Top 10 comedii cu zombi

| 29 octombrie

Proaspat lansatul Zombieland se vrea o comedie horror. Problema lui e ca nu se poate lua la intrecere cu gagurile din Evil Dead 2, dar nici cu dementa din Planet Terror sau cu inteligenta lui Fido. Iata 10 comedii cu morti vii ideale pentru o petrecere de Halloween.

10. Army of Darkness (1992)
Dupa funambulestile aventuri din Evil Dead 2, Bruce Campbell, inarmat cu o pusca miraculoasa, aterizeaza din greseala in plin Ev Mediu. Misiunea sa va fi sa stranga o armata de cavaleri (iar curtea regelui Arthur nu ducea lipsa) si taranoi pentru a lupta, ati ghicit!, cu armata de zombificati treziti la viata chiar de neghiobul nostru erou. Asta pentru ca a uitat ultimul cuvant din formula magica ce trebuia sa-l teleporteze inapoi in prezent, balbaie ceva, dar nu reuseste decat sa resuscite lighioanele ce se odihnesc prin cimitir.

9. Dead Heat (1988)
Filme cu perechi indestructibile de politai ati mai vazut. Insa, ce spuneti despre politistul (Treat Williams) care este ucis pe campul urban de batalie, dar revine in chip de zombi pentru a-si rezolva propriul caz? Filmul nu duce lipsa nici de sfaturi dietetice. “Gata, de-acum ma fac vegetarian”, spune unul dintre detectivi, scarbit de masa de carne care tocmai ii sarise in brate.

8. Zombie Strippers (2008)
Doua vedete ale filmelor de categorie B, apetisanta Janne Jameson si mosuletul Robert Englund, isi fac de cap intr-o struto-camila erotico-horror in care dansatoarele dintr-un bar de noapte devin brusc foarte pofticioase. Dar nu de sex, ci de creiere infierbantate masculine. Si asa, din cauza unui experiment guvernamental secret (si esuat!), fapturile de fantezie ce danseaza la bara se transforma in niste moarte vii… Brrr!

7. Evil Dead 2 (1987)
Despre filmul-cult semnat de Sam Raimi, celebru in ultimul timp pentru trilogia Spider-Man, pararile sunt impartite. Unii fani prefera primul film din 1981 si sunt nemultumiti de directia hazoasa pe care o iau teribilele aventuri din pelicula initiala. Altii, din contra, se dau in vant dupa comicul grotesc al infruntarii dintre un tanar tacnit, inarmat cu pistoate si drujbe, si fapturile posedate. Una dintre scenele de pomina este cea in care eroul isi vaneaza propria mana, posedata de acelasi malefic spirit.

6. Braindead (1992)
Imaginativul regizor al trilogiei The Lord of the Rings, Peter Jackson, si-a facut mana cu o comedioara de tinerete despre o mama abuziva si pisaloaga si fiul ei tinut sub papuc (filmul este cunoscut si sub titlul alternativ Dead Alive). Cand afli ca enervanta mama a dat coltul, muscata de o maimuta, parca te bucuri putin pentru odrasla eliberata. Dar cum nici o bucurie nu tine prea mult, mama se va intoarce sub forma de zombi si se va hrani cu tot ce-i iese in cale: caine, vecini sau surori medicale. Singurul care mai poate face ceva este iubitul ei fiu, bantuit de o armata de papusi descarnate.

5. Shaun of the Dead (2004)
Doi prieteni afla de la stiri ca tocmai a inceput epidemia de zombificare. In aceeasi clipa, intra pe usa un prieten bun, atins deja de ciuma mortilor vii. Dar ce-i de facut? Tot de la actualitati, Nick Frost si amicul sau de catarama afla ca ucigasele fapturi nu pot fi eliminate definitiv decat prin taierea capului sau distrugerea creierului. Asa ca ce se gandesc cei doi? De ce n-ar folosi vinilurile pe post de discuri zburatoare numai bune pentru desprins capatani de zombi. O comedie britanica ce face toti banii!

4. Zombieland (2009)
“Epidemiile, resursele energetice tot mai putine si incalzirea globala, acestea sunt cele mai mici dintre problemele noastre. Bun venit in tara zombilor”, incepe trailerul comediei cu Woody Harrelson. Mare vanator de zombi, eroul nostru trece in revista tot arsenalul posibil inventat de la Romero incoace. Aruncatul cu pianina de la etaj, lovitura cu portiera, plesneala cu banjo-ul si calcarea repetata inainte-inapoi cu masina sunt doar o parte din sporturile preferate de putinii oameni rataiciti intr-o America zombificata.

3. The Return of the Living Dead (1985)
Pe fundalul unei excelente coloane sonora de punk rock, doi barbati si o gasca de adolescenti incearca sa reaseze sub pamant hoardele de zombi dintr-un orasel aparent linistit. Insa intrebarea de baraj este: Cum sa omori niste fiinte care sunt deja moarte? Ca sa afle raspunsul, eroii filmului se inspira din pelicula de capatai a genului, Night of the Living Dead lansat de Romero in 1968. In acealasi timp, fiintele subpamanene misuna in oras cu celebrul si amuzantul strigat de lupta “More brains!”.

2. Planet Terror (2007)
Daca Tarantino este doctor in pulp fiction, atunci cu siguranta ca Rodriguez si-a facut teza despre istoria filmelor horror. Va mai amintiti de mitraliera-proteza cu care se incalta Rose McGowen? Dar de durul ofiter Bruce Willis? Ceva din marea de sange parodiata cu sarg puteti regasi si in mai vechiul From Dusk Till Dawn. Doar ca acolo, vedetele sunt vampirii. In rest, aceeasi veche poveste…

1. Fido (2007)
Uneori cel mai bun prieten al unui baietel este un caine. Alteori, un cal sau un soricel. Dar de ce n-ar putea fi si un zombi? Unul domesticit, cu o zgardita care-i adoarme instinctele agresive si il transforma intr-un sclav ascultator, adica intr-un veritabil “zombi”. Numai ca prietenul aflat in putrefactie (Billy Connolly) si-o ia in cap si roade creierul vecinei. Se intelege, parintii vor sa-i faca de petrecanie jucariei neascultatoare. Si de aici incepe povestea… O satira la adresa societatii americane a anilor ’50, un film despre exploatare, dar si despre limitearea abuziva a libertatilor sub pretextul nevoii de securitate.

***