Top 7 filme pentru Halloween

| 27 octombrie

Din pacate nici povestea pustiului care vorbeste cu animalele (Where the Wild Things Are), dar nici recentul horror etichetat drept ”noul Blair Witch Project” (Paranormal Activity) nu vor ajunge prea curand in cinematografele de la noi. Asa ca, in asteptarea "zilei mortilor", ne multumim sa vedem pe marile ecrane autohtone frati ucigasi, orfani, cadavre inghetate si cosmonauti terifiati.

7. Orphan (Jaume Collet-Serra)
Kate tocmai a nascut cel de-al treilea copil mort. Este extrem de nefericita, devine alcoolica si, firste, isi pierde slujba. Dar daca ar infia un copil? Impreuna cu sotul ei, alege o micuta rusoiaca de 9 ani de la orfelinatul din apropiere. De aici, lucrurile o iau razna. Simpaticuta orfana se dovedeste un soi de Chucky ce manuie cutitul si loveste cu caramida mult mai bine decat stie sa-si pieptene papusile. Pana la sfarsitul saptamanii, doar bacauanii si clujenii mai pot prinde filmul la cinema.

6. Whiteout (Dominic Sena)
„Natura nu a facut acest loc pentru a permite supravietuirea. Insa natura nu este singurul lucru de care trebuie sa te temi”, zice trailerul filmului care se petrece la Polul Sud. Tradusa prin Cosmarul alb, adaptarea dupa romanul grafic al lui Greg Rucka nu duce lipsa de cadavre. Slava domnului ca nu sunt umblatoare. Umbla, insa, dupa ele politista jucata de Kate Beckinsale, aflata pe urmele unui criminal in serie. Totul este sa-l descopere pana sa inceapa noaptea polara, care tine doar sase luni…

5. Final Destination (David R. Ellis)
Nick este un adolescent binecuvantat cu darul premonitiei. Doar ca acest har se transforma intr-un blestem atunci cand el si prietenii sai aflati la o cursa de masini, ies mai repede din arena, evitand un accident in masa si pacalind, astfel, moartea. Doar ca doamna cu coasa nu se lasa, si ii bantuie cu incapatanare, secerandu-i unul cate unul. Misiunea lui Nick va fi sa gaseasca o cale de scapare pentru el si prietenii ramasi, inainte de a ajunge cu totii la “destinatia finala”.

4. Pandorum (Christian Alvart)
SF-ul horror, avand aceeasi producatori ca Resident Evil, nu este strain de reteta din Alien. Peste 500 de ani, o mana de astronauti se trezesc pe o imensa nava zvarlita in celalalt colt al galaxiei. Nu mai stiu prea bine ce cauta acolo, dar isi dau seama ca supravietuirea omenirii depinde de ei. Se hotarasc sa fuga de pe nava, insa realizeaza ca de fapt trebuie sa fuga de ceea ce ei insisi sunt pe cale sa devina.

3. Halloween II (Rob Zombie)
Tipete, umbre prin cimitir, cutite insangerate. Va suna cunoscut? Ei bine, sequelul si-a pus in gand sa va lecuiasaca o data pentru totdeauna de filmele horror. O pustoaica ce-a vazut cu ochii ei cum s-a nascut Raul in persoana nu mai are parte de nici o noapte linistita. Toti cei din jurul ei cad prada ingrozitorului si cadavericului ei frate, care stie una si buna: vrea o reuniune de familie.

2. Saw VI (Kevin Greutert)
Turnata in viteza in aceasta primavara, ultima parte din cea de-a doua trilogie reia concursurile sau ”testele” macabre de supravietuire. Ca sa va faceti o idee despre ce va astepta de data asta, iata primul test: Jigsaw Killler rapeste doua persoane si le spune: aveti 60 de secunde; cine reuseste sa-si taie cea mai grea parte din corp supravietuieste; celalalt se va alege cu un creier gaurit. Barbatul obez incepe sa cioparteasca bucati din burta, pe cand femeia-victima e mai inspirata si-si taie un brat…

1. Old Dark House (James Whale)
Filmul din 1932 cu Boris Karloff ruleaza de joi pana sambata la Cinemateca Eforie din Capitala. Nu pierdeti povestea alb-negru a groaznicei nopti petrecuta de un grup de calatori gazduiti intr-un castel sinistru. La acelasi cinematograf, de marti pana joi ruleaza un alt film infricosator semnat de acelasi James Whale, The Invisible Man.