Ce sa vedem la cinema in luna noiembrie 2009

| 02 noiembrie

Luna noiembrie inseamna apropierea cu pasi tot mai repezi a iernii. Pentru pasionatii de ski, partiile suna adunarea si noiembrie pare sa fie un constant prilej de veselie de weekend. Pentru ceilalti, este un motiv potential de depresie, datorita vremii mohorate si a frigului. Cautand cu totii sa supravietuim acestei luni a primului frig, a primelor raceli si a restrangerii paletei de posibilitati pentru a petrece serile intr-un mod vesel, filmele raman o solutie viabila. Lucru pe care il simt bineinteles si cinematografele, oferind o gama variata de propuneri si motive pentru a petrece o seara frumoasa in oras.
This Is It – Vedeta lunii noiembrie la cinematografele din toata lumea, This Is It a avut premiera in ultimele zile ale lui octombrie si a umplut salile de cinema. Un remember foarte entertaining pentru toti fanii si toti cei care au apreciat vreodata muzica lui Michael.
Si un film documentar extraordinar de frumos realizat. This Is It – un mare concert al megastarului Michael Jackson care nu a mai apucat sa vada lumina rampei. Si totusi un succes cinematografic, un cadou pentru fanii lui MJ care vor sa revada hit-urile starului lor preferat si sa inteleaga mai bine geniul creator care se ascundea in spatele acestora. Si pentru care cortina a cazut mult prea inainte de vreme. Un film pe care eu una vi-l recomand chiar daca sunteti sau nu fani ai megastarului.

Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans a fost pentru mine o surpriza placuta. Iar rolul lui Nicolas Cage a fost o surpriza si mai placuta. Desi o drama in esenta, filmul Bad Lieutenant este imbracata in haina unei comedii negre care critica sistemul corupt din politie si politica, precum si adictiile generalizate in randurile populatiei de jocurile de noroc, droguri si alcool. Nicolas Cage joaca un rol excelent fata de ultimele roluri in care l-am vazut, iar revederea Evei Mendes aratand senzational este un alt plus in favoarea filmului. Prin urmare, sunt destule motive de a nu ocoli acest film.

A Christmas Carol 3D – Poveste de Craciun a fost povestea mea preferata in copilarie si probabil singurul lucru scris de Charles Dickens pe care am reusit sa il gasesc digerabil. Povestea a fost preluata si adaptata, redata in numeroase variante si forme. Acum pe marile ecrane A Christmas Carol a lui Disney repovesteste Poveste de Craciun in varianta IMAX 3D de desene animate. Iar Jim Carrey vorbeste pentru majoritatea personajelor, in incercarea de a-si incanta fanii inca odata.

The Time Traveler’s Wife – Cartea The Time Traveler’s Wife a lui Audrey Niffenegger a fost bestseller-ul Amazon timp de cateva luni bune. Filmul ecranizat anul acesta cu Eric Bana si Rachel McAdams in rolurile principale se anunta un succes la fel de mare, desi criticii de specialitate au criticat filmul. Cei 2 actori joaca bine si dau o nota de tandrete filmului, desi subiectul este neverosimil si usor tras de par. Un film de dragoste placut.

2012 – Un nou film spectaculos despre sfarsitul lumii cu John Cusack, Amanda Peet, Oliver Platt, Danny Glover si Thandie Newton. Producatorul si regizorul 2012 este Roland Emmerich, cel care a produs si regizat si alte filme spectaculoase precum The Day After Tomorrow, Independence Day, 10,000 BC, Godzilla, The Patriot si Stargate.
Efecte vizuale spectaculoase si un subiect controversat. Cu siguranta unul dintre cele mai asteptate filme ale anului.

Saw VI – Gurile rele spun ca seria Saw este in cadere libera, filmele trecand de la prima parte foarte reusita la filme din ce in ce mai proaste, iar calitatea scazand pe film ce trece. Din fericire insa pentru producatorii Saw, seria are fanii sai fideli, care se pare ca par a fi suficienti pentru a umple salile de cinema. Ramane de vazut daca Saw VI este cu adevarat mai slab sau nu decat anterioarele filme. Eu una as zice ca este peste filmele 3-5 ale seriei.

Surrogates – este un SF cu Bruce Willis plin de actiune si suspans. Este mai mult SF decat actiune, lucru atipic pentru Bruce Willis, deci fanii infocati ai filmelor cu care ne-a obisnuit pana acum Bruce Willis ar putea fi dezamagiti. Bruce va apela insa de aceasta data la charisma si se va bucura de feedback pozitiv din partea fanilor filmelor SF, caci Surrogates este un science fiction pur si destul de reusit.

Taking Woodstock – Generatia Woodstock nu va fi probabil foarte incantata de filmul This Is It, dar are toate sansele sa se bucure de pelicula Taking Woodstock, emblema a unei generatii muzicale. Vara lui 1969, nasterea unei culturi muzicale si o distributie interesanta, din care fac parte Jeffrey Dean Morgan si Imelda Staunton.

Halloween II – Rob Zombie regizeaza al doilea film din seria Halloween, inceputa in 2007 si devenita deja o traditie horror dupa succesul inregistrat acum 2 ani. Sa nu ne miram deci ca vor fi destui oameni care vor merge sa il vada.

Katalin Varga – un film laureat al Ursului de Argint de la Berlin si un thriller dramatic plin de suspans, in ciuda atmosferei noir. Un film de arta care pune probleme si capteaza atentia in regia debutantului britanic Peter Strickland, in acelasi timp scenarist si producator.

