeam între noi – ‘Mă întreb dacă-l vom putea convinge pe Liev să-l joace pe Vosch?’ Am fost fericiţi când Liev a spus „da”, pentru că el e ideal pentru acest rol.”

“Când apare, el era cel mai aşteptat dintre oameni, pentru că toţi se luptau să supravieţuiască,” subliniază Schreiber.  “În momente de criză noi ne întoarcem întotdeauna către militari ca să ne ajute, iar când a apărut Vosch, oamenii au simţit ca şi cum ar fi venit în ajutor cavaleria.  Dar Vosch este un tip interesant şi lucrurile se  complică ceva mai mult.”

Maria Bello joacă rolul sergentului Reznik, adjuncta cea dură a lui Vosch.  “Abordarea de către Maria a rolului lui Reznik este exact opusă celei subtile pe care Liev i-o dă lui Vosch,” observă Harris.  “Ea este un personaj excesiv, iar abordarea Mariei este pe linia viziunii lui J pentru personajul Reznik.  J vroia ca lumea să se teamă de ea, iar Maria a creat într-adevăr un personaj care intimidează pe cei din jur.  Probabil că micul Zack era înspăimântat de-a binelea!”

“Mi-a plăcut foarte mult cartea,” spune Bello.  “Ceea ce mi-a plăcut cel mai mult la Al 5-lea val este faptul că nu este un roman horror.  Este vorba de o fată obişnuită, provenită dintr-o familia normală,care se trezeşte aruncată în nişte circumstanţe extraordinare.  Îmi place tendinţa de a avea personaje feminine puternice.”

Filmul conţine secvenţe cu efecte vizuale elaborate dar, precizează coordonatorul de efecte vizuale Scott Stokdyk, ele sunt secvenţe imaginate la aceeaşi scară cu povestirea.  “În ceea ce priveşte efectele din ziua de azi nu există limite, iar în timpul fazei de  pre-producţie am fost tentat să augmentez aceste efecte tot mai mult. Dar viziunea lui J este că povestea pe care o transpunem pe ecran este o poveste personală,” spune Stokdyk.  “De aceea a trebuit să-mi ajustez efectele vizuale astfel încât să corespundă unui rol secundar. Avem spectacolul gigantic al unui tsunami şi prezentăm locaţii din toată lumea, dar filozofia efectelor este să-i arate pe actori în situaţii de risc personal.”

Sarcina de a crea efecte la scară globală care afectează personajele – este cel mai bine ilustrată în secvenţa cutremur/tsunami, una dintre cele două cele mai mari secvenţe VFX din film.  “La al doilea val, extratereştrii devastează lumea, determinând cutremure care, la rândul lor, cauzează valuri de tip tsunami pe întreaga planetă,” explică Stokdyk.  “Secvenţa de tsunami îl ajută pe J să spună povestea acestui eveniment global – avem filmări cu efecte gigantice în New York, Florida şi Londra – care distruge şi cartierul lui Cassie.  J a considerat că e mai bine să pună în contrast efectele valului tsunami cu cele mai restrânse ale unui cutremur, care vizează doar o zonă limitată, afectându-i pe Cassie şi Sam, care se află într-o pădure.  Efectele vizuale din această secvenţă sunt mai subtile şi adaptate la scara unei experienţe personale.”

“Trebuia să doborâm copaci în jurul personajelor principale – iar unul dintre ei trebuia să le strivească căruţa,” explică David Waine, coordonatorul de efecte speciale.  “Am realizat această secvenţă, montând sub pământ  nişte puncte de ancorare, care erau ca un fel de balamale şi care ne-au permis să dăm drumul la copaci când era nevoie, fără să rănim pe actori.”

Efectele cauzate de valurile distructive trebuia redate de către scenograf pentru mai multe situaţii  – pre-tsunami, post-tsunami şi post-epidemie – mai ales dacă vorbim despre strada familiei Sullivan, dintr-o zonă rezidenţială unde locuia multă lume.  Într-o secvenţă, la o oră după tsunami, apa curge pe străzi,  în alta, după ravagiile virusului, totul este uscat, dar casele sunt baricadate cu scânduri.  Ceea ce a fost şi mai greu, spune scenograful Jon Billington, este faptul că atât secvenţa post-tsunami cât şi cea post-epidemie, au trebuit turnate în aceeaşi zi.  Datorită magiei de filmare şi a unghiurilor camerelor de filmat, ei au reuşit să ducă la bun sfârşit această secvenţă complexă.

