The Twilight Saga: New Moon – vampiri, varcolaci, bicepsi si dileme adolescentine

| 03 decembrie

Au trecut ceva mai mult decat 6 luni de cand am facut cunostinta cu marele succes Twilight. Succes literar si top de box-office, cu foarte mare priza la adolescenti. Am aruncat cu rosii (as putea adauga, stricate) in filmul Twilight si, ca urmare, un numar mare de fani ai seriei au aruncat si arunca in continuare cu rosii in mine…
Am citit ulterior seria de carti a lui Stephenie Meyer si am prins in cele din urma gustul acestei povesti ultra-romantate cu vampiri si varcolaci. Si – poate din aceasta cauza, poate datorita schimbarii echipei de platou a Twilight, partea a doua The Twilight Saga: New Moon mi s-a parut mult mai placuta si mai incarcata de suspans decat predecesoarea ei. Suficient motiv pentru a-i acorda 5.5 puncte din 10 in loc de anteriorul 5. Si a spune ca scenariul a trecut de la reclama la detergent de vase la reclama la detergent de rufe. Detergent care evident face mai multa spuma… La fel ca si filmul.
The Next Chapter Begins
The Twilight Saga: New Moon incepe exact de acolo de unde ne-a lasat prima parte. Bella se reintoarce acasa dupa confruntarea cu vampirul James impreuna cu iubitul ei Edward si familia acestuia. Venind ziua de nastere a Bellei, sora lui Edward, Alice, ii organizeaza acesteia o petrecere surpriza la resedinta familiei Cullen. In timp ce desface cadourile, Bella se taie din greseala intr-o hartie de impachetat, moment in care Jasper o ataca, neputandu-se abtine dupa ce a simtit mirosul de sange.
Edward alege in acel moment sa o paraseasca pe Bella pentru a o feri de pericolele imersiunii in aceasta lume supranaturala si periculoasa. Bella este complet distrusa in urma despartirii de Edward si reuseste cu greu sa faca fata lunilor ce vor urma, luptandu-se sa treaca peste depresia instaurata si cosmarurile ce ii dau tarcoale noapte de noapte, cautand sa isi gaseasca motive pentru a merge mai departe.
Cel care o salveaza pe Bella de depresie este chiar prietenul ei Jacob Black, fiul prietenului tatalui ei. Jacob o ajuta pe Bella sa repare o motocicleta si sa invete sa o conduca, petrece timp alaturi de ea si ii ofera siguranta si compania de care aceasta avea nevoie. Dar lucrurile complicate nu se termina aici, Bella afland curand ca tribul din care face parte Jacob, cel al indienilor Quileute ascunde si el secrete supranaturale, strans legate de prezenta familiei de vampiri. Iar daca a avea un iubit vampir nu era suficient, a avea un al doilea pretendent varcolac incepe sa para prea mult chiar si pentru o fata atrasa de pericol precum este Bella.
Romantism si pasiune… pentru adolescenti
Imi mentin convingerea ca Twilight este o poveste scrisa special pentru romantici. Pentru amatorii de povesti de dragoste si dileme sentimentale. Iar cei care apreciaza acest gen vor aprecia mult stilul literar ultra-introspectiv al lui Stephenie Meyer. Si atunci cred ca este normal sa aprecieze si filmele care ilustreaza aceste pelicule mult iubite de ei.
Ceea ce strica, in opinia mea, filmele este scenariul scris de Melissa Rosenberg. Nu imi dau exact seama de ce producatorii au schimbat doar regizorul primei parti, nu si scenariul. Si cred ca se dovedeste in cea de-a doua parte ca scenariul era o mare bila neagra a filmului. Imi pare sincer rau in avans pentru Eclipse, al carui scenariu este scris tot cu ajutorul lui Rosenberg.
Am fost entuziasmata de schimbarea regizoarei Catherine Hardwicke din echipa Twilight. Hardwicke a fost, din punctul meu de vedere, raspunzatoare pentru majorul esec al primei pelicule Twilight, iar inlocuirea acestei cu Chris Weitz pare sa fi fost o alegere reusita. Pardon. Nu reusita. Dar in orice caz, Weitz este mai ok decat Hardwicke.
Chris Weitz este cel care a regizat si filmele The Golden Compass si About a Boy. Weitz are deja o istorie de ecranizari esuate. The Golden Compass a fost criticat din rasputeri, atat de mine, cat si de alti critici internationali, fiind in final taxat si de public si renuntandu-se la ecranizarea celei de-a doua parti a trilogiei His Dark Materials. Nu va fi cazul Twilight, Eclipse. Va povesteam de curand ca echipa Twilight a trecut deja inca de la inceputul toamnei la filmarea celei de-a treia parti a seriei – The Twilight Saga: Eclipse.
