The Lovely Bones – raiul in viziunea lui Peter Jackson

| 03 ianuarie

Am mers la The Lovely Bones cu asteptari destul de scazute si cu teama ca mi se va servi o poveste trista, bantuita de cruzimi ingrozitoare. Primisem deja recomandari de la o shopaholica foarte de incredere (in special in materie de recomandari de carti) in legatura cu romanul The Lovely Bones al lui Alice Sebold. Ma tinuse insa in loc de la a citi cartea rezumatul subiectului, prezentat ingrozitor.

Din fericire, The Lovely Bones s-a dovedit un film optimist, o fantezie in culori seducatoare si o poveste plina de suflet, interpretata minunat. The Lovely Bones este un film pe care il recomand sincer, un film care demonstreaza inca odata ca un regizor mare precum Peter Jackson reuseste sa aduca pe ecran numai povesti grandioase.

The story of a life and everything that came after…

O fata de 14 ani, Susie Salmon, violata si ucisa de vecinul parintilor ei urmareste din Rai cum i se transforma familia in urma tragicului eveniment. Tatal nutreste dorinte de razbunare si se indeparteaza din ce in ce mai mult de sotie, iar fratele si sora invata semnificatia cuvantului "mort", cu totii incercand in acelasi timp sa uite, sa fuga, sa se vindece.

Desi povestea are aparent conotatii tragice, in filmul The Lovely Bones, aceasta devine una optimista, plina de caldura si suflet.

Peter Jackson ofera un nou spectacol vizual de lumini si culori

The Lovely Bones este un deliciu vizual, un fantasy care ne arata raiul si locul dintre viata si moarte (purgatoriu suna prea urat) in lumini calde si culori stralucitoare. Peter Jackson profita de un roman frumos pentru a ne delecta cu un spectacol al efectelor vizuale pe masura reputatiei sale de regizor si creator. Raiul unui copil este raiul unor jocuri si fantezii minunate, raiul in care orice este posibil si nicio combinatie nu este prea indrazneata.

Pe mine una The Lovely Bones m-a fascinat prin vizual, prin jocurile armonioase ale actorilor si mi-a lasat 2 ore in care am putut medita in liniste si intr-o stare de semi-reverie la ideile de viata, moarte, ura si dragoste si la conexiunile dintre acestea. Sincer, mi s-a parut un film unic, dupa o idee originala si foarte frumos realizata.

Actorii sunt cu siguranta unul dintre punctele forte ale The Lovely Bones. Saoirse Ronan joaca minunat, este frumoasa, visatoare, exact genul de personaj pe care ar fi trebuit sa il vedem in acest film. Rachel Weisz este calda, materna, echilibrata. Mark Wahlberg nu a fost foarte pe gustul meu, ca sa nu mai spun cat de ciuda arata cu parul lung si in ipostaza de tatic pampalau pe care si-a asumat-o singur (eu una nu am vazut dorinta de razbunare, dragoste, nimic in spatele rolului lui Wahlberg).

Stanley Tucci este personajul cu adevarat surprinzator in The Lovely Bones. Rolul criminalului nu este unul in care l-as fi vazut tipic pe Stanley Tucci, iar el numai tipic nu joaca. Joaca in schimb foarte bine, este foarte pe rol, este obsedat, periculos, nebun. Nu m-am mirat de nominalizarea lui Stanley Tucci pentru cel mai bun actor in rol secundar la Globurile de Aur 2010. Este o nominalizare bine meritata.

Remarcasem si cu ocazia filmului Atonement, film pe care nu l-am apreciat foarte mult, performanta uimitoare a lui Saoirse Ronan. Si mai apoi in City of Ember si Death Defying Acts am continuat sa o apreciez pe aceasta actrita in devenire. In opinia mea insa, rolul din Atonement, desi i-a adus o nominalizare la Oscar 2008, nu o scoate suficient in evidenta pe actrita. Ei bine, in schimb, rolul din The Lovely Bones ne-o arata pe Saoirse Ronan intr-o performanta minunata, un joc dulce, plin de optimism, si copilaros.

Nu voi uita sa mentionez si aparitia lui Susan Sarandon in rolul bunicii vampe, un rol care lui Sarandon i se potriveste manusa si care reuseste intr-adevar sa aduca cateva zambete pe fetele spectatorilor de-a lungul acestei dreame.

Nu imi dau seama ce pot spune mai mult despre regia lui Peter Jackson decat faptul ca se ridica la nivelul asteptarilor. Desi este clar alt gen de film decat trilogia The Lord of the Rings care i-a adus faima mondiala, Jackson isi face datoria si face dintr-un film dificil o reala capodopera, armonioasa la nivel vizual si profunda la nivel emotional si problematic.
Am mentionat ca abia astept The Hobbit?

Ce spun criticii despre The Lovely Bones?

Majoritatea review-urilor principalilor critici de film pentru The Lovely Bones au fost sub medie, spre surprinderea mea.

Todd McCarthy de la Variety spune despre The Lovely Bones ca intrerupe cu efecte vizuale deosebite momentele emotionante ale filmului, neajutandu-l deloc pe spectator sa intre in atmosfera peliculei.
Claudia Puig de la USA Today este si ea destul de dura cu The Lovely Bones, afirmand ca este convinsa ca acesta este acel gen de carte care nu este facuta pentru adaptare pentru marele ecran.

Un review ceva mai favorabil a fost cel al lui Peter Travers de la Rolling Stone, incantat de The Lovely Bones si de performantele lui Saoirse Ronan si Stanley Tucci, a caror sensibilitate aduce granita dintre rai si viata mai aproape si o prezinta in culori mai frumoase.

Eu una va invit sa vizionati The Lovely Bones in ciuda numarului mare de critici negative pe care le veti citi. Este un film frumos, care va invita sa visati si sa realizati ca traiti un vis chiar in acest moment. Un film care vorbeste despre ura si impacare, despre lucrurile importante, despre viata si moarte, totul in imagini sublime si in regia maestrului Peter Jackson.

CoolRank: 8.5/10
– atmosfera & entertainment: 8.5/10
– regie: 9/10