Când familia Sullivan  fuge din calea prăpădului, membrii ei se opresc într-o tabără de refugiaţi.  Realizatorii au găsit locaţia potrivită la Camp Calvin, undeva la periferia Atlantei.  “Am găsit un câmp necultivat, unde am ridicat mai multe corturi şi am construit o piscină cu trambulină,” îşi aminteşte directorul artistic A. Todd Holland.  “Trambulina va fi ulterior folosită pe post de turn de observaţie.  Structura s-a aflat în centrul acţiunii şi chiar am folosit nişte imagini frumoase, care erau reflecţii din piscină.”

Când familia Sullivan este despărţită de evenimente, Cassie –care fuge singură, încercând să-şi regăsească fratele – trebuie să traverseze o autostradă, unde este împuşcată şi apoi salvată de către Evan Walker.  Pentru această secvenţă, departamentul pentru scenografie a conlucrat cu oficialităţi statale şi de la Departamentul de transporturi , pentru a obţine permisiunea de a închide parcarea Joe Frank Harris Parkway şi şoseaua Red Top Mountain Road din Cartersville, Georgia.

“A fost o zi foarte grea pentru Chloë, deoarece Cassie este împuşcată şi se gândeşte că va muri prinsă sub maşină  şi că şi-a părăsit fratele.  Este o secvenţă puternic emoţională,” continuă Blakeson.  “A fost de asemenea o zi importantă şi pentru  departamentul artistic pentru că imaginea globală trebuie să fie aceea a unei autostrăzi pline de maşini părăsite.  Trebuia să trecem de la un thriller de acţiune la un moment emoţional puternic.  Dar toată lumea a ieşit bine până la urmă şi eu iubesc secvenţa asta.  Circumstanţele respective au făcut astfel încât toată echipa de realizatori a dat tot ce avea mai bun.”

Cu două luni înainte de filmare, realizatorii au început să plănuiască secvenţa pe o machetă, folosind maşini de jucărie. Ulterior, cu trei zile înainte de filmare,  echipa a început să aşeze în locaţie maşini de mărime naturală.

Căpitanul de la Transporturi, Doug Wright, afirmă, “Întreaga operaţiune a avut o precizie militară – maşinile şi întreg decorul trebuia să arate bine şi la locul lor înainte de răsăritul soarelui.  Noi aveam 50 de maşini, am mai închiriat încă vreo 60 şi au mai venit încă vreo 30 de figuranţi cu maşinile lor, iar pentru amplasarea lor corectă am folosit 14 şoferi. Folosind vopsele şi un praf care dă aspectul de vechi, departamentul artistic a îmbătrânit maşinile, iar scenograful Jon Billington a ieşit el însuşi afară, pe întuneric, pentru a zdrobi cu un baros geamurile vehiculelor.

În ceea ce priveşte maşina sub care trebuia să fie strivită Cassie – o scenă legendară din roman – realizatorii au ales-o dintre 70 de vehicule, hotărându-se în final asupra unei camionete roşu cu alb.

Cassie este apoi salvată de Evan Walker, care o duce în casa sa de la marginea pădurii. Realizatorii au găsit pentru această secvenţă o casă de ţară veche de un secol, la distanţă de o oră de Atlanta.

“Ne-a făcut plăcere să filmăm secvenţa în care Cassie aleargă prin pădurea din vecinătatea casei,” relatează Roe.  “În fugă, ea activează una dintre alarmele fixate de Evan pentru a-l preveni că terenul său a fost încălcat.  El o fugăreşte pe Cassie şi o prinde în plină viteză, placând-o ca la rugby.  A fost o secvenţă interesant de filmat pentru că trebuia să fie perfect sincronizată.  Nu era necesară prea multă actorie, era mai mult o chestiune sportivă, de luptă corp la corp.  M-am gândit că va trebui să folosim dublura lui Chloë pentru cascadorii, dar ea nici n-a vrut să audă, ‘Nu, nu! – pot să fac singură treaba asta!’  Trebuie să recunosc: Chloë e o persoană puternică.”