Ce am apreciat in mod deosebit la New Moon au fost efectele vizuale speciale si modul de prezentare al varcolacilor si al mini-luptelor dintre vampiri si varcolaci. Acelasi lucru pe care il apreciasem acum 2 ani si la The Golden Compass.
In ceea ce ii priveste pe actorii adolescenti ai seriei Twilight, pot spune ca sunt foarte frumosi. Sunt sexy, atragatori, potriviti in oricare dintre variantele de cuplu fata-vampir si fata-varcolac. Si da, imi mentin opinia din prima parte: Kristen Stewart joaca bine. Fara pasiunea si credibilitatea lui Stewart, replicile si situatiile in care este pus personajul Bella Swan ar fi fost jenante. Asa sunt de multe ori ok si de cele mai multe ori doar demi-jenante. Nu pot spune acelasi lucru despre Taylor Lautnersi Robert Pattinson. Care au niste bicepsi mortali, niste pectorali de vis, un ten de invidiat si niste ochi intensi deosebit de sexy. Si o lipsa de expresivitate stralucitoare. Si jenanta. Dar sincer, piepturile dezgolite deloc subtil chiar ii salveaza. Iar Kristen Stewart pare sincer afectata de goliciunea sexy a celor 2 si isi face multiple drame de constiinta nestiind la pieptul caruia sa aleaga a se odihni…
Daca pe Pattinson si Lautner ii salveaza de la penibilul iminent muschii frumos etalati, nu as putea spune acelasi lucru despre Ashley Greene, interpretata lui Alice Cullen. Care joaca la fel de expresiv precum actorii reclamelor de teleshopping.
Mi-a facut mare placere sa o revad in New Moon pe Dakota Fanning, in rolul secundar al membrei familiei Volturi, Jane. Iar acest rol, devenit ceva mai important pe parcurs, imi garanteaza ca o voi revedea in curand.
Ce spun criticii despre The Twilight Saga: New Moon?
Nu mica mi-a fost surprinderea citind cronici deosebit de usturatoare la adresa New Moon, in conditiile in care aceiasi critici de film aduceau elogii acum un an filmului Twilight, prima parte a seriei.
Roger Ebert, care a adus numai laude primului film Twilight, este deosebit de dur cu New Moon in cronica din Chicago Sun-Times, incepand cu afirmatia ca actorii au o carisma demna de muzeul Madame Tussaud.
Peter Travers spune in Rolling Stone ca New Moon ar fi avut nevoie de ceva mai multa viata in personajele undead – vampiri. Travers este si el foarte haios rezumand povestea ca tragedia Bellei de a alege intre tipul fara tricou Jake si tipul care uneori poarta tricou Edward.
Jordan Mintzer este destul de blanda spre deosebire de ceilalti critici de film. Mintzer afirma in review-ul New Moon din Variety ca a apreciat performanta actoriceasca intunecata a lui Kristen Stewart (ilustrand deosebit de sugestiv chinurile dragostei adolescentine neimpartasite), precum si regia deosebit de reusita din punct de vedere vizual a lui Chris Weitz. M-a distrat foarte mult comentariul lui Jordan in care aceasta rezuma actiunea New Moon ca fiind Bella prinsa intre bicepsii lui Jacob si chipul din amintiri al lui Edward.
Claudia Puig este si ea destul de blanda cu New Moon, dupa cum afirma in cronica sa din USA Today. Puig se arata indeosebi incantata de varcolaci si de modul de realizare al acestora, insa afirma ca filmul este impiedicat si destul de lipsit de ritm, desi este ceva mai bun decat prima parte Twilight.
Eu una spun sa va uitati la The Twilight Saga: New Moon. Este un fantasy acceptabil. Un film usor si romantic. Merge perfect la varsta adolescentei sau la cea mai inaintata la care inca traim sau ne dorim sa traim iubiri adolescentine. Si uneori este dragut sa te pui si la mintea adolescentilor. Dar a avea asteptari dincolo de cele pe care le ai de la o reclama la detergent de rufe la nivel de regie si scenariu sau chiar la nivel de joc actoricesc este o imprudenta.
Vezi trailerul filmului:

CoolRank: 5.5/10
– atmosfera & entertainment: 7/10