Amintiri din Epoca de Aur Partea 2: Dragoste in timpul liber – Film romanesc inseamna pentru foarte multi dintre noi un film greu, dramatic, care nu doar ne pune mintea la contributie, dar ne si ingrozeste printr-o confruntare brutala cu realitatea. Tocmai de aceea ne gandim ca pentru a viziona unul dintre acestea, ne trebuie o anumita stare de spirit – una de relaxare si buna dispozitie. Amintiri din Epoca de Aur nu face parte din aceasta categorie. Desi subiectul central este epoca de aur a comunismului in Romania, filmul ne ofera o perspectiva umoristica, usoara asupra realitatii acelei vremi, purtandu-ne printre cateva legende urbane ale acelei perioade.
Love Happens nu este o comedie romantica. Nu este nici un film trist. Nu este un alt cliseu romantios, desi este plin de clisee. Este un film frumos, plin de optimism, despre cum trecutul ne tine uneori in loc, ne impiedica sa ne traim viata si despre cum sa ne despartim cat mai lin si duios de acesta. Jennifer Aniston trece de expresia ei de ratusca cea urata cu care ne-a obisnuit si reuseste sa dea o nota de veselie filmului. Aaron Eckhart este din pacate usor “impaiat”. Dar una peste alta, este un film care te umple de energie si buna dispozitie. Si chiar va invit sa va asteptati la niste scene mai mult decat amuzante.

Julie & Julia nu este doar un film despre arta gatitului si un pretext care sa indemne catre slow food. Nu este nici doar o alta poveste despre lungul drum catre succes. Nu l-as putea cataloga nici ca fiind un simplu film dublu-biografic. Si nici macar nu cred ca ar fi definit pe de-a intregul de eticheta de “un nou film reusit de-al lui Meryl Streep”. Julie & Julia este pentru mine un film inedit, dificil de catalogat. Cu toate astea, un film despre un subiect atat de obisnuit: problemele mici de zi cu zi si hobby-urile care ne fac sa privim viata altfel. Micile obstacole care stau in calea marilor succese. Si micile lucruri care ne fac uneori viata sa para mica. Problemele care par intotdeauna mai mari decat sunt in realitate. Probleme pe care nu le putem depasi decat prin ambitie, pasiune si dragoste. La capatul lor regasindu-ne pe noi si visele noastre.

Pandorum aduce pe ecrane un concept oarecum inedit de film, inscriindu-se cu succes in seria de “cele mai reusite SF-uri ale anului”, alaturi de District 9. Pandorum este un thriller-SF cu tente horror incitant, captivant, menit sa ne tina cu sufletul la gura si cu frica de ce urmeaza a se intampla in fiecare minut al duratei sale. Un must-see in opinia mea, desi are scapari la nivel de scenariu si o oarecare lipsa de verosimilitate sau de probleme pe care nu le rezolva complet pana la final, Pandorum ii aduce pe Ben Foster si Dennis Quaid impreuna intr-un periplu al groazei, claustrarii si suspansului.

Whiteout este inca o dovada ca unele actrite pornesc pe cai dubioase. Kate Beckinsale este una dintre ele. O actrita frumoasa, care promitea mult si se bucura inca de la debut de popularitate. A inceput sa joace in filme horror-SF cu succes de box-office, dar care i-au stirbit cu siguranta reputatia cinematografica, dar probabil i-au adus incasari. Beckinsale joaca acum intr-un nou film ciudat, Whiteout, film in care ea joaca o politista detasata la Polul Sud, care trebuie sa captureze urgent un criminal inainte sa inceapa noaptea polara. Kate Beckinsale periculoasa, concentrata, in alerta, si un film cu ritm si plin de suspans.

Year One – In anul 1 d.Hr. nu se descoperisera foarte multe lucruri. Scenariile inteligente si amuzante erau unul dintre ele. Unii, se pare, nu le-au descoperit nici pana in ziua de astazi. Ca urmare, vizionarea filmului Year One trebuie sa porneasca de la aceasta premisa. Jack Black si Michael Cera apar, aparent fara voia lor, intr-o comedie mult sub calificativul “slaba”, in care nu isi dau deloc silinta sa ne faca sa radem. Ba mai mult, fac tot posibilul sa se arate ei insisi mai plictisiti de propriile poante decat spectatorii. Ce rezulta? Vreo ora si jumatate de glume din seria “iti arat degetul si tu razi”, umor centrat in jurul aparatelor reproducatoare si excretoare si cateva scene menite sa va intoarca stomacul pe dos. De ce ati merge sa vedeti asa ceva?

The Rebound – Catherine Zeta-Jones revine pe ecrane. Sexy si la 40 de ani in cap. Este mama a 2 copii, inselata si furioasa. Hotarata sa isi refaca viata. Si decide sa se consoleze cu un pusti de 25 de ani numai bun. Justin Bartha. Pe modelul Demi Moore. Mai departe de aici chick flick atipic, cu multe rasturnari de situatie, dar aceleasi mesaje arhicunoscute. Vom regasi dragostea. Vom avea parte de a doua sansa. Vom iubi din nou. Ni se va face dreptate. Dragostea nu tine cont de varsta. Dulce. Siropos. Slabut. Uneori comic. The Rebound.
Daca nu ati apucat pana acum sa le vedeti, in noiembrie profitati de sansa de a viziona: Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs, Inglourious Basterds, The Final Destination, Gamer, G-Force sau Spread.